T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: Harry efter 03. Maj 2007 kl: 21:50:12
-
Hvordan afgør man med sikkerhed om en syncro er en ÆGTE 16´er? Ikke kun om de plastdimser vi alle selv kan montere/afmontere på skærmkanter??? Nogen der ved det.På forhånd tak
-
den har størrere skærme foran, længere svingarme og kraftigere drivaksler.
Her er lidt tysk læsning, sakset fra: http://ig-syncro16.de/dragonfly/
Kann man einen syncro14" auf 16" umrüsten?
A: Eine richtige Umrüstung ist nicht möglich. Die Unterschiede sind zu groß. Beim 16 Zöller sind im Bereich der B-Säule und auch an weiteren Stellen Verstärkungsbleche in die Karosserie eingearbeitet.
Weitere Änderungen sind die Bremscheiben und Trommeln vom LT, die Querlenker, die Radlagergehäuse, stärkere Antriebswellen, andere Achsübersetzungen u.v.w..
Die einzige realisierbare Möglichkeit wäre es bei einer 14 Zoll Doppelkabine aus einer Unfall 16 Zoll Doka den kompletten Antriebsstrang umzubauen, denn die Doka hat die Karosserieverstärkungen bereits ab Werk.
Am einfachsten ist es, von 14" auf 16" Felgen umzuschrauben. Von VW gibt es dafür sogar eine Freigabe. Manche Reifensorten sind aber zu groß. Das Getriebe ist dann wahrscheinlich zu lang.
/Mads
-
som jeg ser det skulle det ikke være muligt at "svinge" seksten tommer hjul om ikke resten er til det.. Fremgår det ikke som del af chassis nummer eller? Tak for hurtigt svar
-
Hvis den ikke har "dimserne" er det MEGET usandsynligt at det er en ægte 16", og så vil man kunne se udskæringerne i skærmene bag.
Men det står på den hvide mærkat under instrumentbordet.
Flere detaljer fra Mikes side: http://busman.be/pagina44.html
-
tak..lige det jeg skulle bruge..
-
som jeg ser det skulle det ikke være muligt at "svinge" seksten tommer hjul om ikke resten er til det.. Fremgår det ikke som del af chassis nummer eller? Tak for hurtigt svar
Jeg har nu kørt med 16" hjul på min 14" syncro, uden de helt store problemer!
Et par snævre passager v. svingarmen bag og ved bagerste del af forskærmen må jeg, indtil jeg finder en løsning leve med - samt et ikke helt så friskt optræk... men ellers går det fint!
- så lidt 16" kan man godt være! - og cool ser det jo ud;-)
-
ikke frisk i optrækket med en 2,1 benz??? :shock: :shock: :shock: :shock:
Enten har vi forskellige definitioner af ikke helt frisk, ellers skal du vist bestikke en af benzindrengene til at kigge på din motor..
Det kan da næsten ikke passe.. :?: :?:
-
Jamen, jeg har aldrig kørt andre! Kun, da den havde 14" hjul på - men dengang var den måske også umådelig frisk i optrækket! - alt er jo relativt
:)
Men vi må hellere lige sammenligne til træffet på fyn.
-
Tak for diverse svar.Og gode link.Gider I der er skrappe til det der pc værk ikke at prøve og bryde denne vogn kode:WV2zzz25zng002803
251 095. Det link til bussman som Yankerboy lagde...var ok.Men forvirrer også.Kan ikke genkende ret meget fra egen bil. Så fandt jeg et sted i tyskland om afkodning af den slags numre.Her kan jeg kun genkende ca halvdelen. Problemet? Jo den er en underlig vanskabning...har "skidtplade under for.Har reservehjulet spændt fast i siden bag.Den har lukket(rør om)hele gearskiftet. Som jeg forstår det passer det ikke til alm 14tommer syncro..såe..hjælp ønskes.Tak
-
Det du skriver der har min 14" syncro, så det passer skam fint nok...
-
Det er meget nemt, har du ingen udskæring i bagskærmen og ingen sorte kunststofkanter hele vejen rundt om begge skærmkanter er din Syncro en 14" 99% sikkert.
Er du virkelige stadig i tvivl (så er det nok en konverteret 14" med meget dyre ekstra skærmkanter og hjemmelavet udskæring bagi) så mål på bageste bærearm og sammenlign med Mikes side..
Du kan også rent statisktisk set bare gå ud fra at det er en 14", der er ikke mange ægte 16" i DK. :wink:
-
Ja..det læste jeg også ud af statistikken..at sansynligheden var meget lille.Studsede bare over at man ikke kunne genkende type osv. i de afkodnings halløj der var at læse.Tænkte måske er det en halvt af hver eller hvad ved man. Tak for brug af energi.mvh