T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: chewie efter 30. Oktober 2012 kl: 23:06:45

Titel: JX Dieselpumpe demontering/timing
Indlæg af: chewie efter 30. Oktober 2012 kl: 23:06:45
Hej.

Jeg skal skifte en pakning v. koldstartsfunktione på en JX pumpe monteret på en AAZ motor. Samtidig skal jeg skifte tandremmen og strammehjul. Da pladsen "bag" på dieselpumpen er så begrænset er jeg nødt til at tage den ud for at komme til.

Mit spørgsmål er om det er muligt at få dieselpumpen ud uden at ændre timingen? Altså om hele brakketten m. pumpe kan tages ud?


Hvis ikke skal det hele times "efter bogen"... Er der noget specielt jeg skal være opmærksom på ved JX pumpe på AAZ motor? Og hvad skal timingen sættes til? Har læst 0,90 til 1,00 - er det rigtigt?


Er HELT grøn på dieselmotorer, så al hjælp er kærkommen.


Mattias
Titel: JX Dieselpumpe demontering/timing
Indlæg af: casper efter 31. Oktober 2012 kl: 20:18:42
Du kan ikke få pumpe ud sammen med pumpebeslaget/konsollen.

Du skal have pumpen ud alene, skifte pakningerne, genmontere den, og time den igen.

Hvis det er en standard jx pumpe, ville jeg time den som en jx motor som udgangspunkt.
Titel: JX Dieselpumpe demontering/timing
Indlæg af: chewie efter 31. Oktober 2012 kl: 23:39:07
Hej Casper.

Mange tak for dit svar.

Jeg har taget tandrem og pumpehjul af, men hvordan er det når jeg skal have dieselrør til dyserne af? Er der tryk i dem, eller er det bare at løsne?
Titel: JX Dieselpumpe demontering/timing
Indlæg af: acidstorm efter 31. Oktober 2012 kl: 23:53:20
dem løsner du bare , og kan man ikke bare justere pumpen med motoren startet
Titel: JX Dieselpumpe demontering/timing
Indlæg af: casper efter 01. November 2012 kl: 10:04:36
Der vil være lidt tryk i dem, men når motoren ikke kører så ryger det med det samme du løsner en omløber. Så bare klø på og husk at lukke rør, dyser og på pumpen forsvarligt så der ikke kommer skidt ind mens det er adskilt.