T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: BlackChart efter 26. Oktober 2012 kl: 17:22:07
-
Er der en af jer der kan fortælle mig hvor mange omdrejninger speedometer kablet drejer, på en syncro, pr. km. når fortøjet f.eks. er ADM og dækstørrelsen er standard 205R14?
-
Hvor høj er dækprofilen??
-
Som skrevet, standard 205R14 (dvs. fuldprofil, mener det er 82)...
Det er rent teoretisk, bare så jeg har noget at forholde mig til...
Kan du fortælle mig det samme for 215/75R15 er det også fint, bare der er styr på dækstørrelsen...
-
Ved 215/ 75 15 er rullediameteren 2,14m op i 1000m = 467,3 omgange hvis kablet sidder i hjulet
-
Det gør det jo så ikke på en syncro, det er der mit problem kommer i spil, der slipper mine matematiske evner op...
-
Adm fortøjet køre med en udveksling som hedder 38/7 ved ikke om det kan bruges til noget !
Mvh Per
-
Ja det ville jo også have været for nemt, men en ADM har en udveksling på 38: 7, og hvor i den gearing er det lige at speedometerkablet er koblet ind??
-
Speedometerdrevet "drives" af diffen, men udvekslingen mellem diff og speedo-drev kender jeg desværre ikke...
-
Nej, jeg tænkte nok at det kunne blive et problem.
Hvorfor vil du gerne kende kabelomdrejningerne pr 1000 m?
-
Et cockpit-projekt jeg er ved at udtænke, det bliver (hvis det kan lykkedes) med et instrumentpanel der aldrig er lavet til en VW..
Men fordi speedometret ikke har noget mekanisk drev som vi normalt kender det fra T3'erne, skal jeg have omsat signalet...Har den originale sensor liggende, men om den kan bruges på det eksisterende drev kommer lidt an på om det, omtrentligt, passer med føleren...
Ville gerne bibeholde det originale speedometerdrev da jeg ikke er meget for at skulle montere en magnet-ring på en af trækakslerne...
-
Det lyder som lidt af et projekt. Spændende om du finder en løsning. Go fornøjelse :P
-
Kan du ikke fjerne speedometeret, også monter et stykke refleks på kablet. Og så bruge en elektronisk omdr. tæller. De må kunne købes / lånes ved en mekanikker. Så er det vel bare, at køre en tur med GPS i forrunden.Og aflæse tælleren.
Mvh Jes
-
Joeh, men nu ligger sagen så der at jeg ikke har nogen syncro der kan køre :)
-
Er det ikke noget med at et syncro speedometer hedder 1000 og et 2WD hedder 500? Og de første t3 speedometre hed 510... Mener det var noget med antal omdrejninger pr et eller andet.... Mener at hvis et 2WD speedometer monteres i en syncro viser det dobbelt så meget...
-
Jo, det har du ret i, men er det så 1000 omdrejninger på km vi snakker om?