T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Crapz efter 14. Maj 2007 kl: 18:39:36
-
Nå, efter Morten var forbi med hans nye timings-ur, fik vi timet motoren, men den vil stadig ikke starte.
jeg har fået sat en boble pumpe mellem min pumpe og diesel filteret, for at få pumpet alt luft ud at pumpen
efter det tog jeg pumpe toppen af igen for at se om vi havde sat den forkert sammen.
der fandt jeg en lille fejl, der kommer billeder af den fejl.
efter det prøvede vi igen at trække den i gang, man kan stadig høre det lyder rigtigt, den brummer og man kan høre turboen kører, men det er kun så længe at jeg har den i gear og den bliver trukket, med det samme jeg trykker koblingen i bund, så stopper den ???
jeg ved ikke hvad der så kan være i vejen nu, nogen som har nogen idéer?
jeg ved at jarl har skrevet at det kan være en død motor ?
hvem kender et værksted i nærheden af Solrød Strand, som jeg ville kunne trække den ned til og få dem til at se på det hele ?
-
Hmmmm.... Det er måske ikke lige i nærheden af Solrød, men Herfølge Varevognscenter på Vordingborgvej, ude omkring Sædder (Det hedder det altså :shock: :oops: ) Tror han hedder Jimmy, lidt reserveret mand, men han ved en del om transportere og hi-ace. Mølle kender vist lidt til ham.?
-
Ham din kammerat som nærmest pillede pumpen af - hør ham om han har haft remskiven til dieselpumpen afmonteret, det er meget afgørende da der sidder en skive som sidder i en fals på pumpestudsen og den får remhjulet til at side kun på én måde, hvis den er faldet af og hjulet bare er monteret, er det umuligt at finde pumpens OT. Det er den eneste ide jeg kan komme på, som kunne resultere i at den ikke vil igang!
Det er nok derfor at den køre når den bliver trukket så er der diesel i cylindrene men bliver sprøjtet ind på det forkerte tidspunkt!
-
hmm morten :D
Har lige læst noget fra Mester Jarl
. For du har vel ikke stillet pumpen med koldstarteren trukket - vel?
kan du huske om vi gjorde det ?
jeg spaker ham lige til ham i dag og høre om den har været af :evil:
-
nej den trykkede jeg ind og jeg trykkede på den på pumpen med en skruetrækker, men det ville alligevel ikke ødelægge det. Den fremskyder bare indspørejtningen.
Mit gæt er at det har været afmonteret!
-
sådan her :D det var den lille fejl jeg fandt, jeg skar så den aksel ud af den top men en vinkelsliber og fik sat den i min egen top, men det hjalp heller ikke.
(http://www.t3nettet.dk/album_pic.php?pic_id=556)
Og ja, jeg er lidt ordblind :oops:
Hvad gør den lille ting endlig ?
-
Svar fra vennen
Tandhjulet var ikke af men pumpen blev drejet og jeg ved ikke om tandhjulet er blevet drejet rundt enden den ene eller den anden vej mens jeg dreje pumpen
så hvis han har drejet på pumpen den ene vej og drejet tandhjulet den anden vej er den vel helt sikket ikke rigtige i OT ?
-
Uha. Jeg har aldrig turde skille en pumpe ad endnu, men jeg havde engang en utæt udluftningsskrue på dieselfilteret. Bilen kunne trækkes i gang, men ikke gå i tomgang. Bare et forslag. Jeg ber altid til at det er de nemme løsninger. Man er jo ikke udlært.
Fejlen må nok findes ved en ikke korrekt indstillet pumpe når nu I har rodet med den. Har du ikke en reservepumpe du kan sætte på. Så kan du da se om fejlen er på pumpen. Jeg har en liggende godt nok lidt utæt, men du må gerne låne den. Den fungerede på bilen inden den blev afmonteret.
-
Ja det må sku næsten være det :( så nu skal jeg lige finde ud af hvordan jeg kan indstille pumpen rigtigt,
så den står rigtigt ved "ot" ?
nogen som ved hvordan man gøre det ?
har fået noget at vide med den tap eller nogen i den stil ?
-
Er det ikke nemmest og hurtigest at skaffe en ny pumpe..
Kan pumpen fra en golf GTD ikke bruges?
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=49641449
-
joo men den skal vel også times rigtigt til min motor ?
-
Hej igen.
Jeg var vist lidt for hurtigt ude med den pumpe du kunne låne. Det er jo ikke sikkert det er den samme.type Jeg syntes din ser lidt anderledes ud og jeg kan ikke her på stående fod huske nummeret på min.
-
En gang til.
Jeg har lige været ude og kigge bilen i måsen. Det er en pumpe med nr 0460 494 152 der sidder på og så er det også sådan en jeg har derhjemme.
Hvis ellers remhjulet er korrekt monteret med lås i falsen har du så ikke en 12 mm bolt du kan bruge til at fastholde pumpehjulet i topstilling og så se om motoren står på mærkerne ?
De andre ved sikkert meget mere om det her og har du haft besøg af en med pumpeur har I sikkert prøvet alt, men jeg prøver bare med det lidt jeg ved. Jeg er selv altid glad for enhver hjælp når jeg står med et problem.
Jeg kommer pludselig i tanke om at jeg blev snydt af et "forkert hak" på svinghjulet da jeg skulle skifte pumpe. Jeg har ikke fundet ud af hvad det indikerer, men det var ihvertfald ikke topstilling af 1. cyl. Har I brugt det rigtige hak at stille efter ?
-
hmm mangler et billede af en 1.6 TD Motor set oven fra så jeg kan tegne hvad vi har prøvet nogen som ligger inden med et ?
-
Jeg har et på min hp www.lagoni.info
(det er minus generator)
Kig under "dyt" :D
-
Takker :D
sådan :D
(http://www.t3nettet.dk/album_pic.php?pic_id=557)
vi drejede på tandhjulet så OT bloten passede igen.
men jeg ved jo så ikke om det inde i pumpen står rigtigt ?
hvordan kan jeg se det ?
-
Det kan også være at hjulet ikke er sat rigtigt på så OT ikke er OT i pumpen. Man kan prøve at tage remhjulet og se om den lille skive er der og hvis den ikke er der, så sætte det ud fra hvor det skal side. Så er man 100% sikker på at det passer.
Men uden den fals risikere man så ikke at remhjulet rejser sig med tiden?
-
Fandt lige det her link det er jo meget nice ik ?
http://www.kfztech.de/kfztechnik/motor/diesel/pumpen/verteilerpumpe.htm
-
Her ser i så hvordan jeg har sat boble pumpe mellen filter og pumpen, så jeg skal aldrig suge Diesel mere :P
(http://www.t3nettet.dk/album_pic.php?pic_id=558)
og her prøver jeg så på at få det skide remhjul
(http://www.t3nettet.dk/album_pic.php?pic_id=559)
men forsatan det sidder godt fast !
-
I princippet kan du roligt lade hjulet sidde. Man kan jo se halvmånen inde i falsen, så det sidder rigtigt. Nur hjulet er på mærket, så er pumpen i OT. Mén hvad der sker inde i pumpen er jo ikke til at sige, og her tænker jeg ikke på timing - den ved vi jo er i orden, men det lader til at monteringen af topdækslet har voldt lidt problemer. Find en anden pumpe og prøv forfra. Dieselpumpers indmad er altså ikke det første, man skal begynde at pille ved, når man får sin første dieselbil - det er lige lidt mere kompliceret end man forstiller sig. Og skal du skifte pumpe, så skal hjulet af alligevel. Det bruger du en aftrækker til! Glem ALT om at stå og brække i hjulet med en skruetrækker - så kan du ligeså godt med det samme tage en vinkelsliber og skære pumpen af! Aftrækker!
-
En gang til.
Jeg har lige været ude og kigge bilen i måsen. Det er en pumpe med nr 0460 494 152 der sidder på og så er det også sådan en jeg har derhjemme.
Hvis ellers remhjulet er korrekt monteret med lås i falsen har du så ikke en 12 mm bolt du kan bruge til at fastholde pumpehjulet i topstilling og så se om motoren står på mærkerne ?
De andre ved sikkert meget mere om det her og har du haft besøg af en med pumpeur har I sikkert prøvet alt, men jeg prøver bare med det lidt jeg ved. Jeg er selv altid glad for enhver hjælp når jeg står med et problem.
Jeg kommer pludselig i tanke om at jeg blev snydt af et "forkert hak" på svinghjulet da jeg skulle skifte pumpe. Jeg har ikke fundet ud af hvad det indikerer, men det var ihvertfald ikke topstilling af 1. cyl. Har I brugt det rigtige hak at stille efter ?
Hvor ser jeg det der nummer på pumpen?
hvis den passer vil jeg meget gerne prøve at låne den :D