T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: uttenholm efter 22. April 2012 kl: 17:01:52
-
Nu har jeg siddet og skøjtet dette super forum igennem. Men..... Der er tale om en masse forskellige blokke her inde og jeg kan ikke finde ud af hvad der skulle være speciel ved den jeg er i gang med nu. Jeg ved det er en luftkølet motor på 1971cc. og jeg er ved at bygge den op som ny igen. Det der bare undrer mig er at den motor der sidder i vores bus er en CU motor, men den blok jeg er i gang med nu står der GE på. Så kommer det gyldne spørgsmål. Hvad er det :wink:
-
Din CU er en luftkølet og den GE er vel en vand boxer
-
Ja det er der jeg bliver lidt forvirret. For vores Westfalia Joker er en luftkølet CU motor på 1971cc. Men der er ikke et spor af at der skulle være nogen form for vandkøling på hverken blok eller topstykker på den GE motor jeg ville gå i gang med at lave nu. Det skal da osse nævnes at jeg er rimelig grøn på T3 delen, da vi altid har lavet bobler og motorer til disse i mange år. Så det var lidt sjovt at finde denne blok med næsten alle dele i vores lille luftkøler lager. Og da vi så har fået en Westfalia Joker fra 80 med i familien osse, kunne jeg ikke dy mig for at prøve at samle en motor ekstra til den bare for at ha' den stående i samlet stand. Men ved ikke om der er nogen der kan se på billederne om der skulle være tegn på at det skulle være en vandkølet som nævnt.
-
Der er vistnoget med at en vandkøletblok kan bruges.
Den blok på billede har vandkaneler der hvor du sætter cylinder i
-
Ja det er der jeg bliver lidt forvirret. For vores Westfalia Joker er en luftkølet CU motor på 1971cc. Men der er ikke et spor af at der skulle være nogen form for vandkøling på hverken blok eller topstykker på den GE motor jeg ville gå i gang med at lave nu. Det skal da osse nævnes at jeg er rimelig grøn på T3 delen, da vi altid har lavet bobler og motorer til disse i mange år. Så det var lidt sjovt at finde denne blok med næsten alle dele i vores lille luftkøler lager. Og da vi så har fået en Westfalia Joker fra 80 med i familien osse, kunne jeg ikke dy mig for at prøve at samle en motor ekstra til den bare for at ha' den stående i samlet stand. Men ved ikke om der er nogen der kan se på billederne om der skulle være tegn på at det skulle være en vandkølet som nævnt.
Måske skal du søge i kategorien industri motor, selv de gamle Claas og Ferguson mejetærskere blev bygget med VW motore,, Ferguson'en var dog mindre uheldig, motoren sad hvor der kom avner, så de er vist brændt for det meste
-
GE er en luftkølet 2,0 benziner fra en T2 fra 75-79. med 69 hk.
-
Min fejl tænkte dg
-
Ge er en luftkølet til bayvindow , til det Californiske marked og blev lavet i 2 år 78 -80
hilsen poul
du kan sikker godt bruge den til en T3 også
-
Okay. Så blev jeg da det klogere. Så er det bare en noget ældre dato motor jeg har fået fingrene i her. Fandt sjovt nok osse hele indsprøjtnings-anlægget da jeg var oppe at kigge stumper igennem. Så tak for hjælpen. Har jo så fundet ud af at der er tale om en type 2 motor, luftkølet, på 1971cc og indsprøjtning. Så jeg vil da roligt samle videre og regner med at den bliver lavet med dobbelt karburatore i stedet. Kommer nok osse til at tabe lidt andet knast, cylindre, stempler osv. ned i den under samling :wink: Men endnu en gang tak for hjælpen gutter
-
Ahha det der indsprøjtning ku man bruge det til en tørstig dg motor , jeg er godt træt af min kaburator , hvilken type er det , og vil du sælge ?
hilsen poul
-
Jeg finder lige det frem jeg kan se der hører til det. Kan se at jeg ihvertfald har styreboxen, dyser, div. ledninger og noget af indsugnings-rørene. Men graver lige det hele frem og tager et billede af det så vi kan se hvad det er for noget. Der mangler sikkert noget og har ikke nogen anelse om standen. Men jeg løber på loftet og kigger i div. kasser ;-)
-
Det lyder spændende , vi kan jo handle om det hvis du kommer til træf i bededagsferien.
venlig hilsen poul
-
Ahha det der indsprøjtning ku man bruge det til en tørstig dg motor , jeg er godt træt af min kaburator , hvilken type er det , og vil du sælge ?
hilsen poul
Er du nu sikker på at det ik er din højre fod`s skyld at din dg er tørstig? eller har konen og ungerne taget så meget på??? :P :roll: :twisted:
-
Ha ha , nej det er kaburatoren , alt andet er skiftet , så jeg må ha fat i den , men det bliver efter Fyn 12
-
Ang du skriver type 2 motor så er det en fejl.
Det er en type 4 motor fra en type 2 (bus)
Men vil du lave den med nye dele så koster det. Jeg fik pris på nye topstykker og nyt cylinder sæt 8500kr
-
Ja det er rigtig. En tyrkfejl på tastaturet ;-) Det er selvølgelig en type 4 motor vi snakker om. Og jeg må da indrømme at jeg er glad for at jeg har så mange dele til den motor på lager. Det eneste jeg kan se der er en mangelvare på nuværende tidspunkt er køleblik, blæserhus, krumtap, knast, plejlstænger og karburatore. Men der er vist osse nogle dyre poster imellem der ;-)