T3nettet og T3Klub Danmark forum

Off topic => Generelt => Emne startet af: Casper Slow efter 22. Oktober 2012 kl: 11:27:24

Titel: Ikke større motor end 12%
Indlæg af: Casper Slow efter 22. Oktober 2012 kl: 11:27:24
jeg har hørt fra en kammerate at der kommer nye regler til januar 2013 med motor ombygninger..
Har har været en kontakt med en fra skat (en dame). noget med en golf 3 og noget andet motor værk han gerne ville lave.. kender ikke de nærmer omstændigheder men det ville holde sig inden for de 20%

Men så fik han af vide det er maks 12% effekt forøgelse. altså hvis ved har en 100hk bil må den maks få 112hk.

Det bedste af det hele hun mente var at det var med tilbagevirkende kraft alle biler der køre rundt med en motor der er større end de 12% skal til omsyn og godkendes på ny og betale ny registringsafgift.

Jeg tror og håber ikke på at dette er sandt.
Titel: Ikke større motor end 12%
Indlæg af: dennis efter 22. Oktober 2012 kl: 11:35:05
Det er jo psykisk terror og trusler...... Fy da for den lede   :S
Titel: Ikke større motor end 12%
Indlæg af: Casper Slow efter 22. Oktober 2012 kl: 18:13:42
Det du henviser gælder jo fra 7 måneder 12 men jo ikke hvad der kommer til at ske.  Jeg har hørt lidt nærmer og det var en golf 3 GTI som han ville ligge en tunet standard  motor med tuv.
Samt det nye afgift sats bliver min 40.000kr
Titel: Ikke større motor end 12%
Indlæg af: jankjerbye efter 22. Oktober 2012 kl: 19:13:54
Udfordringen ligger ikke i "biltype" - "karosseritype" eller lign. vurderinger..

Udfordringen ligger i at din T3 har et typegodkendelses nummer, det nummer er der skrevet detaljer som ydelse pål og det er den "biltype" som de fleste synsmænd vil forholde sig til.

Så hvis du er heldig at have en Caravelle med samme nummer som en anden Caravelle med en 121HKs, ja så er det super. Men står der motorkode DF med 60 heste på eller CS med 50, jaeh så er det hvad de fleste synsmænd "tør" forholde sig til.

/Jan
Titel: Ikke større motor end 12%
Indlæg af: verner efter 22. Oktober 2012 kl: 23:23:41
i loven er der den regel at hvis man montere turbo på en ikke turboladet motor, så overskrides 20% reglen automatisk
det samme sker ved eftermontering af ladeluftkøler på en turboladet motor uden ladeluftkøler.

det er gjort da man godt er klar over, at det er et simpelt indgreb at justere motorens effekt ned ved syn og lign.

måske det er dette der er tilfældet med den nævnte Golf?!
Titel: Ikke større motor end 12%
Indlæg af: Casper Slow efter 22. Oktober 2012 kl: 23:57:13
På den nævnte GTI er det en ren suge motor med større volumen og anden knast
Titel: Ikke større motor end 12%
Indlæg af: Casper Slow efter 29. Oktober 2012 kl: 21:13:14
Ja det gav da ikke nogen enlig svar
Titel: Ikke større motor end 12%
Indlæg af: Casper Slow efter 30. Oktober 2012 kl: 00:19:35
Jes, har du slettet dit indlæg????????
Titel: Ikke større motor end 12%
Indlæg af: verner efter 30. Oktober 2012 kl: 08:51:15
Citat fra: "Casper Slow" post=91817
Jes, har du slettet dit indlæg????????


mytisk  :ohmy:
Titel: Ikke større motor end 12%
Indlæg af: Hr mortensen efter 30. Oktober 2012 kl: 10:16:45
Jeg her lige været til syn med en lastbil og spurgte dem om der var hold i det med 12% reglen.
Og de har intet hørt om det og mente at det ville være højst usandsynligt at de ville begynde og lave det om.

Så det er nok ikke noget man skal tænke over..
Titel: Ikke større motor end 12%
Indlæg af: BlackChart efter 30. Oktober 2012 kl: 10:26:51
Kan da i hvert fald se at der er slettet en stak indlæg i tråden...
Men udover det er det ikke Jes, men Jeppe ;)
Titel: Ikke større motor end 12%
Indlæg af: Casper Slow efter 30. Oktober 2012 kl: 10:39:48
Citat fra: "BlackChart" post=91825
Kan da i hvert fald se at der er slettet en stak indlæg i tråden...
Men udover det er det ikke Jes, men Jeppe ;)


Ja det var lige hurtig på mobilen og det er rigtig det var jeppe istedet for jes. tror jeg nok...