T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Hinze efter 15. Februar 2013 kl: 12:41:50
-
Har vi nogle facts vedrørende m-tdi, altså en tdi diesel med ombygget dieselpumpe til mekanisk styring. jeg har ledt her og der, på tyske og engelsk/amerikanske sider og får en fornemmelse af at det kan lade sige gøre. Men hvad siger du?
Hensigten med sådan en ombygning er selvfølgelig at undgå styreboksen og kun have en enkelt ledning til magnetventilen og til gløderørene. Nemt og lækkert.
-
DT63 kører (kørte?) med en 1Z bygget om som mTDI...
Han må vide noget..
-
Lyder umiddelbart spændende!
Melder dine kilder noget om hvilken ydelse man kan forvente ud af en sådan konstellation?
Og hvis du evt kunne linke til dine kilder. :)
-
Bernd Jäger har da en pumpe til det B)
-
Jeg tror faktisk at det første trin i forlængelse af levetid og forbedring af forbrug er at lave et setup ligesom det originale Oettinger intercooler opsætning på en JX. Dertil et dieselfyr så man ingen koldstarter har...
Så kører man med std. opsætning undtagen på indsugnings siden, får ikke gearkasseproblemer, har rolig blid motorgang og en meget hurtig og billig ombygning som ingen synsmand rynker på bryn af. Billigt hurtigt nemt..
Kigger man efter noget OVER de 210 nm... hvor gearkassen alligevel skal hovedrenoveres og forstærkes... Så ville jeg gå efter en fuld TDi løsning med styreboksremapping, fuldt digitalt instrument og pedalkonvertering (istedet for potentionemeter i motorrummet) og koblings + bremseføler så man kan bruge den org. fartpilot.
Min holdning er at med mTDi får man sådan lidt en mellemvare.. det er custom og man får ikke særligt meget ekstra performance eller brændstofbesparelse ud af det...
Bare mine tanker.. eftersom jeg var igennem den samme tankeprocess med min TriStar... Jeg ved at mdonau har kørt meget mtdi og er kommet frem til nogenlunde samme konklusion.. ENTEN fuld digital TDi og alle fordelene ved det.. ELLER holde sig på forkammer og prøve at takle temperaturudfordringerne.
(sagde manden der nu kører flat four med dobbelt carbs)
-
Øhhm... Jan.... Hvis oettinger har haft pillet ved en JX vil jeg meget gerne se et link 8)
-
http://www.motor-talk.de/forum/oettinger-wasser-luft-ladekuehler-fuer-t3-jx-oder-aaz-t3106797.html
Iflg. ovenstående link skulle det være ganske vist...
-
Lyder umiddelbart spændende!
Melder dine kilder noget om hvilken ydelse man kan forvente ud af en sådan konstellation?
Og hvis du evt kunne linke til dine kilder. :)
her er link til en driftig herrre (http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=326360)
Jeg kan godt hans tilgang til at gøre det simpelt. Det gode ved diesel er jo at det ikke er farligt at køre mager eller fed. Ydelsen afhænger vel "bare" af pinden i pumpen.
tdi dyserne er 2-trins; 230 bar og 300 bar.
-
Efterhånden kan man jo købe en tdi med udu pumpe til billige penge
-
et link mere (http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?topic=6427.0)
-
ultimativ link (http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=352117&page=2)
-
Jeg køre mTDI det køre rigtigt fint. Jeg har taget højtryksdelen fra en tdi pumpe og sat over i en aaz pumpe og det er der ingen problemer i, det køre rigtig godt. Kun en ledning til magnetventilen som du skriver 40324986
-
Jeg køre mTDI det køre rigtigt fint. Jeg har taget højtryksdelen fra en tdi pumpe og sat over i en aaz pumpe og det er der ingen problemer i, det køre rigtig godt. Kun en ledning til magnetventilen som du skriver 40324986
lyder lige præcis som jeg "tænkte" det.
Du har måske et par billeder af processen i pumpen du har ændret?
-
Nej jeg har ikke nogen billeder, men det er alt fra trykskiven og ud, trykskiven har 2 bølger lige efter hinanden hvor aaz kun har en, så derfor flytted jeg den med over, det er lidt af et pille arbejde med fjedere og så videre. Så tålmodighed så er den der.
-
jeg har nu aldrig haft kikket i en diesel pumpe, men det her link (http://forums.tdiclub.com/showthread.php?p=437307) er vist en god start.
-
Ja så er det bare der ud af