T3nettet og T3Klub Danmark forum

Off topic => Generelt => Emne startet af: Kkrogsgaard efter 13. September 2012 kl: 10:11:38

Titel: OT: Grøn afgift på T4?
Indlæg af: Kkrogsgaard efter 13. September 2012 kl: 10:11:38
Hvad koster en T4 2,5 tdi om året i grøn afgift? Den er fra 2001-2 stykker og formodentligt uden partikkelfilter.

Efter hvad jeg har kunnet finde ud af skal den koste omkring 5-6.000 kan det virkeligt passe?
Titel: OT: Grøn afgift på T4?
Indlæg af: verner efter 13. September 2012 kl: 10:36:29
prøv caravelle.dk :)
Titel: OT: Grøn afgift på T4?
Indlæg af: Kkrogsgaard efter 13. September 2012 kl: 10:57:55
har luret lidt derinde og er kommet frem til ca. 4000 halvårligt.
Titel: OT: Grøn afgift på T4?
Indlæg af: jankjerbye efter 13. September 2012 kl: 11:39:00
Kender du bilviden.dk?

Her er et saks derfra...
Titel: OT: Grøn afgift på T4?
Indlæg af: jensjakob efter 13. September 2012 kl: 15:32:42
Det er da fristende i Grøn afgift at få sig en 2.5TDI Caravelle fra 2001.

Hvad koster de egentlig i indkøb? Kan de fåes for penge?
Titel: OT: Grøn afgift på T4?
Indlæg af: Jarl efter 13. September 2012 kl: 16:51:27
Man skal være opmærksom på, at T4 Caraveller ligesom T3 findes i 117 forskellige varianter med forskellige forbrugstal. Man kan ikke tage for givet, at alle 2,5 TDI fra en given årgang har samme afgift. 1000 forhold spiller ind - kort/lang? A/C? Gearkasse? Øvrig udrustning? Inden vores seneste bilskifte prøvede jeg mindst 15 T4'ere, og jeg kunne ved selvsyn konstatere, at forbrugstallet på registreringsattesten varierede meget. Selvf. er der så den ekstra bonus på 1000 kr i straf for manglende partikelfilter.
Da jeg afsøgte markedet for ½ år siden, var min konklusion, at hvis man ikke ville have en bil med +450.000 tkm på klokken, så startede prissedlerne ved 120.000 og opad.
I øvrigt er T4 jo en skøn bil, og samtidig meget lærerig - man bliver pissehård til tyndpladesvejsning, når man har sådan en... den er fuldt ud lige så stærk mod rust som G3 og Vento (læs: katastrofal!) Kig kritisk i forskærmkanter, forruderammen, yderpanelet ved fordøre, den klassiske lodrette karrosserisamling midt på venstre side, dørstolper ved ledningsgennemføringen, rundt om bagruden på bagklappen og efterløbet efter baghjulet. Det er mit indtryk, at selve bunden og bærende dele er lige så fornuftige i forhold til rust som T3, men der er også rigeligt at slås med andre steder.
Titel: OT: Grøn afgift på T4?
Indlæg af: Heeresleitung efter 13. September 2012 kl: 21:12:19
Citat fra: "Kkrogsgaard"
Hvad koster en T4 2,5 tdi om året i grøn afgift?


Ikke tenk hva den koster i avgift, tenk hva den koster deg venner! :D
Titel: OT: Grøn afgift på T4?
Indlæg af: Kkrogsgaard efter 14. September 2012 kl: 09:54:42
Citat fra: "Heeresleitung"
Citat fra: "Kkrogsgaard"
Hvad koster en T4 2,5 tdi om året i grøn afgift?


Ikke tenk hva den koster i avgift, tenk hva den koster deg venner! :D


:-D Derfor kan man vel stadig have en T3.