T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: lassekjensen efter 26. Juli 2012 kl: 21:12:20
-
Så blev det vores tur med motorproblemer :cry:
Vi har jo været ved stranden de sidste par dage for at nyde solen og vandet,og i dag var ingen undtagelse. Dejligt vand nede ved Bøsøre, med på vejen hjem mod Odense ude på de små veje(næsten grusvej) og med ca20 km/t og 1500 omdr. kommer der en metalisk bankelyd. Den er lidt lang tid om at falde til tomgang, og der går den da også nogenlunde, men så snart jeg gav lidt gas var bankelyden der igen, og det lugtede lidt af grill... Jeg slukkede motoren med det samme. Efter en time blev vi hentet af Falck.
jeg sidder nu med en flad fornemmelse, og min elskede Magnum holder ved mekanikeren. Jeg gruer for hvad han siger til mig i morgen- men er der nogle af Jer, fantastisk kloge t3- folk, der kan forberede mig på hvad det kan være? Jeg tænker lidt på om det er en ventil eller et stempel der er røget.
Vh en fortvivlet Lasse
-
Det lyder trist, men hvis du vil have bud, så kunne det være frugtbart med så meget info som muligt - alle iagttagelser, og så ville det også være rart at vide, hvilken motor, du har i.
-
Hvis det er en diesel du kører i, kan det godt væte en dysse der hænger. Det er ikke godt at køre med, men sommetider kan det godt gå over af sig selv. Du kan prøve med motoren i tomgang at løsne et dysserør af gangen, og på den måde lokaliserer hvilken dysse der hænger(banker).
Hilsen Fynboen.
-
Ja selvfølgelig. Det er en jx, 1,6turbo diesel. Flere detaljer... Ja jeg synes jeg har kunne høre en ganske svag lyd når jeg har kørt med vinduet åben og fået motorlyden tilbage fra en hæk eller en bygning jeg har kørt forbi, som om den ikke er ordentlig varm og klikker lidt i ventilerne. Motoren har ikke brugt en dråbe olie og derfor har jeg været ret sikker på at det var en ok motor
-
Så blev det vores tur med motorproblemer :cry:
på vejen hjem mod Odense ude på de små veje(næsten grusvej) og med ca20 km/t og 1500 omdr. kommer der en metalisk bankelyd. Den er lidt lang tid om at falde til tomgang, og der går den da også nogenlunde, men så snart jeg gav lidt gas var bankelyden der igen, og det lugtede lidt af grill... Jeg slukkede motoren med det samme. Efter en time blev vi hentet af Falck.
jeg sidder nu med en flad fornemmelse, og min elskede Magnum holder ved mekanikeren. Jeg gruer for hvad han siger til mig i morgen- men er der nogle af Jer, fantastisk kloge t3- folk, der kan forberede mig på hvad det kan være? Jeg tænker lidt på om det er en ventil eller et stempel der er røget.
Vh en fortvivlet Lasse
Noget kunne måske tyde på løst takthjul.
Hvis du ikke selv er mekanikeren, så er det nok bedst at få den væk fra ham så hurtig det er muligt.
-
Undskyld forstår ikke helt. Mener du at det bliver dyrt hvis jeg ikke selv er mekaniker, for det eer jeg ikke. Løst takthjul, hvad er det?
-
Undskyld forstår ikke helt. Mener du at det bliver dyrt hvis jeg ikke selv er mekaniker, for det eer jeg ikke.
Men så kan du jo lære at blive T3 mekaniker,
og ja, mekanikere er dyre. Det er kun for firmaer, ikke privatpersoner.
Løst takthjul, hvad er det?
Her er tråden fra da det skete for mig, for dig er det nok ikke
gået helt så galt at tandremmen ligefrem står stille.
http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-9781.html
-
Jo det må jeg hellere se at blive, så :) jeg ved sandelig godt at mekanikeren er dyr, men det må blive senere at jeg tager det mekaniker kursus. Tak for linket til siten det var lærerigt, men jeg tror jeg må have en ekstra hjælpende hånd til sådan en omgang, og en ekstra hjerne til lige at forstå det 100 pct.
-
Status her fra fredag morgen: bilen kan starte og kører umiddelbart upåklageligt :) Det kunne tyde på at Fynboen har ret- at en dysse hænger.
-
Se at få købt 4 nye. Når de er begyndt at hænge er der stor risiko for at det sker igen og hvis nogle af dem bare sidder og sjat pisser kan det gå stærkt med et motorhavari. Evt. første omgang tage dem ud og skru dem fra hinanden og rens dem grundigt ( dette kraver snilde og ikke mindst super renlighed)
-
Det vil jeg gøre.
Hvad koster sådan en dysse?
-Og er der evt en gammel tråd til denne omgang rensning af dysser?
-
Det vil jeg gøre.
Hvad koster sådan en dysse?
Jeg mener det er omkring 1000 kr for 4 styk.Jeg har dog aldrig selv købt nogle.
Det skyldes nok at jeg ikke direkte kan se at der er noget galt med dyser,
og jeg kan jo heller ikke direkte se om der er noget galt med dem jeg køber.
Jeg stoler ikke nok på det, så jeg kører bare med det jeg har.
Når en dyse "hænger" så tror jeg ikke det er noget der bare kommer og går.
Jeg TROR, der er nogen her der VED.
-Og er der evt en gammel tråd til denne omgang rensning af dysser?
http://vincewaldon.com/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid=28
-
brugte dyser er NO GO! Nye indstillet til det foreskrevet er mums :) tjek min tråd http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-15357.html
-
De dyser til Hawaiibussen sidder de i en 1,6 td- det er bare så jeg får bestilt efter rette nummer og til rette bar-tryk.
endnu engang tak for jeres respons til mine spørgsmål.
-
Hej Lasse,
Skal jeg ikke lige se hvad jeg har på lageret, så kan jeg lave et sæt nye til dig.
Mvh. Casper
-
Meget gerne, Casper, det ville være en kæmpe hjælp!