T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: Nikolaj74 efter 25. April 2013 kl: 20:12:27
-
Er der nogle det er lykkes for at lave 10 pladser i en t3'er?
Nikolaj
-
Typegodkendelsen skulle nok laves om så ... Men der er måske nogen herinde der ved bedre.
-
Ej muligt
Æv, når man nu har stort kørekort og ville kunne nøjes med ca. 800kr årligt imod 12.000kr :(
-
T4, både kort og lang er mulig, og de fås også som syncro, men bare uden de gode terænegenskaber.
bl.a. Land Rover 109, 110/Defender kan også fås som bus og koster mellem 800kr og 2.000kr årligt
-
Jeg ved det, men nu vil jeg jo køre t3, :-) og det ville jo være dejligt med den lille vægtafgift.
-
t3 findes som 12 eller 15 pers i mexico/syd america, så man kan godt være der :woohoo:
-
Desværre Verner
Der findes stort set ingen T3'ere i Sydamerika (har jo kørt rundt dernede i ca. 1 års tid). De eneste T'3ere dernede er dem som os Europærer tager med derover.
Derimod så laves der en lokal udgave af T2'eren i Brasilien (og vidst nok også Mexico).
Ang. antallet af personer deri, så er der altid plads til en mere.
Men vi så ingen T3'ere der, som kunne anses for 10 personers bus.
Ønsketænkningen var jo selvfølgelig muligheden for at importere en sådan og gerne som syncro B)
-
Hvordan for de plads til det? Har tænkt som en gal over hvordan der skulle gøres og har svært ved at se hvordan man kan få plads til mere end 9 pladser
-
Det har kunne lade sig gøre.
Da jeg i sin tid købte nu afdøde MØFFE :( (Ære være den minde ) stod den ved siden af en anden T3 indreg. med 10 siddepladser. Vi taler her om 1993 så det har kunne ladet sig gøre engang. Der var ingen ekstrasæder eller noget andet der indikerede en forskel kun registreringen.
-
:whistle:
http://campervanculture.com/2012/10/vw-1989-syncro-built-in-south-africa/
-
prøv at kontakte bruger Dennisbrandbyge. Dennis har haft en laaaaang dialog med Trafikstyrelsen om netop en T3 som 10 personers.
-
Hej der står i vejledningen for busser : at der er ingen regler for hvordan sæderne står , de må gerne stå på tværs , og det må gerne være klapstole , så kan man vel få plads til en klapstol op ad sidevæggen hvis man sætter stolerækkerne mod hinanden , der er jo mange Landrover der har 2 rækker klapstole som 10 pers. , er der for resten nogen regler for hvor brede et sæde skal være , for ellers ku man lave et bagsæde med 4 smalle pladser på 42 cm. pr. stk.
Hilsen poul
-
, er der for resten nogen regler for hvor brede et sæde skal være , for ellers ku man lave et bagsæde med 4 smalle pladser på 42 cm. pr. stk.
Hilsen poul
Mary har faktisk et specielt bagsæde med 4 sikkerhedsseler :)
-
:whistle:
http://campervanculture.com/2012/10/vw-1989-syncro-built-in-south-africa/
Vis det er lovligt her hjemme, med sæder oven på motor kassen, så kan det vel løses :)
Prøver at printe de billeder ud og trille forbi den lokale synsmand og se hvad han siger til det.
Nikolaj
-
på en toyo previa sidder man jo nærmest også ovenpå motoren, så det kan vel ikke betyde noget. jeg mener at Dennis løb ind i vægt "problemer" og dokumentation for brandkrav for kabinen, dvs interiør og sæder. Jeg synes det er en rigtig god tanke for en T3, det ville jo betyde liv i mange år endnu, selv for en diesel. Fat mod og "go for it"
-
Der var noget med at de gamle patroler skulle have lavet soltag som nødudgang før de kunne godkendes her i landet.
Det kunne også godt blive et issue på en t3. Envidere kan bagklappen ikke åbnes indefra. Og jeg tror ikke at myndighederne vil godtag noget
hjemmegjort selvbinderstrik/strips/hegnstråd løsning.
Mvh Peter
-
Jeg tror desværre ikke at synsmanden og andre myndigheder vil godkende et billede fra Sydafrika med en hjemmegjort løsning med en ekstra sæderække, som ovenikøbet er bagudvendt, uden seler, uden nakkestøtter og uden mulighed for selv at komme ud.
Men hvis det lykkes, så er her også et par muligheder for busser B)
http://www.dennisbager.dk/2009/juli/14.htm
http://www.dennisbager.dk/2006.03.22.htm