T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: skram efter 22. Maj 2012 kl: 03:16:57
-
Hvad ligger normalt kompressionstryk på i JX? målt til 26 og 27 bar.
Har nu endelig fået vognen til at køre igen, med anden pumpe, men kun justeret på gehør!
Hvad er der galt med den gamle pumpe når den kun kørte i tomgang når man gav fuld gas og gik ud når man slap gassen? :?
-
Det foreskrevne Kompressiomstryk på en JX er 34 bar. Slidgrænsen er på 26 bar og max tilladte trykforskel er på 5 bar.
-
takker, syntes ikke lige jeg kunne finde det nogen steder. Så må det vel siges at den er ved at være udskiftningsklar.
-
Hvis de alle ligger på omkring de 26-27 kan den sagtens køre videre.
Den er ikke ny men hvis den trækker ok så drøn bare videre
-
det gør jeg også, lige til den brækker sig.
-
Det målte kompressionstryk er helt afhængig af måleapparatet, der bruges. De 34 bar er med VW foreskrevne - andre udførelser kan sagtens give andre visninger - bl.a. pga. en måske længere slange.
Har der været pillet ved dieselpumpen? Det lyder som om den enten er skruet meget ned, eller som om regulatorarmen er blevet sat forkert.
-
Tidligere ejer har vist skiftet O-ring ved akslen til regulatorarm. men den skulle have været kørende efter. Jeg flyttede t-rem da jeg umidelbart syntes den sad en tand forkert og tjekkede gløderør og tjekkede alle diselslanger da der var luft i og det var som om den ikke kunne suge nok. Samtidig lavede jeg også kompressions test, hvis den nu skulle have bugget en ventil. eller toppakning var def. efter alt var gået igennem fik jeg liv i den men kun med pedalen i bund og der gik den kun i lav tomgang. Jeg konkluderede at det måtte være pumpen, så jeg hentede den fra min doka og fik den monteret. Nu kører den fint. Hvad der har været galt med pumpen ved jeg ikke.
-
min kompressionstester har jeg købt på stumpemarked i herning. Så hvornår uret sidst er kalibreret eller testet ved jeg ikke.
-
lyder sandsynligt med en pumpefejl, husker jeg rigtigt har tidligere ejer skiftet noget i pumpen, men man skal altså passe på når roder med finmekanik...
ps. når t-rem står en tand forkert, vil jeg vælge at være kritisk over for nederste takhjul samt bolt!
hvis du kører for længe med det, kan det koste en motor!
-
God ide Verner, men man bør vel også checke bolten i knastakslen, ikke ? Den kan vel også gå "langsomt" løs, selvom den er konisk, eller hvis nogen tidligere har forsøgt at tørne motoren baglæns på knasten.
-
Der er ikke slør eller tegn på løse bolte hverken ved knast eller krumtap. Jeg har ikke kørt med tandremmen en tand forkert, jeg opdagede det da jeg ikke kunne få liv i den og var ved at tjekke gløderør og dieseltilførsel.
Det drillede noget med tandremmen men når jeg drejede knast på mærke og det så ud som om pumpen stod rigtig var den ca. 1 cm ved siden af hak på kobling.