T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Jarl efter 08. Maj 2007 kl: 19:53:50
-
de er fandme bare så hysteriske, tænkte han, og så udskød han lige det latterlige tandremsskift.
(http://aycu09.webshots.com/image/14688/2001499577301288601_rs.jpg)
(http://aycu09.webshots.com/image/15088/2001460591424566441_rs.jpg)
-
:lol: :lol:
Tandrem? hva' faen er det for en fætter
-
har selv været der...........vidste i at en knastaksel kan knække i 3 stykker ved såden en tandrem knækker........av!§ :(
Det er vel ikke din vel Jarl?
-
Nej - gudskelov! Med de dyseåbningstryk, jeg eksperimenterer med, skifter jeg tandrem hver søndag - næsten :wink:
-
jeg har en 1y blok til at står hvor hele hjørnet fra topstykke pakfladen til budkars pakfladen er flækket så det kan pille af, det var men 11okm-t på motorvej med camping vogn ejeren kunne sletter ikke forklare lyden andet end MEGET højt
-
Jamen stødstænger og underliggende knast er da også et klassisk og gennemprøvet princip - tænk bare på Ferguson 31, Ford Cortina og Morris Minor. Og så sætter det jo sådan en fornuftig naturlig grænse for motorens omdrejningstal... :twisted:
-
Jamen stødstænger og underliggende knast er da også et klassisk og gennemprøvet princip - tænk bare på Ferguson 31, Ford Cortina og Morris Minor. Og så sætter det jo sådan en fornuftig naturlig grænse for motorens omdrejningstal... :twisted:
Et tal en diesel motor aldrig når i nærheden af, næsten ikke engang halvdelen :P
8000-9000 rpm er ikke ualmindeligt for en dragrace boxer motor !
-
8000-9000 rpm er ikke ualmindeligt for en dragrace boxer motor !
...og levetiden vil jeg skyde på stadig overgår en JX'er i en T3 :twisted:
-
Dejligt at se, at du er kommet vel hjem fra Jylland Rasmus, og tak for sidst. Folk skulle bare vide at du i virkeligheden er en sød og behagelig fyr... :wink:
-
hvad er det egentlig for en motor de der ventiler stammer fra???
Der er da 8 ventiler i mine motoerer???? men du vil måske ikke være ved, at en af dem overlevede. -så er det jo ikke så slemt endda. :roll:
-
Dejligt at se, at du er kommet vel hjem fra Jylland Rasmus, og tak for sidst. Folk skulle bare vide at du i virkeligheden er en sød og behagelig fyr... :wink:
Jo tak og i lige måde!
Kom fint hjem, 3 timer og 45 min inkl. tankning, fra Fjerritslev til Valby (422 km) over broen, med et snit omkring 8,5 km/l gennemsnitsfart: 122 km/t svarende til kæppen i kælderen hele vejen (måske enda lidt til), uden stop med en JX
Ja det var hyggeligt endeligt af få hilst på hinanden!
Næste gang kunne vi godt bruge nogle flere timer...
-
@Rasmus
inkl. tankning
Gnæk -gnæk - en JX'ers aktionsradius nærmer sig vel de 700 km - og det får mig til at tænke på, hvorfor Audi vandt Le Mans i '06... :wink:
@Mølle
Jo, det er da fra en JX'er - og ja, jeg må krybe til korset - der var én ventil, der overlevede - en indsugningsventil, så du har ret - der er da egentlig ikke noget at frygte (hvis man har renoveret topstykker 20 gange før og har værktøjet til at ipresse nye ventilstyr og reife dem op til det korrekte spillerum eller er parat til at finde muldvarpen med de store sedler i frem... :wink: )
-
Der kan I bare se. Intet at frygte. Bare fyr til den. :lol: :lol:
-
@Rasmusinkl. tankning
Gnæk -gnæk - en JX'ers aktionsradius nærmer sig vel de 700 km - og det får mig til at tænke på, hvorfor Audi vandt Le Mans i '06... :wink:
Jeg vil dog gerne se en JX tage samme tur på samme tid, selv uden at tanke.. :roll:
-
Uha - det skal du ikke ønske dig. Det vil være overhængende fare for at få en plejlstang i øjet... :wink:
-
Så kom der 8 nye ventilstyr og 8 slebne og polerede ventiler i:
(http://aycu22.webshots.com/image/13981/2000480256974449891_rs.jpg)
(http://aycu36.webshots.com/image/16555/2000497896441681015_rs.jpg)
Og heldigvis var selve toppen perfekt:
(http://aycu40.webshots.com/image/16079/2000493405449969563_rs.jpg)
-
hvad med sæderne?? tager de ikke skade???
-
Jo det sker, men når jeg sætter styrene i, så får sæderne også lige en tur med sædefræseren, og så passer pengene igen.