T3nettet og T3Klub Danmark forum
Køb og salg => Biler.. => Emne startet af: TONY efter 03. Juli 2012 kl: 21:20:54
-
Gulplade allrounder til den som vil lave sig en billig bus.
Der ligger en afgørelse på hvidpladeafgift, som gælder ca indtil jul !!!!!
Afgiftens størrelse gør, at det vil være tåbeligt ikke at sætte sæder i, og få hvide plader på.
Bilen er i god stand og synet i februar i år, som billederne viser er der også lidt godt på den :
Elspejle, soltag (som er tæt), tågelygter, anhængertræk, gode dæk og flotte hjulkapsler
Hjulene kan byttes ud med orig. alufælge med ældre vinterdæk.
Som noget helt særligt har den en bagkofanger som IKKE er bøjet og ....... rustikloft :woohoo:
Der skal ordnes et par småting på den...
Et par ventilløftere skal skiftes inden for meget kørsel, da de slet ikke vil holde trykket længere, dele til udskiftningen medfølger.
Bagpotte, ankerplader foran og en tandstangsmanchet skal også udskiftes inden omsynet til personbil,
disse dele medfølger også og skal bare skiftes !!! (medfølgende bagpotte er dog brugt) Et hul på 5 cm skal svejses, foran H.baghjul
Bilen er født med en 112 hk DJ og kører rigtig godt (når løfterne er tætte).
Pris 18.000,-
Har du selv bagsæder m. seler, vil du efter en weekends arbejde have en nysynet hvidplade DJ til under 23.000,- incl plader !!!
Årlig vægtafgift på hvide plader er ca 5.500,- (under 1500 kg)
Er du seriøs interesseret i bilen, så ring 30.11.15.18 , om 3-4 uger har jeg igen tid til VW, og så laver jeg den selv ;)
-
Opdateret indlæg.
-
Det er jo en ægte Woody .flot vogn
-
Uhha det er en fin vogn , og 2000kg træk , :)
-
ja jeg vil gerne ha den med sæder og de par småting fixet, !
men kan ikke selv, magte det ,men jeg betaler gerne 50% a,konto hvis du har tid og lyst,til at fixe det.
mvh peter
-
ja jeg vil gerne ha den med sæder og de par småting fixet, !
men kan ikke selv, magte det ,men jeg betaler gerne 50% a,konto hvis du har tid og lyst,til at fixe det.
mvh peter
Tjaee....lysten fejler ikke noget, men tiden, og et sted at lave den, kniber det meget med ;)
Bilen var tiltænkt mig selv, men jeg er håbløst bagud med værksteds/fyrrums-byggeri,
så det må komme i første række da vinteren jo nærmer sig lidt hurtigt.
Tilbuddet på hvidpladeafgift, er så lavt at andre skal have muligheden for at lave en billig "kongebil"
indtil jeg forhåbentligt får tid, og hvis jeg stadig kan nå det inden tilbuddet udløber.
Det gælder normalt 3 måneder, og den første måned er gået.....
Hvis jeg når det, kommer der også en helt anden pris på bilen end den pris en selvbygger kan lave den til....
.... men den kommer nok til at afløse Caraten, i stedet for at blive solgt.
Når jeg det ikke, er der jo ingen skade sket, for så kører den jo bare videre som gulpladebil,
men jeg vil sikkert ærgre mig længe over at jeg forhørte mig om afgiften.
Tony
-
kan den køre til roskilde ?
mvh peter
-
kan den køre til roskilde ?
mvh peter
Den har kørt som den er nu, og de som kender boxermotorene siger at det tikken/klapren sandsynligvis forsvinder når den kommer på en tur hvor den bliver ordentligt varm.
Det ventil/stødstangs-klapren den har, kom efter et olieskift og efterfølgende 3 ugers stilstand, så det vil sikkert mindskes ved en lang køretur, men de 2 ventilløftere som kan give sig er jo ikke tætte, så det vil jo blive galt igen.
Jeg har kun kørt meget korte ture i bilen, da jeg ikke bryder mig om lyden, men om den kan tage skade af at køre med det, ved jeg ikke nok om boxere, til at kunne sige noget om.
Men måske der kunne komme et input her, fra nogle boxer-kendere... ?
Tony
-
Det ER også en nervepirrende, - men som regel harmløs lyd.
Kør den stille og roligt til den er blevet halv varm og gi` den så moderate omdrejninger. Det der med, at piske en kold motor er af det onde, men når den har fået varmen skulle den kunne klare strabadserne og komme til, at gå godt med det.
-
Det ER også en nervepirrende, - men som regel harmløs lyd.
Kør den stille og roligt til den er blevet halv varm og gi` den så moderate omdrejninger. Det der med, at piske en kold motor er af det onde, men når den har fået varmen skulle den kunne klare strabadserne og komme til, at gå godt med det.
Tak Aran, så tør jeg også selv køre på arbejde i den, og så håbe på at det er nok til at fjerne tikkeriet :)
Tony
-
nå nu er der jo gået en 3 ,4 uger ! så har du jo nok lavet bilen som du skrev !
og jeg har jo 25000,
så måske kan vi handle nu ?
mvh peter
-
nå nu er der jo gået en 3 ,4 uger ! så har du jo nok lavet bilen som du skrev !
og jeg har jo 25000,
så måske kan vi handle nu ?
mvh peter
Jeg ville ønske det var rigtigt.....men virkeligheden er desværre anderledes. Bilen er lige blevet afmeldt og står klar til at blive skilt ad og samlet igen, med sæder i. Sæder er skaffet, ikke pæne men brugbare, seler er også på fjernlager så nu mangles bare tiden og den ser ikke ud til at komme.....
Jeg har indstillet mig på at den må fortsætte livet som gulpladebil efter at småreparationerne er fikset en gang efter nytår, selv om der pt. kun skal betales 3200,- for hvide plader, men det er stadig en fed bil og en suveræn motor. :)
Tony
PS. alle sæderne, 3+2+1+1 er med armlæn, men betrækket i blå stof er delvis i stykker, de medfølger ved et salg.
Bilen har iøvrigt også interval-visker, det lille tykke Carat / multivan-rat og den store småtingsbakke med kortbord på instrumentbrættet.
-
Vil det være muligt at komme og få en kigger (og pille rode rage) på søndag?
Hvis den fine vogn altså stadig er til salg!
Mvh Peter
PS: og ja, jeg har fået lov af konen.
-
Vil det være muligt at komme og få en kigger (og pille rode rage) på søndag?
Hvis den fine vogn altså stadig er til salg!
Mvh Peter
PS: og ja, jeg har fået lov af konen.
Du skal være velkommen, men helst ikke for tidligt.....jeg skal til firmajulefest lørdag aften. ;)
Tony
-
Tror du at snapsene er ved at være fordampet omkring klokken 10?
Jeg har jo også lige et par timers kørsel før jeg er nede ved dig.
Mvh Peter
-
Tror du at snapsene er ved at være fordampet omkring klokken 10?
Jeg har jo også lige et par timers kørsel før jeg er nede ved dig.
Mvh Peter
Det skulle nok være muligt at få liv i mig omkring det tidspunkt.... jeg behøver jo ikke at kunne se noget. ;)
Tony
-
Hvad er det i drikker til julefrokosten, så vidt jeg ved er det kun træsprit (og for meget onani) man bliver blind af.
Men hvorom alting er, hvis du vil finde armbind og stok frem og sende mig din adresse, så ses vi i morgen formiddag.
Mvh Peter
-
PM med adresse er sendt. Jeg stiller stokken så jeg kan nå den fra sengen....
Tony
-
Bilen er solgt.
Tony
-
.....Nej den er købt :P
-
Købt af en samler... :D
-
Tillykke Peter , det er en god bil , har kendt den fra ny , den er blevet behandlet godt hele sit liv , første ejer havde en Shell tank med værksted til , så olieskift og service er blevet overholdt til punkt og prikke , det med ventilløftere er meget normalt når den står stille en uge til 14 dage , den har bedst af at køre hver dag , der kan godt gå 10 min før den holder op med at banke , det er det samme med min den Røde , når den har stået længe , hvis der er noget du vil vide om bilen kan du bare sige til .
hilsen Poul
-
Så er den røde raket kommet på plader.
bruuuuummmmmm :lol: :lol: :lol: :lol:
-
Hej navnebror!
Hvad med ventilløfterne, er de holdt op med at klapre?
Eller er de skiftet?
Tillykke med den fine bil!
Mvh PETER
-
Jeg har skiftet 2 løftere der var trætte.
Den kan godt klævre lidt når den er kold, men helt ok når den får lidt temperatur.
Jeg har også skiftet termostaten så den rent faktisk kan blive varm (det var kold tur hjem fra Tony i -10 grader og en termostat der stod pivåben).
Vi var omkring macD og få lidt foder og en papkasse til at sætte foran køleren. det hjalp lidt. :cheer:
-
Godt at den er kommet på gaden igen :) Det lyder til at det var en rigtig "hyggelig" tur hjemover....
Har du fået ændret "indretningen" udover at montere sæder, eller skal den stadig være lidt speciel ?
Tony
-
Så blev der pimpet lidt bund