T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: casper efter 10. Maj 2007 kl: 22:32:05
-
problemet er jo at regeringen med deres afgiftspolitik valgte at sætte en stopper for de gas biler der engang var.
LPG er billigt bare ikke i DK
Men nu er jeg jo så også diesel fanatiker, så...........
og nu du er ved det, kunne du så ikke udfylde din profil med geografisk placering ?
-
Der kører mange gas biler i holland, der er gassen kun halv pris af benzin. ( eller var det engang)
-
Nemlig - hvis man konverterer til gas, så er konsekvenserne kort fortalt: dyrere drift, besværligere vedligehold, 100 km mellem tankene og lidt ringere motorydelse - alt i alt en sørgelig affære, for hvis det var økonomisk rentabelt, så kunne jeg godt lokkes den vej.
-
Der kører mange gas biler i holland, der er gassen kun halv pris af benzin. ( eller var det engang)
Hi Kenneth
My engine is running on LPG (2tr CU LBX) Price in Holland is about 0.56 euro cent."Afgift" is the same as diesel.But after the car is older as 25 it is free of tax.My car is from '81 and "taxfree :lol: "But takes about 5-51/2 km p.ltr .Bensin ca 61/2-7 km p.ltr. :cry:
m.v.h.
Henk
-
ja se så snakker vi 0,56 eur = 4 kr, så ville der være noget ved en DJ motor :-D
-
Nemlig - hvis man konverterer til gas, så er konsekvenserne kort fortalt: dyrere drift, besværligere vedligehold, 100 km mellem tankene og lidt ringere motorydelse - alt i alt en sørgelig affære.
Hvad mener du med det ?
Det handler om at have en motor der er bygget til LPG.
Med en CR (Compression Ratio) på 12:1 - 15:1 kan man udnytte gassens høje oktan (ca. 120) og vil gøre motoren både blive meget kvik og meget økonomisk.
Til sammenligning er CR på:
DJ: 10,5:1
MV: 9,0:1
Alle 1,9 WBX'er: 8,6:1
CU og CT (LBX): 7,4:1
Jo lavere CR, desto dårligere ydelse, virkningsgrad og økonomi. Dette gælder for ALLE benzinmotorer :!: :idea:
En kombi motor med bioethanol og LPG ville være den perfekte løsning.
Begge brændstoffer er egnet til højtkomprimerede (set med benzinøjne) motorer.
Man ville kunne udnytte disse brændstoffer langt bedre end benzin
.... men vores regering gør ikke en skid ved det ! :evil:
-
af rent nysgerrighed - den motor der hedder SS, som blev bygget i eks. LLE og xxx-star udgaverne, til allersidst.
Den er født med KAT og har 92 HK - er den helt umulig at få dele til eller er det bare en MV´er i fåreklæder?
-
af rent nysgerrighed - den motor der hedder SS, som blev bygget i eks. LLE og xxx-star udgaverne, til allersidst.
Den er født med KAT og har 92 HK - er den helt umulig at få dele til eller er det bare en MV´er i fåreklæder?
Det er i bund og grund bare en MV... Jeg kan ikke lige huske forskellen, men jeg mener SS er ændret så den kan køre på oktan 92 (andet tændingssystem)
-
men vores regering gør ikke en skid ved det !
Nej netop, og den aktuelle gaspris sammenholdt med udgiften til konvertering, og det faktum, at det for de fleste koster store basører, hvis man vil ændre på kompressionsforholdet og desuden er problematisk, hvis man i et knebent øjeblik er nødt til at køre på benz., gør, at det aktuelt ikke er rentabelt i DK.
Men jeg er skam opmærksom på alle fordelene - også de motortekniske, der er forbundet med gasdrift, men i øjeblikket er det altså de nabolande, der mener noget alvorligt med miljøpolitikken, der nyder godt af det. Vi andre må så klare os på anden vis...
-
Kunne man hvis man ønskede det hæve CR på fx. en DJ til de 12/15:1 stykker ? Sidst jeg kørte benzin var en puch-maxi og en Yamaha FS1, der sleb man bare af topstykket, man kunne vel gøre det samme her ?
Ellers kunne man vel også lægge noget materiale på toppen af stemplerne for at minske voluminet ? (eller er det bare kaffen der tænker her)
-
Kunne man hvis man ønskede det hæve CR på fx. en DJ til de 12/15:1 stykker ? Sidst jeg kørte benzin var en puch-maxi og en Yamaha FS1, der sleb man bare af topstykket, man kunne vel gøre det samme her ?
Ellers kunne man vel også lægge noget materiale på toppen af stemplerne for at minske voluminet ? (eller er det bare kaffen der tænker her)
Hmmm jaaa, det mest normale er at sætte stempler med mindre udhulning i... tror ikke det ville være en god ide at fylde hulrummet ud, både pga. holdbarhed og øget vægt.
Det kan ikke lade sig gøre at slibe af topstykket, dels pga. topstykkets udformning og dels pga. ventilernes anlægsflade.
... så ja du har nok fået lidt for meget kaffe :lol:
-
Eller også er det week-end kuller. Ses tit hos det arbejdende folk :lol:
-
Gasdrift i DK døde med de sidste simca 1100 biler
-
Protest. Der var ihvertfald også en Transit med til sidst.
Sikke et døje den havde med kondensatoren.
Kurt