T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: jensjakob efter 19. Juli 2012 kl: 10:43:43
-
Nogen erfaring med lappegrej som dette?
http://netbutik.fdm.dk/bilen/bilpleje/slime-kompressor-kit-12v.html
Eller andet?
Jeg overvejer kraftigt et sæt til bussen
-
Jeg har sådan et sæt her med, sammen med en 12v kompressor:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=7282366029&n=1387906097&pn=1387907060
Har ikke brugt det på Højben endnu, men Citroenen kører rundt med et forhjul med sådan en prop i og den holder fint tæt...
Snydelet at bruge...
-
Er det 12V kompressoren fra Thansen til 149 kr, eller en bedre model?
Lappegrejet ser interessant ud
-
Det er faktisk kompressoren fra det der slime sæt du selv linkede til jeg bruger ;) Har også sådan et sæt, men har så dårlige erfaringer med sådan noget stads at jeg ikke vil bruge det med mindre der ikke er andre udveje :)
-
Ok, og den er god nok til at pumpe op til 2.8 bar på en T3'er?
-
Den har flere gange leveret 3 bar til Højben når jeg har været ude og lege med nedsat dæktryk :)
Den gør det ikke på 10 sekunder, det tager lidt tid...
Mener jeg brugte omkring 30 minutter i mammutpark på at løfte trykket fra 1.5 til 3 bar på alle 4 dæk...
-
Ok, det lyder som at den kan levere - det er ret cool.
Når jeg kigger på FDM's hjemmeside kan jeg se at de har flere forskellige varianter af samme kompressor - hmmm - jeg må besøge deres butik fysisk.
Men det tiltaler mig MEGET at have egen luftforsyning med ;-)
-
Aldi har også kompressor med lappegrej til 399 på tilbud så vidt jeg husker. Der var endda en herindefra som linkede til den.
-
Vil du have noget der virker skal du måske se på disse:
http://www.nordkystens4x4.dk/shop/ironman-daekreparationskit-11917p.html
http://www.nordkystens4x4.dk/shop/ironman-luft-kompressor-11916p.html
Jeg har selv kompressoren. Den virker fint og er gedigen.
-
En ordentlig kompressor, bl.a. som den fra Nordkystens 4x4 er gudl værd.
Vi har selv en lignende, som vi købte i Australien for ca. 800kr. Den giver 85L i minuttet og minder meget om den viste.
Den kan pumpe alle 4 dæk op fra 18psi til 50psi på under 5 minutter.
Generelt kan vi sige at dem som går i cigarettænderen er for dårlige og kan kun bruges som absolut nødværge. En god kompressor skal sættes direkte på batteriernes poler.
Lappegrejet som Morten viser i toppen af tråden har vi også altid med og det fungere rimelig godt. Vi kørte bl.a. lidt over 1000km med en sådan lap i Andesbjergene ad grusveje. Men det er kun en nødløsning, som kan smutte ud igen. Det har vi også oplevet, især hvis dækket er vådt når man lapper det, så holder det ikke så længe. Men i det hele taget så er ideen udmærket, flere lokale dækmænd i Sydamerika bruger små slangestrimler og samme princip når de lapper folks dæk.
-
Det af Morten viste er vel bedst ved temp. som f. eks idag.
Og, skal der ventes lidt, så limen hærder, før der pumpes luft i dækket ?
Mvh. KH.
-
Lappede Citroenen i efteråret, lod dækket stå en halv times tid inden jeg pumpede det helt op, det holder fint luft endnu...
Husk at der skal være luft i dækket når du bruger det, ellers kan du ikke skubbe filen igennem hullet...
-
Nogen erfaring med lappegrej som dette?
http://netbutik.fdm.dk/bilen/bilpleje/slime-kompressor-kit-12v.html
Eller andet?
Jeg overvejer kraftigt et sæt til bussen
Er det ikke nok med reservehjulet?
Jeg har punkteret 2 gange siden 1985.
Sidste gang var så for 2 dage siden.
Reservehjul på og man er kørende inden for en ½ time igen.