T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Syncro Fora => Emne startet af: Simon L efter 10. December 2012 kl: 15:27:11

Titel: Syncro mekaniker søges.
Indlæg af: Simon L efter 10. December 2012 kl: 15:27:11
Har fundet en syncro benziner der skal have ny motor i og en gang syn. Helst på sjælland...
Titel: Syncro mekaniker søges.
Indlæg af: joker efter 10. December 2012 kl: 16:46:54
Godt nok lidt langt fra Sjæland men et rigtig godt T3 værksted under 100 km nede i Tyskland og billig timeløn og reservedele
www.dithmarschenbulli.de


Hilsen
Villy Jones
Titel: Syncro mekaniker søges.
Indlæg af: Mort_K efter 10. December 2012 kl: 21:20:21
Ellers er der jo også Niels Erik Thing fra Sydfynsautocamper, http://www.sydfynsautocamper.dk/
Titel: Syncro mekaniker søges.
Indlæg af: dennis efter 11. December 2012 kl: 12:06:11
Jeg kan da også hyres.

Jeg er billig hyggelig og har et STORT T3 netværk.
Titel: Syncro mekaniker søges.
Indlæg af: Simon L efter 11. December 2012 kl: 15:05:05
Hej Dennis. Hvor bor du ? Det kunne være super  :)
Titel: Syncro mekaniker søges.
Indlæg af: dennis efter 11. December 2012 kl: 17:18:13
Ja jeg bor på Sy`fyn. Men har ikke indendørs faciliteter.

Jeg kan dog godt komme til dig. Men ring hvis du mener der er noget om snakken.
Titel: Syncro mekaniker søges.
Indlæg af: Aran efter 11. December 2012 kl: 19:39:45
Da det er en benziner er der formodentlig tale om en wbx ? ( Wasserboxer ) og hvis du ellers har en ordentlig erstatnings
motor,  er det  rimeligt, at udføre on location så, at sige.
Bedst indendørs og med lidt varme ( Evt. Gør Det Selv værksted )
Du lærer en masse om din bil, og det er slet ikke så umuligt, som det kan se ud til:
HUSK, at frakoble batteriet som det allerførste.
En ordentlig donkraft, et par ekstra hjul og alm. håndværktøj - ring gaffelnøgler, et 1/2" topnøglesæt og en håndfuld
spændebånd, frisk benzinslange m.v.  og det er klaret på en dag ( Hvis udstødningen ellers er ok )

Ledninger, slanger etc. skal mærkes op på forhånd ( Og tag gerne et par billeder af scenariet også ) men meget sidder
så logisk, at det ikke kan fejlplaceres ved montering. Og når først du har styr på ledninger etc. er der fire bolte på gear
kassen og 2 x 2 bolte i siderne, så kan hele molevitten tages ud ( Lidt mere, hvis der også er underkøringsværn .

Evt. kan HAYNES eller Bentleys manualer være GULD værd både i den nuværende situation og fremtidige, og du skal
nok indstille dig på, at kunne udføre en masse arbejde selv for, at holde den kørende.
Det giver også en helt særlig tilfredsstillelse, at dreje nøglen og futte rundt i en bil, hvor man så at sige kender hver eneste
lille kringelkrog.
Og der er ALTID hjælp, at hente på dette forum, så bare spørg løs.....