T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: Kkrogsgaard efter 06. Maj 2007 kl: 17:26:53
-
Jeg har en revnet plastikpakning inde under den "kobling" hvor trækakslerne er skruet på gearkassen, hvordan dælen får jeg den "koblingsdel" ud, så jeg kan få skiftet den plastikpakning?
Jan Kjerbye snakkede om at nogen havde postet noget fra Bentley, men hvor er det henne?
-
Jeg skal lige være helt med.
Altså det er ikke trækakselmanchetten vel? Det er derimod den store runde sorte plasticfixering, der sidder bagved trækakselflangen, right?
Af med trækakslen.
Tør fedtet væk inde i trækakselflangen.
Med en lille spids skuretrækker vippes den blå-grønne tætningsprop i centrum ud (påregn at den går i stykker, så hav en ny klar)
Tag nu den "øjeløse" låsering af, og fisk fjederskiven bagved ud.
Med en passende aftrækker trækkes trækakselflangen af.
Nu kan du se hele den sorte plasticfixering. Den afmonteres medde to stjerneskruer.
Lad være med at dreje differentialetslejeskål.
I med en ny fixering og saml det hele i omvendt rækkefølge.
-
Det er lige præcis det jeg tænker på.
Jeg kiggede lige min gearkassemanual igennem og der kom jeg frem til samme løsning.
Har du en kode på den der pakning, der sidder først, som skal skiftes?
-
Wer sucht, finde:
http://www.hovwdiaudi.dk/product/default.asp?mode=showproduct&id=174123
-
Så skal jeg bare have fat i en aftrækker.
Må vist omkring Doktoren efter job i morgen ;-)
-
Samme dele.
Derudover:
Pakning.
Samt nye unbracobolte (Casper har størrelsen i hovedet...) - de gamle kan blive kværnet i hovedet når de skal ud.
Mht ud:
1. rense rense rense inde i sekskanten.
2. Have en unbracotop i 6 mm (default), samt een i 7 mm, slebet lidt til, så den evt. kan bankes ind hvis 6 mm runder hovederne.
3. Casper har også nogle gode råd om 12-kant toppe i 6+7 mm.
(Casper, vil du uddybe)
4. Nødløsning er en lille rørtang og få fat i unbracoerne, og dreje.
Spørg liiiige Casper - han er ret ferm til de der akselbolte (så jeg selv hos Mølle)
Med VWenlige hilsner
Jens Jakob
-
Jeg er faktisk der hvor jeg mangler det svin af en aftrækker...
Alt det andet var ret logisk.
Nogen der ligger inde med en aftrækker der kan klare jobbet?
-
https://erwin.volkswagen.de/workshop/englisch/index.htm?/workshop/englisch/pinfo/vw391.htm
Men her er en dækkende tråd med detail information og links til billeder af alle de nødvendige specialværktøjer:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?p=20717
-
Den 3H jeg påtænker at smide på min nyligt pumpe trimmede og oliekølede Sauger-JX har selvsamme problem ved den ene trækaksel, så jeg skal have skabt mig et overblik over hvilke dele jeg skal bruge.
(http://martinelund.dk/jan/Picture%203.jpg)
Jeg går ud fra det er 19 og 20 på billedet der skal skiftes?
19 002301185A - bearing ring for differential
20 091301189 - round seal
Er der en med faciliteterne der laver aftrækkerværktøjerne eller skal man ud og investere?
Jeg HÅBER ikke den er korroderet inde omkring pakdåsen, men ellers må der jo flydende pakning til.
-
Det er uden på 24´eren den sidder, den der skal trækkes af.
24´eren er en sort plastikkrave, og min er som bekendt revnet.