T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: biavler1 efter 28. November 2012 kl: 15:36:51
-
Har skiftet gløderør og dieselfilter,men er der yderligere tiltag jeg kan foretage mig for at starte og køre uproblematisk i vinter?
Den har indtil nu kørt og startet godt :cheer:
-
Frisk olie og oliefilter, og få tjekket kølevæsken. Så klarer den fint vinteren igennem.
Tony
-
Hvis dit batteri vel at mærke er ok ;)
Mvh Jønne Ukendt
-
Hvis dit batteri vel at mærke er ok ;)
Mvh Jønne Ukendt
...snik snak, den kan løbes igang. En sund JX skal jo kun skubbes ½ meter for at starte... ;)
Tony
-
Har også nyt batteri,frisk olie og kølervæsken holder til -25 gr. :)
Med nye vinterdæk,tror jeg at være klar til vinterens prøvelser!!
-
Det lyder somom du har tænkt de rigtige tanker og er klar til det værste.
Det eneste andet jeg kan komme i tanke om er.
1. Tjek af koldstarts kablets funktion, evt. opsmøring.
2. Rensning og opsmøring af skiftekulissen under gearstangen og bøsningen for enden af overførsels stangen
3. Tjek af dysers sprøjtebillede og pumpetiming
4. Trække mulvarpen frem og investere i et dieselfyr til kølevandskredsløbet (eller alternativt en elektrisk varmeprop)
Så burde du være klar til permafrost og snestorm :)
mvh
Jan
-
Den med mulvarpen gør ondt,har det bedst i en dyb og mørk lomme :)
Hvad ligger et dieselfyr på i pris??
-
Den gamle holder lige nu strandet på gårdspladsen med fladt batteri. Nyt Exide, og så stod jeg lige med de samme overvejelser.
Jeg tænkte nu mere på om man kan montere en dypkoger i bilen, som jeg har på en af de gamle Land Rover'e? Det er vel den billigste løsning?
Det er måske den elektriske varmeprop, der er det korrekte navn for sådan en, lol?
-
Lidt silikone spray på gummi listerne i dørene er også fornuftigt . Der er ikke meget ved at bilen kan starte ,hvis man ikke kan komme ind i den.