T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: dennis efter 28. April 2012 kl: 18:14:08
-
Der er drømme om skift fra DG til DJ i "Brutalis"
Kan det gå indenfor 20% grænsen. Og hvis ikke hvad mon afgiften bliver.
Er der noget særligt jeg skal være opmærksom på under ombygningen?
Det var det for nu..... meeen jeg spørger nok om mere!
-
Hvad med "just do it" - ingen kan se forskel?
-
DG = 78 HK DIN + 20 % = 93,6 HK i runde tal.
DJ = 112 HK DIN
DG = Karburator version DJ = Sprøjt. Hmmm.... jeg tror nu godt en lidt vågen bilkyndig kan se forskellen, men om de er så emsige skal jeg lade stå hen i det uvisse.
-
Må også indrømme at de færeste synsfolk ville kunne se forskel på motoren, Var til syn har for et lille stykke tid siden med min "plastik" porsche og den første synsmand gik helt i baglås da han hørte at den ik var ægte og at det var en vw, så ville han slet ik syne den... hehe...
Jeg ville ik ha noget problem med bare at gøre det som jensjakob også skriver... ;)
Men er din DG motor død eller har du bare brug for mere overskud???
-
Nej, blokken skiller sig ikke ud. Det er "kun" hvis han er lidt inde i vw motorer han MÅSKE opdager, at den yder lidt mere. En mulighed er vel også, at bygge sprøjt på en DG ? Mon ikke den så lander omkring 90 HK ?
Min gode gamle Granada var "født" med en 2,3 motor, men i Guder hvor den trak. Senere fandt jeg ud af, at det var en 2,6 der var lagt i. " Den er fan.... frisk" sagde synsmanden. Yeps, men det havde sine årsager. :lol: