T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: barfod efter 30. Juli 2012 kl: 14:19:59

Titel: LDA Mekanisk / Elektrisk
Indlæg af: barfod efter 30. Juli 2012 kl: 14:19:59
Hej
Da jeg endelig har fået plader på ¨Kommandøren¨ :D Var jeg et smut forbi Mølle for at kigge på noget hjemmelavet intercooler der er monteret (det skal af og kan afhentes hvis der er nogle der vil lege lidt med den slags)
Mølle opdager så problemet med LDA'en det er en elektrisk der er monteret men en slange der fodre den med tryk   :) og det kan man ikke .
Så nu er mit spørgsmål: Skal jeg få den elektriske til at virke, og hvordan(ledning??)
Eller skal jeg skifte den til en mekanisk og bruge trykslangen
Hvad er den bedste løsning???
Jeg har brug for dele alt efter hvilke løsning det bliver.
Tak til Mølle for hjælpen og stumperne
Håber i kan hjælpe
Titel: LDA Mekanisk / Elektrisk
Indlæg af: Jarl efter 30. Juli 2012 kl: 14:32:47
Er I sikre på, at der er tale om elektrisk LDA? For mig ser det ud som om, din er en af de kastererede 1,9 pumper uden LDA - det havde mange Passater. Det elektriske hejs kunne ligne noget styring til AGR.
Titel: LDA Mekanisk / Elektrisk
Indlæg af: Mølle efter 30. Juli 2012 kl: 14:46:01
Hej Jarl.. Nej.. det er jeg ikke sikker på... Faldt bare over den pudsighed, at overtryks slangen var stukket ind i et el-stik, hvorfra ledningen gik til  overdelen af pumpen, som du ser på fotos... Jeg forestiller mig at der enten skal en jx pumpe på for at få ekstra boost ved maks ladetryk, eller at der kan monteres en overdel på den eksisterende med LDA... jeg gættede bare på at det var en elektrisk styring til ekstra boost...

-men det korte af det lange... hvordan får Jørgen det sidste udbytte af sin turbo????
Titel: LDA Mekanisk / Elektrisk
Indlæg af: barfod efter 30. Juli 2012 kl: 14:57:09
Jeg aner det ikke da jeg bare har beskrevet problemet som Mølle fortalte det. Er ikke en ørn udi pumper,LDA og AGR.
LDA'en giver såvidt jeg har forstået mere kraft og bedre brændstof forbrug???? hvis det er rigtigt kan der så monteres en på den pumpe der sidder på??
AGR?? Hved ikke hvad det er.. skal det ikke virke ???
Titel: LDA Mekanisk / Elektrisk
Indlæg af: Jarl efter 30. Juli 2012 kl: 15:46:51
En JX-pumpe sparker jo røv på en AAZ, og så findes de i hundredevis på landets amagerhylder...
Titel: LDA Mekanisk / Elektrisk
Indlæg af: barfod efter 05. August 2012 kl: 17:39:20
Hej Igen
Har nu fået taget intercooleren af og reetableret indsugningsdelen, men har nu svært ved at starte motoren(kunne kun ved hjælp af dieselstart)
da jeg fik den starten kom der sort røg ved omdrejninger. Jeg kunne godt starte den lige efter men efter noget tid ville den ikke.
Er det indstilling af pumpen der skal ændres efter intercooleren er pillet af, og hvis det er hvad skal der stilles på?
Eller kan der være andre ting jeg skal tjekke.
Den startede fint før jeg tog intercooleren af
På forhånd tak for input
Titel: LDA Mekanisk / Elektrisk
Indlæg af: Jens Flensborg efter 05. August 2012 kl: 18:20:33
AGR kender jeg kun fra min bobbel (USA 1303 AJ 1600ccm), det drejer sig om udstødningen og dens rensning i systemet ...

http://de.wikipedia.org/wiki/Abgasr%C3%BCckf%C3%BChrung
Titel: LDA Mekanisk / Elektrisk
Indlæg af: Jarl efter 05. August 2012 kl: 18:43:18
AGR har stort set alle dieseler siden 1991. Ved at tilbageføre lidt udstødningssgas til indsugningsmanifolden sænkes forbrændingstemperaturen (udstødningsgas er jo iltfattig og derfor inaktiv), og der dannes færre NOx'er.

Starten skal ikke påvirkes af om der er intercooler på eller ej. Der er noget andet galt. Start med at tjekke, at alle slanger, der fører luft til turboen er i god stand, ikke klemte og sidder, hvor de skal. Tjek også, at slangen fra turboen til indsugningsmanifolden er tæt og godt spændt. Er det for øvrigt den rigtige slange eller noget sammenbikset fusk?  Gennemgå gløderørsfunktion, pumpetiming og dyser. Vær også sikker på at dieselsystemet fra tank til pumpe er rent, tæt og med nyt filter. Der er mange timers læsning her på siden om dieselmotorer. Men inden du går i gang med det, så giv dig selv 15 piskeslag midt på torvet, mens du råber: "Dieselstart ødelægger motorer, jeg bruger det aldrig igen" ;-)
Titel: LDA Mekanisk / Elektrisk
Indlæg af: doka efter 05. August 2012 kl: 18:49:23
Da jeg skal igang med et lille projekt kunne jeg godt være interesseret i intercooleren.
Hvordan er den monteret ????
Titel: LDA Mekanisk / Elektrisk
Indlæg af: barfod efter 05. August 2012 kl: 21:17:28
Undskyld undskyld UNDSKYYYYYLD......
@Doka Jønne er førstevælger til den
Titel: LDA Mekanisk / Elektrisk
Indlæg af: barfod efter 05. August 2012 kl: 22:07:58
En lille rettelse: Det er Jønne ukendt  der har sat sig på intercooleren
Titel: LDA Mekanisk / Elektrisk
Indlæg af: verner efter 07. August 2012 kl: 00:57:01
Citat fra: "barfod"
En lille rettelse: Det er Jønne ukendt  der har sat sig på intercooleren


håber da ikke at den smutter helt op ;)  :lol: