T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: jensjakob efter 06. Juli 2012 kl: 00:50:37
-
Hej,
Med nogle af sidste års ferienedbrud i udlandet i hukommelsen, og forsikringsselskaber som ikke ville transportere "en gammel kasse" hjem - hvad er så erfaringer/gode råd/etc med at få prissat T3'ere i.fb med kasko?
Problemet er jo at en god T3 er uerstattelig, der er færre og færre tilbage.
Hvis jeg skulle regne de timer jeg har lagt i Frk G op i penge - så var hun ubetalelig. Men hvis jeg skulle bede forsikringen taksere hende, ville de sikkert sige "20-25K"....
Hvad gør i andre med jeres T3'ere ift kasko og rette værdisætning?
Mvh
Jens Jakob
-
Med nogle af sidste års ferienedbrud i udlandet i hukommelsen, og forsikringsselskaber som ikke ville transportere "en gammel kasse" hjem
Det med at få den transporteret hjem, kan man ikke få et Falck/DAH abonnement der dækker autohjælp i ulandet, med hjem transport? med det rigtige falck abonnement kan man da kræve at få transportert ens bil til lige det værksted man vil?
-
Ofte når nogen kører i stykker bliver vognen bragt hjem via SOS. En hjælp man har igennem sin kasko.
Selvfølgelig vurdere forsikringen om hjemturen koster mere end bilen er værd. Kampen er jo bare om
ejer og forsikring kan enes om prisen.
Mvh Jønne Ukendt
-
Jeg har lige været igennem en 23 mails lang korrespondence med Lærerstandens for at få Arnold værdisat, med henblik på at få min investering sikret, så godt som muligt.
De har fået billeder og har stillet mange spørgsmål og de har fået min interne liste over de dokumenterbare udgifter, som jeg har haft. Til sidst ville de have den vurderet, af en forhandler, for at få fastlagt hvad den ville kunne sælges for.
Niels Erik har set bilen og var klar til at give en erklæring, men i sidste øjeblik opgav de at kontakte ham og spurgte mig, hvad forhandleren havde vurderet den salgsbar til.
Det har de så fået af vide, og lige inden sagsbehandleren gik på ferie, fik jeg så en noget vagt formuleret mail om at jeg kunne være tryg ved, at jeg betalte det jeg skulle for forsikringen. :twisted:
Det var jo ikke lige det det hele havde drejet sig om, og det fik de af vide.
Alt i alt har jeg ikke fået hvad jeg gik efter, men jeg har gemt korrespondencen, og udbedt mig en udskrift af hvad de har noteret ned om sagen, når sagsbehandleren kommer hjem fra ferie.
Summa sumarum indtil nu: De er nu bekendt med, at de har forsikret en liebhaver bil, der ligger langt over 100.000 i værdi. Og det kan jeg dokumentere.
-
Tak for tippene.
Mener at det var Otto som sidste år i Paris stødte ind i at forsikringen ikke ville transportere ham hjem, fordi det var dyrere end hvad de vurderede en bil fra 1985 var værd...
Og så er kasko+vejhjælp pludselig ikke så meget værd..... (Historien endte godt, vandpumpe blev skaffet og skiftet, men den er tankevækkende).
Mener også at Hawaibussen for nogle år siden havde udfordringen med Whitestar'en, hvor forsikringen også mente at sådan en gammel slæde fra 1992 ikke var nok værd til at transportere hjem...
Jeg ringer til LB idag og sætter processen igang
-
Da vi forsikrede vores bus i Tryk sagde de at de ville se bussen og vudere den inden de ville forsikre den så jeg måtte køre til Silkeborg og vise den frem de fastsatte en pris på 130.000kr ( vi gav selv 55.000 kr )
der ud fra fastsatte de præmien til 3800kr årligt med kasko og vejhjælp
Hilsen Lone & Villy
-
Inden vi startede ud i sin tid, fik vi et mundtligt løfte fra Top Danmark at hvis vi betalte 25% mere i præmie, så havde vi ansvar og kasko i hele verden.
Da vi så stod i Australien, så var det mundtlige løfte intet værd og den pågældende medarbejder var ej heller ansat mere....
Vi klarede os jo videre og ved egen hjælp hver gang det var nødvendigt, ligesåmeget fordi det var eneste mulighed i rundt omkring hvor vi var.
Sidste sommer kørte vi så til Portugal. Her havde vi igen kasko fra Top Danmark og ved Sevilla i sydspanien sprang radiatoren under bagsædet, og vi kunne ikke køre længere.
Dvs. havde jeg haft 5-10cm rør i passende diameter, så havde jeg hurtigt forbundet slangerne og kørt videre uden radiatoren. Men nu havde vi jo både kasko og SOS. Det tog så ca. 1/2 dag inden vi fik assistance og blev slebt til nærmeste værksted med fuld politieskorte.
Ikke meget hjælp, men tag et print af Gowesty's priser. Så har man en prisliste med høje priser.
-
Jeg ringer til LB idag og sætter processen igang
Ha, det vil sikkert give dem noget at tænke over, de fjolser der sidder i bilforsikringsafdelingen. Jeg har kun kommunikeret med dem gennem én i den generelle kundeservice.
Kunne ikke få lov at kommunikere med dem direkte. Derfor de mange mails.
Gi den gas og prøv at holde dem fast på noget konkret. Det lykkedes ikke helt for mig.
Men nu er du jo forberedt. :evil:
-
Kan ikke finde tråden, men kan huske, at Doka har fået sin værdisat til 90000-
Tråden omhandlede netop det problem med en bil man ikke ville transportere p.g.a. værdi = transportomk.
Vi har endnu ikke hos Gjensidige fået en skriftlig bekræftelse på transport fra udlandet, men vi prøver stadig, for vi vil ikke tørres af en eller anden tilfældig udenlandsk chauffør eller værksted !
Mvh. KH.
-
Jeg ringede bare til min forsikring og sagde jeg skulle have en kasko der dækkede det beløb jeg mener min bil er værd, så jeg ved total skade ville få det beløb udbetalt. Og fik en pris på det , det tog jeg så meget nemt. Jeg bruger Codan udover det har jeg et Falck plus der dækker hele Eu og har koster 2300 om året , med alt
-
Jeg ringede bare til min forsikring og sagde jeg skulle have en kasko der dækkede det beløb jeg mener min bil er værd, så jeg ved total skade ville få det beløb udbetalt. Og fik en pris på det , det tog jeg så meget nemt. Jeg bruger Codan udover det har jeg et Falck plus der dækker hele Eu og har koster 2300 om året , med alt
......men har du fået fastslået den værdi på skrift??
-
det her er bare endnu et eksempel på hvofor vi skulle starte en klub, så vi kan få forhandlet bedre forsikrings betingelser og priser, samt at forsikringen som udgangspunkt betragter T3'eren som et bevaringsværdigt klassisk køretøj :)
-
Jeg ringede bare til min forsikring og sagde jeg skulle have en kasko der dækkede det beløb jeg mener min bil er værd, så jeg ved total skade ville få det beløb udbetalt. Og fik en pris på det , det tog jeg så meget nemt. Jeg bruger Codan udover det har jeg et Falck plus der dækker hele Eu og har koster 2300 om året , med alt
......men har du fået fastslået den værdi på skrift??
Ja der står direkte i min police, at beløb på X antal kr dækkes ved total skade
-
Ja der står direkte i min police, at beløb på X antal kr dækkes ved total skade
Rigtigt godt, så er der noget at gå efter. Det vil jeg stille også krav om når hende sagsbehandleren kommer hjem fra ferie.
Ellers må jeg tale med en, der får mere i løn end hende.
Showet er sgu ikke slut, før den fede dame har sunget :D