T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: jensjakob efter 04. Juni 2012 kl: 00:58:52
-
Jeg kunne godt tænke mig at få et 2WD offroad kursus.
Jeg er overbevist om at jeg kan få glæde af at finde Frk G's grænser i trygge omgivelser - og lære noget om hvor langtjeg kan gå¨-og hvordan jeg kan redde den hjem.
Men - er der nogen som har nogen ideer om hvor jeg kan finde et 2WD offroad kursus?
Mvh
Jens Jakob
-
Grænsen for offroad i en 2WD T3er, er en fugtig græsplæne med 5 % hældning, eller hvis du kommer til at holde stille i løs sand.
Tony
-
Må man anbefale dig at tage med til Rømø træf og håbe på at der er høj solskin og tør sandstrand?!
Så skal du nok finde grænsen og få rig mulighed til at lære din bil at kender under andre forhold...
Og lur mig om ikke du finder en T3-gut der vil hive dig op når du havner så dybt at du ikke selv kan komme fri :)
-
Grove bagdæk og god vægt i bag,hjælper en anelse på offroad evnen :D
Kan så klare en alm markvej :roll:
-
Nu kommer der jo et træf i Randers i starten af september. Her er der mulighed for at teste netop det du ønsker.
-
JJ for pæwlan da :-)
Hold dig til køreteknisk anlæg og lav snurretop og drift i stor stil på glatbane. Hvis du skal offroad kan du lisså godt købe et spil og sandstiger. Grove dæk og sække med sand bagi. Og VOOOLL GASS!!
Måske en syncro kunne være relevant for dig?? :-)
-
Husk snekæder...
-
JJ har da ret, vi skal derud og have lidt "sjov und Spass" :) og den der BRUTALIS skal lige lære at køre uden bleèr ... hehe. Jeg Kommer med en af mine syncroer :) såfremt jeg har tid.
Min LLE 2WD er snart uden plader, den gemmes væk lige som en flaske rødvin især også til rustarbejde og kursgevinst de næste 3-5 år, så ingen 2WD herfra :)
-
JJ... Kør en tur rundt på kastellet eller i Kongens Have - så skal der helt sikkert komme nogen og hjælpe dig ud på offentlig vej igen.... ;-)
-
Jeppe, jeg tror bare at jeg kommer i bad standing.....
-
JJ, jeg giver dig gerne et kursus i terænkørsel. For der er nemlig mange ting man sagtens kan bruge uanset om det er 2wd eller 4wd.
F.eks. de vise ord om altid at køre så langsom som muligt og alligevel hurtigt nok.
Dvs. ikke noget med speederen i bund eller at få hjulene til at spinde rundt. Det viser bare ens manglende evner.
Eller at når man kører i løs sand, så lukker man så meget luft ud som overhovedet muligt, gerne ned til 15-18psi, og så ser de nemlig flade ud, men man kommer frem.
-
Dvs. ikke noget med speederen i bund.
Så er det vist ikke noget for JJ.... :wink:
-
Man kan vel få en Off-Road omdrejningsbegrænser, der klipper ved 2.000 o/m...?? ;-)
Jeg har iøvrigt fået JX-omdrejningsbegrænser i Røde Mor... En god lang landevejsbakke i 4. gear - så falder omdrejningerne helt automatisk.... ;-) ;-)
-
Jeg tager meget gerne imod et offroad kursus.
1. Lukke luft ud - hmmm - købe 12V kompressor så jeg kan pumpe op igen.
2. Fart - jeps - kender det fra motoX dagene som spæd og mountainbikedagene som ung ;-)
Jeg vil kigge i kalenderen og se om jeg ikke kan komme til et af de nævnte offroad-træf - tror på at den allerbedste øvelse er at træne i terræn og lære grænserne at kende på steder hvor det ikke gør noget at køre fast.
-
en tur til randers når det kommer igen vil være en god ide, der er bump og løst underlag i næsten alle vinkler og højder
eller en tur til rømø , der er også masser af steder og afprøve sin bil
med de rigtige dæk og evt en spær gearkasse kan man faktisk komme rimeligt langt
-
Poot skal lige "pagte" mejeterskeroptionen og marken med mudderhullet når vi mødes den 11. august :) - måske er landmanden tilfreds med en fin flaske rødvin ...