T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: rcb efter 19. Januar 2013 kl: 15:23:49
-
Hej!
Jeg har igen brug for et råd her.
Jeg tror at denne stramme-mekanisme er lidt træt.
Ser det mon ud til at den skal skiftes, og hvor meget skifter man?
mvh Rasmus
[attachment=13362]IMG_4394.JPG[/attachment]
[attachment=13363]IMG_4385.JPG[/attachment]
[attachment=13364]IMG_4378.jpg[/attachment]
-
ps, den har en mislyd, og remmen "blafrer lidt" og jeg synes den kommer tættere på "nabo hjulet"
(hvad heder delene og hvor skaffes de...)
-
der sidder et fjederelement på bagsiden, koster ca 700kr
og strammerhjulet fåes komplet med leje til 2-400kr.
hvis bøsningen som armen/akslen sider i er slidt, så skal du prøve hos vw.
er det en tdi?
-
Tak!
Det er en 1,9 td
Kan det passe at remmen bliver slap og dermed kommer tættere på det andet hjul?
-
har du tjekket den nederste remskive og bolt til nederste takthjul?
-
nej, men det skal jeg vel lige gøre imorgen..?
(altså; det nederste af de hjul som remmen kører om?)
-
ja det bør du tjekke for at se om de er gået løs!
og ja de sidder begge på krumtappen.
vulkaniseringen i den nederste remskive, kan have sluppet, så skiven kører skævt
-
hej.
Er det et problem at gummiet (/vulkaniseringen?) ser sådan her ud?
Eller er der masser af kilometer i den.
Det er ikke løst eller skævt.
mvh Rasmus
-
Nederste remskive kører lidt skævt nu ...hvad gør jeg? Kan vulkaniseringen i den skiftes, eller er det hele remskiven der skiftes?
vh Rasmus
[attachment=13954]nedersteremskive2013.jpg[/attachment]
-
ja det er en ny eller anden brugt remskive der skal til, den er vist ikke helt billig som ny, så måske en god brugt kan gøre det :)
-
Er der nogen der har en god brugt remskive som den på billedet? Jeg er interesseret i den! mvh Rasmus
-
Hej igen.
Jeg må vidst skifte denne strammer-arm på min aaz.
Er der nogen der har en een jeg må købe?
Det er vidst hele aludimsen med bøsning og selve armen man skifter, ik?.
jeg prøver hos vw hvis der ikke er een her der har en bedre idé.
mvh Rasmus
[attachment=14919]IMG_4434.JPG[/attachment]
[attachment=14920]IMG_0293.JPG[/attachment]
-
Den billige løsning ville være at droppe strammeren og købe en kortere rem.
Jeg har aldrig haft beslaget på hverken 1,9 D eller på bensin rækkemotor, som kører med samme setup.
Tony
-
ha! det lyder genialt.
Problemet er jo netop at den dumme strammer skubber remmen ind på vandpumpe-hjulet.
...men det gav mig så til gengæld et overraskende døgn i nordtyskland for en måned siden.
Remmen brændte over. Vi havnede i en lille flække, og fik skiftet vandpumpen, mens vi var i en skov-park med ulve og bjørne! (og tæger!)
Nå, men kan man virkelig bare køre uden strammeren, det lyder fedt.
-
Tjah, den er vel ikke et must hvis du kan finde en rem der er kortere og som kan strammes op ved generatoren ?! Den skal i sagens natur have så meget stramning, at den ikke fedter selv når generatoren virkelig skal yde noget. Din vandpumpe skal helst også rotere, ellers får du en meget varm motor på rekordtid.
-
ja, der er vel en god grund til at strammeren er der.
Men det med at remmen skubbes helt over på vandpumpens hjul gør at jeg er usikker på hvad den bedste løsning er.
Er der mon nogen af jer der har erfaring med dette problem?
mvh Rasmus
-
Da jeg havde den type strammer havde jeg et lignende problem...
Jeg fandt en rem der var en anelse kortere og fik fat i nyt stramme-element..
-
Hej er der nogen der har et Multi-rib-rem stramme-element som det på billederne?
Eller en fidus til hvor det findes eller hvordan det repareres.
Gode hilsner fra Rasmus
-
Ja, jeg har et komplet beslag/remhjul og med næsten nyt stramme element.
Havde gemt det til senere brug, men tror ikke jeg kommer til at bruge det alligevel.
-
Super! beslag/remhjul er jo den del jeg pludselig mangler akut!
Hvor er du og beslaget?
-
Skanderborg, som der står i profilen ;)
-
Ok.. Men det må jo kunne sendes med post eller en bil der kører østpå, hvis jeg er lidt heldig!
Jeg krydser fingre og sådan noget.
Og hvad vi du ha for den gode dims?