T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: camperenkarla efter 08. Maj 2012 kl: 11:24:42

Titel: 1,6D til 1,6TD
Indlæg af: camperenkarla efter 08. Maj 2012 kl: 11:24:42
Hej T3 Folk..
Jeg har en 1,6D Som kører prefekt, men er dog lidt sløv som sån en nu er.
Og så har jeg en 1,6TD defekt motor, men turbo mm. virker fint..
Så er mit spørgsmål så.. Kan jeg bygge turboen med udstødning over på den anden motor uden den skal stilles af fagmand?
Diselpumpen skal vist også flyttes over, og vist også bundkar uden lige at kunne huske det helt, er det vist der retur fra turbo sidder.
på forhånd tak
Hilsen Lars.
Titel: 1,6D til 1,6TD
Indlæg af: Jønne Ukendt efter 08. Maj 2012 kl: 13:12:24
Lige nu har du en stabil motor som egentlig ikke kræver kærlighed ved normalt brug. Tålmodighed ja men den er stabil.
 Din CS motor mangler nogle små dyser som sidder og sprøjter olie op under stemplerne. De sidder i den orignale JX blok
 som TD eren hedder. En JX motor kræver nænsomhed. Det er med den som med en gammel Triumph motorcykel. Den
 er sjældent helt tæt for olie. Den vil gerne kæles for hver weekend under og efter brug. Til gengæld er det en pragtfuld
 dieselmotor hvis man er indforstået med ovenstående. Økonomisk og omdrejningsvillig.Ja lidt af en sportsdiesel.
 Hvis ikke du er indforstået med ovenstående. Indforstået med at skulle købe et nyt topstykke efter 50000km så lad være.
 Din CS blok dur slet ikke til formålet.

 Mvh Jønne Ukendt
Titel: 1,6D til 1,6TD
Indlæg af: Jarl efter 08. Maj 2012 kl: 14:50:07
Citat fra: "Jønne Ukendt"
Til gengæld er det en pragtfuld
 dieselmotor hvis man
har et sadomasochistisk forhold til sin bil... ;-)
Titel: 1,6D til 1,6TD
Indlæg af: Jønne Ukendt efter 08. Maj 2012 kl: 16:00:58
Jamen en Scudo er da helt at foretrække. Fræk, flot og hurtig som ind i h..... 8) Jeg vil alligevel gerne køre med JX.

 Mvh Jønne Ukendt