T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: Kkrogsgaard efter 23. Juni 2012 kl: 07:09:41
-
Er man så heldig, at når nu blokken er ens hos JX, 1Y, AAZ, KY og så en laaaang række 1,8 og 2,0 benzinere , herunder den potente AAM, at de så passer oliefilter sammen, således at man kan nøjes med at købe mange af en slags?
-
næ, men næsten
JX spec (https://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur/index.html?ktlg_page=6&prdsl=1280&ktlg_lang=1&ktlg_01_mrksl=51&ktlg_01_mdrsl=22&ktlg_01_modsl=301&ktlg_01_fzkat=&ktlg_01_fzart=1&ktlg_subpage=0&gobackToPage=1)
AAM spec (https://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur/index.html?ktlg_page=6&prdsl=1164&ktlg_lang=1&ktlg_01_mrksl=51&ktlg_01_mdrsl=9&ktlg_01_modsl=601&ktlg_01_fzkat=&ktlg_01_fzart=1&ktlg_subpage=0&gobackToPage=1)
-
Det er tæt, hvad siger eksperterne til at man bruge det ene eller det andet på både diesel og benzin motorene?
-
næ, men næsten
JX spec (https://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur/index.html?ktlg_page=6&prdsl=1280&ktlg_lang=1&ktlg_01_mrksl=51&ktlg_01_mdrsl=22&ktlg_01_modsl=301&ktlg_01_fzkat=&ktlg_01_fzart=1&ktlg_subpage=0&gobackToPage=1)
AAM spec (https://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur/index.html?ktlg_page=6&prdsl=1164&ktlg_lang=1&ktlg_01_mrksl=51&ktlg_01_mdrsl=9&ktlg_01_modsl=601&ktlg_01_fzkat=&ktlg_01_fzart=1&ktlg_subpage=0&gobackToPage=1)
Så JX filteret er både højere og har støtte diameter.
Dette må jeg være fordi der skal større olieflow til, pga.
olie til turbo og oliedyser under stempler.
Er der virklig ventiler i et oliefilter:
"1)=Bypass Valve Opening Pressure 2)=Anti-Drainback Valve"
-
Jeg kører med JX-oliefiltre på min ABS - indtil videre med glimrende resultat. Hvis det har interesse, kan jeg sælge dig 10 stk for 200 kr af mærket Kolbenschmidt, men først efter onsdag i den kommende uge.
-
@Brian: Ja, det er der - en omløbsventil, der tillader at lade olien passere ufiltreret i tilfælde af filterstop.
-
@Brian: Ja, det er der - en omløbsventil, der tillader at lade olien passere ufiltreret i tilfælde af filterstop.
Ok, og "Anti-Drainback Valve" hvis der er sådan en?, må så sørge for at
olien ikke løber tilbage i bundkaret når motoren slukkes.
Så hvis der er tæthed hvor oliepumpen møder blokken på den ene side,
og sugesnablen på den anden side, så bør oliepumpen stå fuld af olie
også ved stilstand.
Bortset fra olie til oliedyserne under stemplerne, så bør olieflowet vel være
meget lille hvis glidelejerne er OK.
Hvis dette er rigtig, så skulle olietrykket være konstant det meste af tiden,
og bestemt af bypass ventilens åbningstryk i sugesnablen?
-
10 for 200? Jeg tager gerne en ramme også
-
Hvis jx og 1y passer filtre sammen er jeg også med på 10 filtre. :-)
-
Jeg har søgt lidt på Mann´s hjemmeside og det ser ud til at JX og 1Y bruger samme filter.
Jarl jeg er med på 10 stk.