T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: jacob_kornum efter 06. Juli 2012 kl: 15:34:54
-
Min australske ven Tye skal hente en MB B ('64) på Mallorca og køre den til kbh. - he he he - en Britisk bil på den tur... Heldigvis er Tye rimelig skarp i hovedet, endnu bedre med hænderne og meget vel forberedt mht. værktøj, diagrammer mm.
Jeg nærmer mig mit spørgsmål:
Tye har ringet og snakket med motorkontoret / skat om nummerplader.
Hende han snakkede med siger at den eneste løsning er at han skaffer Spanske prøveplader... og nu lader det til at det er en process som gør at det er blevet vinter inden han kan hente den.
Kan det virkelig passe at han ikke kan hente den på danske prøveplader?
Alternativt; findes der en form for EU-prøveplader som man kan få i en fart ?
Hvordan gør alle i som henter biler i udlandet ?
Tak ;)
-
Ja danske prøve plader gæller kun til den danske grænse så skal du have tyske prøve plader i Tyskland osv. Vi plejer at hente på trailer eller fejeblad...
-
Hjem på de plader der sidder på eller fejeblad.
Prøveplader kan du glemme, alternativt bestille hjemtransport hos et transportfirma (Jeg syntes der var en tråd med noget transport fra Portugal, brug 'søg' funktionen.
Alp
-
Ja og auto-boss.dk køre frem og tilbage mellem schweitz og Danmark.
-
ikke helt korrekt..
Danske og Tyske prøveplader kan begge anvendes i det andre land, MEN:
danske plader må kun påmonteres i danmark og omvendt.
henter man en bil i tyskland skal der tyske plader på og omvendt.
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1875482&vId=0
er det ikke billigere, at stille bilen i en container og få den sejlet til kbh? flyve ned, sejle med færge osv koster da også en formue.
-
ellers skal man have fat i forhandler prøveplader , de virker i udlandet
-
Jeg har brugt Transit plate mange gange virker perfekt , billigt og forsikring i hele Eu. Kan varmt anbefales
http://www.transit-plate.com/
-
Og hvis han vil nøjes med at køre til Marbella , har jeg et shippingfirma jeg har brugt mange gange 1100 Euro fuldt forsikret. Tager 6-7 dage
-
Min australske ven Tye skal hente en MB B ('64) på Mallorca og køre den til kbh. - he he he - en Britisk bil på den tur... Heldigvis er Tye rimelig skarp i hovedet, endnu bedre med hænderne og meget vel forberedt mht. værktøj, diagrammer mm.
Jeg nærmer mig mit spørgsmål:
Tye har ringet og snakket med motorkontoret / skat om nummerplader.
Hende han snakkede med siger at den eneste løsning er at han skaffer Spanske prøveplader... og nu lader det til at det er en process som gør at det er blevet vinter inden han kan hente den.
Kan det virkelig passe at han ikke kan hente den på danske prøveplader?
Alternativt; findes der en form for EU-prøveplader som man kan få i en fart ?
Hvordan gør alle i som henter biler i udlandet ?
Tak ;)
Det passer ikke, at eneste mulighed er spanske P plader. Så længe det er faste skilte eller du tilkøber Eu forsikring til klistermærke plader , er der intet problem. Du må dog ikke i følge tysk lov køre fra Dk ind i Tyskland og nedad på P plader , men du må gerne komme fra andet land ind i Tyskland og køre hjem til Dk på P plader
-
Tak for det hele pt. :)
Bilen er pt. helt uden plader.
Jeg har foreslået Tye at putte den i en container, men han har solgt den til kæresten som en fed ferie så det vil kræve en tilpasning af konceptet ;)