T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: FrankBinau efter 10. Marts 2013 kl: 12:52:35
-
Så kom den nye afgift. :-(
Og den lyder sådan: Periode 3mdr- Udlingningsafgift 1,300,00kr+ Partikeludledningsafgift 250,00kr+Vægtafgift 1860,00kr ialt= 3.410,00kr og det bliver årligt: 13.640,00kr
Blot til orintering Mvh Frank
-
dælme mange penge..
-
Ja det er mange penge. Så går og tænker lidt på at finde en T3-Scyncro-Camper-16"-Benzin. (Og så sælge Guldklumpen) Da jeg ikke vil på nogen måder lave den om jeg har for så er den jo ikke original. Og det skal den være. Men nu må vi se da jeg er meget glad for Guldklumpen. Da den kører godt og der er god plads.Så må tiden vise hvad det bliver til. Mvh Frank :-)
-
Ja det er dyrt at køre Syncro diesel på hvide plader. Men al hobby koster B) ( det er ihvertfald det, jeg prøver
at overbevise mig selv om )
Mvh Jes
-
Hvad vil en tilsvarende i benzin koste ? Nogen som ved hvad en tristar 2,1 dj fra 1989 med 198000 km vil koste i reg. afg. ?
Mvh Per
-
Det er jo ikke en hobby, men en hverdagsbil, i alt fald for mig.
-
kan så oplyse at hvis man vil have en hvidplade bil på gule plader, så akal man man betale ny reg.afgift, og det allerede betalte beløb til hvideplader er tabt!
bare lige hvis man overvejer at lave den til gule plader.
-
Jeg gav 9000 til hvide plader på en 1.9dg doka grim og bulet og mange forskellige farver grøn. De forlangte 16000 men kørte til vurdering i århus med den og fik slået af i prisen. Vægtafgift er vidst nok 4600 helårlig på hvide
-
Mener nu at vægtafgiften på en T3 benzin, med en egenvægt på over 1500kg. ligger på 7-8000 kr om året.
Men nu bruger jeg kun benzin i min motorsav B)
Mvh Jes
-
min er 2wd og der er prisen rigtig :0) under 1375kg
-
Av for den lede... Det er godt nok dyrt i DK. Her i Norge har de valgt at holde det meget simpelt - Benzinbiler 3000,- pr. år. Dieselbiler 3500,- pr. år. Uanset km/l, årgang, vægt osv.
Jeg går og leger lidt med tanken om at flytte tilbage til DK og tage en syncro med - er der nogen, der kan fortælle mig hvad en gulplade syncro benzin/diesel vil koste årligt, hvis jeg importerer den? Gælder det med privat anvendelse så?
Mattias
-
Totalvægt mellem 2000 og 2500 kg, 4780 kr
http://www.fdm.dk/biloekonomi/vaegtafgift
-
Hvad vil en tilsvarende i benzin koste ? Nogen som ved hvad en tristar 2,1 dj fra 1989 med 198000 km vil koste i reg. afg. ?
Mvh Per
Hvad stand er den i? hvis den er i god stand, men ikke fuldstændig som trukket ud af æsken, burden den nok kosten mellem 8 og måske i absolut værste tilfælde 14.000, men kræver du den vurderet, og kan snakke for din syge bedstemor, kan prisen sikkert trækkes ned ;)
Det er i hvertfald de prislejer som T3'er har ligger på igennem de sidste år efter hvad jeg har opfattet :)
-
Min 2WD camper fra 87' med TD koster 3390.- ½ årligt. Den vejer over 1500 kg.
Mvh
Peder
-
Føj for den.. Satserne 2013 sammelagt med vægtafgiften, udligningsafgiften og partikelfilterafgiften indregnet og lagt sammen til årlig afgift.
T3 diesel over 1500 kg -> 13640kr årligt
T3 diesel under 1500 kg -> 10320kr årligt
Så er den afgift vist også betalt...
/Jan
-
Hmm, jeg har en syncro doka JX på gule plader og et multivanprojekt, der kommer på hvide plader.
Syncro Doka 2500 kg totalvægt : 4780 kr
Caravelle R4i 1475 kg egenvægt: 5380 kr
Total vægtafgift for to biler :10160 kr
Dertil kommer forsikringerne på to biler, men jeg har 3480 kr forspring i forhold til en Diesel-T3 med en egenvægt der er 26 kg højere end min caravelle...
There is something rotten in the state of Denmark....
-
Ja det er for dyrt det her.
Jeg har casper. camper.
Den er under 1500kg
Så vægtafgift 2x2960 = 5380kr
Forsikring. 4800kr Den er jo med konstruktive andring. det koster lige 500kr mere.
Benzin. 80kr x 365dage 29.200kr
Altså alt i alt 39.380kr om året for at køre T3 som dayli driver. plus dvs stumper så vi ender nok i 45.000kr
Vores astra koster
vægtafgift 2x2060 = 4120kr
Forsikring 4300kr
benzin 40kr x 365dage 14.600
ialt 23.020kr plus 5000kr 28.000kr
Så det er kun små 17.000kr dyre at køre T3. :angry:
-
Hej alle
Brandmandens Camper årgang 1982 som jeg har købt (og det er jeg glad for :cheer: ), har en egenvægt på 1700 kg og total vægt på 2400, den koster så 7100 kroner årligt + forsikring hos Codan dvs med fuld kasko (selvrisiko 2000) kr. 3800,-, det bliver så alt i alt 10900,- inden vi kører nogen steder.
Det er en "ældre dame", så "hun" skal nok bo i naboens maskinhus ca 5 måneder om året hvor pladerne bliver afleveret, det ligner et minus på små 3000,- Det skulle så give 7900,- før vi kører, før noget går i stykker osv.
7900 kr.
Den næste T3, som jeg forventer at lande på matriklen i denne uge er ligeledes benzindreven, og har en egenvægt på 1625 kg og en total på 2510 kg. Den er fra 89. Den koster det samme i vægtafgift, nemlig 7100 i rundt tal. Den skal så være min daily driver, hvilket vil være ca 35 km pr dag forstået sådan :ned til supermarkedet og tilbage igen. Forsikringen kender jeg ikke endnu da jeg ikke ved om handlen går igennem. Men jeg har da bestemt tænkt mig at sætte forsikringsmanden under pres, for der tror jeg at der er rigtigt mange penge at spare.
I garagen står der en af disse amerikaner benzinguffer biler, ca 3,5 km pr liter, men den er veteran registreret på 8 års syn, koster hos dansk autohjælp, det samme som en motorcykel og latterlig lidt i vægtafgift ca 1800,-, forsikring inkl fuld kasko 1750,-.
Det at eje en "gammel bil" er nok bare som at eje en omvendt sparegris (uden at jeg vil "kloge mig".)
;) mvh Aakerman