T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Syncro Fora => Emne startet af: BlackChart efter 05. April 2012 kl: 17:14:51
-
Hvordan tager men den nederste aluskive af ved bageste fjederfæste?
Dem på Højben er MEGET porøse og er ved at smuldre.
Har en ide om at pille dem af og erstatte dem med noget af plast istedet...
Ps. Nogen der kender den oprindelige tykkelse?
-
Der sidder mig bekendt ikke noget alu under de bagereste fjedre men som du skriver ligger der en hård plast-skive med fordybning så den passer med fjederens vinding.. på selve svingarmen sidder en ca. 3mm tyk rund skive ø ca. 150 mm.. den har den tilsvarende fordybning.. mon du har fat i en eller anden uorg. spacer????? jeg er i tvivl...
-
Den virker som noget alu-værk, både på Højben og sika'en...
Men plast eller alu, sidder de skruet fast eller er det bare skidt der gør at de ikke kan komme af??
-
Tjaah.. Det er jo altid godt at have nogle biler stående, så der er noget at sammenligne med... Jeg har lige været ude og kigge på de tre jeg har i indkørslen... den gule doka og Lotte har en ca. 3 mm tyk plast-skive under fjederen mens den blå doka jeg slagter har en ca. 10 mm tyk alu lign. skive... De to doka syncroer er præcis lige høje målt fra akselstub til skærmkant??? der er åbenbart flere opsætninger.. men jeg vil gætte på at at alu skiven ligger løst og blot er irret fast... jeg må lige have den alu skive over på den gule.. det må løfte ca. 20 mm :-)
-
Hmmm...Troede sku det var ens på alle syncroer (måske lige med undtagelse af 16")...
Nå, der er jo ikke andet for end at se om jeg kan få dem lirket af og få lavet noget plast/nylon istedet...
-
Nå, et velment dask med en mejsel mellem bærearm og skive fik den af...
Helt klart alu, 20mm på det tykkeste punkt, ca. lige overfor er den kun godt 10mm - de sidste 10mm sidder som fnuller og ir på bærearmen...
Men der er en udfræsning ned i den, ca. helt ned til "bunden" af skiven, måske derfor der ikke er højdeforskel på syncroerne, Mølle?!