T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => R4i Fora => Emne startet af: scotauto efter 24. April 2012 kl: 14:41:24
-
Jeg er godt i gang med ledningsnet på min R4i projekt (2.0 med 8v) Ny har jeg en dele ledninger tilbage som jeg vil gerne høre fra jer om.
I den rund motor stik som man tilslutter til motor har jeg
Brown/black- kommer fra føler med insugningsmanifold (1 ben sensor)
yellow/red - kommer fra 4 ben stik på toppen af coolant slange beslag
yellow- kommer fra føler på oilfilter hus
green/black - kommer fra oilfilterhus også
Brown/black - kommer fra føler på siden af topstk.
hvor skal de hen?
3 ben stik med Brown - Black - green/red på en seperat 3 bens stik/føler som sider på bund af motorblok
hvor skal de hen?
på ECU side har jeg
ECU pin 19 green/black som kør til instrumentpanel? hvor?
ECU pin 10 purple/white som kør til instrument panel? Hvor?
ECU pin 39 blue/red Aircon? hvor?
ECU pin 7 green/red til tændingsforstærker? Jeg synes ikke jeg kan find en tændingsforstærker? hvordan ser det ud?
ECU pin 32 Automatgear?
ECU pin 13 aircon stik?
ECU pin 45 knastaksel positionsføler?
ECU pin 11 Kølevands temp føler?
ledning er forbind til ECU og ender ?? Hvor hen? er nogen af dem lige meget?
Håber for lidt hjælp :-)
Jeg har brugr diagram fra Autodata men den viser ikke instrumenter os
Mvh Jason
-
I den rund motor stik som man tilslutter til motor har jeg
Brown/black- kommer fra føler med insugningsmanifold (1 ben sensor)
yellow/red - kommer fra 4 ben stik på toppen af coolant slange beslag
yellow- kommer fra føler på oilfilter hus
green/black - kommer fra oilfilterhus også
Brown/black - kommer fra føler på siden af topstk.
hvor skal de hen?
Dem tjekker du lige PRÆCIST hvor de går hen (oliefilterhus er ikke nok, du skal tjekke farven på olietrykskontakten de går til)...
Noget af det er helt bestemt til instrumentpanelet, bl.a. olietryk og kølevandstemperatur...
Brown/Black, det er ikke et eller andet varme i manifold, vel??
på ECU side har jeg
ECU pin 19 green/black som kør til instrumentpanel? hvor?
ECU pin 10 purple/white som kør til instrument panel? Hvor?
ECU pin 39 blue/red Aircon? hvor?
ECU pin 7 green/red til tændingsforstærker? Jeg synes ikke jeg kan find en tændingsforstærker? hvordan ser det ud?
ECU pin 32 Automatgear?
ECU pin 13 aircon stik?
ECU pin 45 knastaksel positionsføler?
ECU pin 11 Kølevands temp føler?
Tændingsforstærkeren sidder sammen med tændspolen..
Aircon, automatgear og instrument har du ikke rigtigt brug for...
Dog kan du ende ud i at skulle bruge en til instrumentet til startspærre, men det må du kunne se i diagrammet hvilken det er...
Knastaksel pos. føler er vel noget af det du skriver om i enden/siden af toppen...Måske du endda er så heldig at farverne passer fra stikket på motoren og til stikket på ECU...
Da jeg lavede ledningsnet til min R4 samlede jeg alle ledninger med samme farve og stod så tilbage med aircon, automatgear og instrumentpanel fra ECU og derudover, fra motoren, de ledninger der skulle bruges til instrumenterne i en T3...
Du skriver ikke så meget om hvad motor det er (motorkode, årgang og hvad bil den stammer fra)...
Evt. kunne en stak billeder også hjælpe ganske meget...
-
"Dem tjekker du lige PRÆCIST hvor de går hen"
Jeg har tjekket dem og ved precis hvor alle følger hen. Alle har kun et ben på undtagen den 4 ben på toppen af coolant slange beslag, derfor tror jeg at det er kun den 4 ben stik som skal bruge til motorstyring. De andre tror jeg kommer fra sikringsbox men sikringsbox har jeg ikke.
Motorkode er væk på motor og klistermærk på tandrem dæksel er også væk. Diagram jeg bruger er fra AGG motor.
"ECU pin 7 green/red til tændingsforstærker." Alle ledning er på place på tændspol.
-
Du kan ikke bare bruge et hvilket somhelst diagram...
Du bliver nødt til at finde ud af EXCACT hvad motor du arbejder med...
Det er sikkert enten AGG, ADY eller 2E, men tror ikke der er helt vild lighed i ledningsnettet mellem dem...
Alt andet er hul i hovedet og gætværk ;)
Mht. den 4 polede føler i toppen af kølerslangen, det er 2 følere i en...
Den ene del er til ECU og den anden er til instrumentpanelet...
-
jeg ved godt at der skal være den rigtigt diagram!! men en ukendt motor fra en udkendt bil er ikke nemt! der står 2.0 på motorblok. og de diagramer jeg kan find på autodata er til 2.0 eller 2.0 16v. dem har jeg begge. den er ikke 16v fordi motor dæksel er for lille. Vis du har nogen andre diagram må du gerne send dem til mig :-)
-
Har masser af diagrammer, men uden at vide hvilken motor kan jeg ikke hjælpe dig...
Står der ikke noget på blokken lige under topstykket's vandstuds (der er et lille fladt stykke)??
Der plejer at være indgraveret en motorkode, men det kan godt ske at du skal kigge GRUNDIGT efter da den til tider kan være svær at aflæse...
-
Kan man ikke. Finde ud af hvilken motor der er tale om ud fra det nummer der står på styreboksen
-
billeder.... håber det hjælper
-
ECU hedder 037 906 025 A Siemens 5WP4 160, tror det kun være en ADY motor? Blackchart har du en diagram?
-
Det nederste billede kan jeg svare på: Det er en temperatur sensor. Den styrer blandingen så den er tilpasset motortemperaturen.
-
ok tak for det hvor skal den sætes på?
-
føler på enden af topstykke er 0.3 bar olietryk til dioden i instrumentbordet
-
ECU hedder 037 906 025 A Siemens 5WP4 160, tror det kun være en ADY motor? Blackchart har du en diagram?
Jo, det skulle være en ADY fra -94.
-
Jeg har for den rigtigt diagram..... :-)
-
billeder.... håber det hjælper
er der nogen nom ved hvor den skal monteres?
green/blue
green/grey
Jeg kan ikke find det på diagram
Jeg tror det er den sidste ting jeg mangler på ledningsnet :)
Jason
-
Hvor sidder de?
-
Den sidder bare løse. Den ligner en vand temp føler. Aircon måske? Det er slet ikke sikker ar den skal bruges
-
Hænger de ikke fast i noget i den anden ende?? Men ja, kan sikkert godt være noget til aircon...
-
Den har æret forbindet til et aflænge grøn stik
-
Aner ikke hvad stik det er...
-
Jeg har ingen OBD stik på min ledningsnet. Kan jeg bare køb en et eller aden sted og bare monter den igen? hvor mange ledning er der?
-
Vil skyde på din motor er med 2x2 data forbindelsen...Det er 4 ledninger 12v stel og to dataledninger...
-
Ifl. diagram er der kun en data forbindelse fra ECU
-
Så er de 3 lednings udgaven af 2x2 du har, den er der vist ikke ret mange der kan udlæse efter hvad jeg har fundet frem til...
-
mener du at jeg skal ikke monter obd stik så, fordi der er ingen software eller computer som kan læse det?
-
Jeg har samme som dig med kun en dataledning, jeg har den bare liggende løs omme i "madkassen" med sikringer og relæer, i motorrummet...
De sæt jeg har kigget på, på nettet beskriver alle at de ikke kan aflæse 2x2 VW data hvis det er 3 lednings udgaven - derfor har jeg ikke gjort mere ud af det...
-
Hvis du finder et 16 benet stik hos huggeren og forbinder den grå/hvide ledning og så selvfølgelig 15 og 31, så kan du til slutte vag-com. Jeg har gjort det på en 2E fra -91 men jo nyere din motor er jo mere kan du udlæse.
-
Men hvor får man så lige fingre i en vagcom samt kabel til PC'en?? Synes ikke jeg har kunnet finde den??
-
det er det jeg har i tænker :-) super og tak for bekræftelse. Ifølge diagram stik tilslutes den iggenem start spære.
Pin 43 fra ECU til startspære og så vider til Stik (X1) jeg bypasser Starspære md den lille print man kan for... vil det så sige at jeg skal tilslut Bypass print og OBD stik til pin 43(Grey/white)?
-
Men hvor får man så lige fingre i en vagcom samt kabel til PC'en?? Synes ikke jeg har kunnet finde den??
WWW.NEtech.dk. Det er kablet du skal købe Ca. 2900,-
-
Eeeewwww...Måske jeg ikke skal have vag-com lige med det samme ;)
-
Ooh jeg vil gerne køb den der vagcom. Så for man lige pludseligt besøg af mange ny venner eller hvad? :-) i vil være velkommen..
-
update... jeg har knist v/tændrør!! yippee!!
-
Dette ser ud til en helt anden pris - hvis det kan bruges. Der står "Alle VAG protokoller"?
http://www.ebay.de/itm/OBD-2-II-Interface-VAG-KKL-USB-VW-Audi-Seat-Skoda-Fehler-Diagnose-Service-/200740741778?pt=Elektroger%C3%A4te&hash=item2ebd14a292#ht_1284wt_1141
-
det tror jeg ikke er en original.. Vagcom har en dongle i kable og det er vist gratis at opdater.
-
et hurtigt spørgsmål. hvorfor har jeg knist i tandrør når startspære bypass print er ikke sæt til. skulle startspære ikke stop knist?
-
Nej ikke med det samme...
Startspærre bliver først aktiv et par sekunder efter motoren er startet...
Får den ikke korrekt signal når den starter går motoren ud efter et par sekunder igen...
-
ok hvad "spærer" startspære?
-
Kunne forestille mig at den "slukker for" tændspolen så der ikke længere er gnist hvorefter brændstoftilførslen afbrydes automatisk...
-
kan man ikke bare føre seperat ledning til tændspol og brændstof pump relæ så?
-
Tjoeh, men tror ikke motoren vil køre ret godt når styreboksen er slået fra pga. startspærre...
-
tændspol skal bare have 12v tror jeg? brændstofpump skal bare have sin egen relæ? jeg tror ikke ecu styrer hvor meget brændstof elker hvor mange volt til...men jeg er ikke sikkert
-
ECU styrer jo hvornår dysen skal sprøjte ;) Så jo du får nok dine problemet...
Men hvorfor ikke bare bruge det print du har??
-
det gør jeg også men er bare i tænke mode....lol!