T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: BlackChart efter 23. Maj 2007 kl: 20:39:56
-
Nogle herinde der har forsøgt sig med subj.??
Er der noget at vinde på det??
Er det lige til at gå til??
-
Har ikke forsøgt mig endnu, men der nogle T4 skiver er på vej bag på, når jeg har fået Mercedes skiverne på foran.
Fordele... ? :roll: Nemmere vedligeholdelse, ser bedre ud og og måske en anelse bedre bremseevne, fordi de altid er "justeret korrekt" !?
De bedste ombygnings beskrivelser jeg har set, er på the samba:
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=198340
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=160055&postdays=0&postorder=asc&start=0
Der skulle være til et par timers læsning... :wink:
-
Jeg har jo et sæt alusutter stående til Højben, og sådan et par grimme rustne tromler er jo ikke just det sejeste at kigge på ;)
Men jeg takker for links, dem vil jeg da kigge lidt nærmere på :)
-
fandt lige dem her :
http://www.ultimate-engineering.co.uk/disc_kit/
http://www.ultimate-engineering.co.uk/disc_kit/fitting.html
ikke just billigt, men du kan muligvis få lidt ideer ud af det.
M.v.h.
Dan
-
Blæret 8) Og sikkert også rart at køre med :D ....men 6000 bobs :?: :roll: Det er sq lidt pebret :(
-
Jeg har jo et sæt alusutter stående til Højben, og sådan et par grimme rustne tromler er jo ikke just det sejeste at kigge på ;)
Dem kan man jo lave pæne! det koster højst en stålbørsterundel til boremaskinen og noget varmefast grunder og maling.
-
http://www.ultimate-engineering.co.uk/disc_kit/
http://www.ultimate-engineering.co.uk/disc_kit/fitting.html
Det ser sq godt ud, og ikke mindst let :)
Men dyrt er det sæt også :D
-
Min personlige mening:
Bremsetromler hører til på en lastbil. Hvad er en T3?? Tromlerne er rigtig gode bag på, især vores, som er kraftigt bygget. De passer sig selv 1000-er af km uden vedligeholdelse.
Skiver bagpå har det med at gro sammen, fordi der ikke er så meget belastning på som foran.
Desuden er de fleste bag-calipere med integreret håndbremse. -og det er som regel noget knald. Skiver med indbygget tromle og bakker til håndbremsen er en sjælden og dyr konstruktion som huskes bl.a. fra ældre volvoer. De var bedre end gennemsnittet, men efterhånden en sjældenhed.
Grimme tromler. Tjaah. Jeg synes også at det ser fedt ud med en åben alufælg med et sæt fede skiver med udboringer og fræsede riller sammen med en flot flerstemplet caliper. Men lige præcis på en T3er ville jeg ikke synes at det er sliddet vær.
Sandblæs tromlerne og mal dem matsorte. så lægger man ikke mærke til at de er der.
Hilsen ham, der elsker at hænge ting på sin bil, Bøjler her og der samt store hjul og wirespil.
-
Min personlige mening:
Skiver med indbygget tromle og bakker til håndbremsen er en sjælden og dyr konstruktion som huskes bl.a. fra ældre volvoer. De var bedre end gennemsnittet, men efterhånden en sjældenhed.
Hilsen ham, der elsker at hænge ting på sin bil, Bøjler her og der samt store hjul og wirespil.
Øhhhhh mølle min ven
nu har jeg jo så gået en hel del op i BMW og da de ikke er særligt sjællen ja så er skiver med indbygget bakker jo så heller ikke sjællen da de stadig køre med dem
og jeg mener også at mercedes køre med dem
såååååå sjællen er de ikke
Mvh Djurs :lol:
-
ja ja Djurs.
nu nævner du jo køretøjer med høj kvali. så er der ingen problemer. Men stadig en dyr løsning som bl.a. japanerne ikke bryder sig om.
-
Blæret 8) Og sikkert også rart at køre med :D ....men 6000 bobs :?: :roll: Det er sq lidt pebret :(
Jeg lægger gerne mine tegninger på beslaget til bremsekaliberne til rådighed, hvis nogen skulle få lyst til at sætte T4 bremser på !?
Hele ombygningen er faktisk ikke så omfattende enda...
Prøv at kig de tråde igennem som jeg linkede til i mit forrige indlæg, så skal I fa'me se blærede bremseombrygninger :!:
-
Efter min mening er der rigeligt diesel, mudder og skovmandsskjorte her på sitet, det er på tide med lidt "germanlook" hi-po modifikationer!
Alt er selvfølgelig skrevet med et glimt i øjet!!
enig ! :lol:
- bare jeg slipper for at lavet min om til en germanlook'er :lol: