T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: kasper efter 04. Maj 2007 kl: 19:38:53

Titel: Spørgsmål til DOKA-folket.
Indlæg af: kasper efter 04. Maj 2007 kl: 19:38:53
svaret er 1/3 image, 1/3 funktionalitet og 1/3 landmand   - og sidstnævnte er det dobbelte produkt af de to første :D  så der er mange gode grunde

Jeg er rigtig glad for min. Jeg har tre børn og dem er der plads til samtidig er der plads til alt ønskeligt på ladet - og så er der vist ikke lige så meget rumklang i en doka som i en bus.
Titel: Spørgsmål til DOKA-folket.
Indlæg af: Jarl efter 04. Maj 2007 kl: 19:41:29
En doka koster præcis det samme i vægtafgift som alle andre T3'ere. En doka på gule plader må KUN have sæder foran (3 stk.) som alle andre varebiler. Der findes også dokaer på hvide plader. Formentlig under ti i DK. De koster præcis som en bus i vægtafgift og forsikring. Søg i øvrigt på ordet "mandskabsvogn"
Titel: Spørgsmål til DOKA-folket.
Indlæg af: casper efter 04. Maj 2007 kl: 19:43:17
Kort:

En doka på hvideplader koster det samme i indregistrering og vægtafgift som en bus.

En doka på guleplader koster det samme i indregistrering og vægtafgift som en almindelig varevogn.

Så det er nok mere funktionaliten i et lad kombineret med et mindre "tørt varerum" der tiltaler
Titel: Spørgsmål til DOKA-folket.
Indlæg af: casper efter 04. Maj 2007 kl: 19:44:07
fair nok, jeg var 2 min for lang tid om at skrive det indlæg.....:-)
Titel: Spørgsmål til DOKA-folket.
Indlæg af: opelhaj efter 04. Maj 2007 kl: 21:15:20
en doka er jo bare vold lækker i designet...... INTET mindre.. :D
Titel: Spørgsmål til DOKA-folket.
Indlæg af: opelhaj efter 04. Maj 2007 kl: 21:17:41
og med en 2.1dj med 112hk er det oz en racer
Titel: Spørgsmål til DOKA-folket.
Indlæg af: TONY efter 04. Maj 2007 kl: 23:25:35
Hej, nu må jeg lige smide lidt ind til debatten.

Jeg har en af de forholdsvis få DoKaér på hvide plader, og hvis vi taler om dieselmodellerne ( hvilket jo er det eneste rigtige  8)  ) så er den en del billigere end bussen, som jeg også har.
Bussen koster 2560.- i kvartalet, og DoKaén 1880.- i kvartalet. Og så er den også billigere i forsikring  :D

Nu har jeg 2 børn i børnehave, 1 i børnehaveklasse og 1 i 1.klasse. De 4 størrelser sidder fint ved siden af hinanden på bagsædet hvor der er seler til dem alle. Når de eks. skal hentes hjem, så er det jo bare at smide alle 4 cykler op på ladet, og turen til sommerhus er også med 5-6 cykler bagpå sammen med lukkede kasser til alt det som ikke kan være under ladet.
Det er opgaver som vores ellers fortrindelige bus ikke kan magte.
Så hvad der passer bedst er jo også et spørgsmål om hvilket stadie i familieudviklingen man er kommet til  :wink:


Hilsen Tony

Tag jer ikke af navnet på billedet, jeg ved sq ikke hvad der skete, men billedet kom da med.. :shock:
Titel: Spørgsmål til DOKA-folket.
Indlæg af: Jarl efter 04. Maj 2007 kl: 23:40:42
Citér
Bussen koster 2560.- i kvartalet, og DoKaén 1880.- i kvartalet


Og min dieselbus, som netop er en bus og ikke en doka koster også 1880 i kvartalet. Vægtafgiften på hvide plader handler jo om egenvægt. At din doka er vejet til under 1500 kg betyder ikke, at doka'er generelt er billigere i vægtafgift end busser - forskellen afhænger af model/udstyrsniveau osv.
Titel: Spørgsmål til DOKA-folket.
Indlæg af: TONY efter 04. Maj 2007 kl: 23:52:24
Hej,

Da jeg fik den første bus, tænkte jeg egentligt ikke så meget på vægten, men regnede med at det nok var det "almindelige" for sådan én, Men har så senere fundet ud af, ved hjælp af sitet her, at der åbenbart godt kan gøres noget ved vægten, det skal også prøves  8)  for min bus vejer 1525 kg.
Dokaén derimod vejer kun 1400 kg.

Hilsen Tony.
Titel: Spørgsmål til DOKA-folket.
Indlæg af: jensjakob efter 05. Maj 2007 kl: 00:23:18
Citat fra: "Jarl"

Og min dieselbus, som netop er en bus og ikke en doka koster også 1880 i kvartalet.


Det er faktisk interessant. Hvad vejer din dieselbus?

Jeg mener, jeg giver 3300 halvårligt for benzinbussen - og så er der altså ikke langt op til en dieseldrevet vogn i vægtafgift, hvis den dieseldrevne "kun" koster 3760 harlvårligt.............

Selvfølgeig, hvis min bus var under 1500 kg, så car den nede på ca. 2500 halvårligt. Men, men, men - det kunne da være jeg skulle til at trille diesel på et tidspunkt, når der ikke er flere WBX'ere tilbage................ (UNDSKYLD RASMUS :-p )
Titel: Spørgsmål til DOKA-folket.
Indlæg af: Jarl efter 05. Maj 2007 kl: 01:15:25
Prisen kan jo læses ud af en vægtafgifttabel - søg på nettet og husk at regne udligningsafgiften med.