T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: der-bulli efter 16. Maj 2013 kl: 11:43:19
-
Kære WBX eksperter,
det er nu I skal spidse ørerne, og fortælle mig om det er en normal motorlyd min 83'er DG har.
Den har stået i opvarmet hal over vinteren og er nu vækket i live igen. Jeg har kørt nogle ture i den, men den bliver ved med at tikke ekstremt meget (lyder nærmest som en diesel).
Det skal siges, at den også tikkede en del sidste sommer.
Der er skiftet en del sidste år, men har vel intet med tikken fra motoren at gøre.
Olie, oliefilter, tændrør, tændkabler, rotor, rotordæksel, luftfilter, motorophæng, osv.
Olie: 10W60
Kan I høre, om det er normalt, eller er det helt skidt?
Synes også den lugter en del af benzin...
[video]http://www.youtube.com/watch?v=uLSNpY3xSoI[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?v=pyYyLFc4M2Y[/video]
-
højst sandsynligt en ventilløfter der hænger
der er en del tråde omkring det herinde
-
yep, det er den klassiske lyd for en hydraulisk ventil der ikke bliver fyldt. Det kan godt lyde voldsomt. Er du heldig går det væk efter en længere tur, ellers skal der nye løftere til. Den kan gøres med teleskop stødstangsrør så du ikke skal have topstykket af.
-
Sjovt nok, så lyder motoren pludselig helt anderledes igen. TIkken er nærmest forsvundet. Den har kun stået i tomgang i små 20 min, men det var åbenbart nok.
Kiggede lidt på karburatoren. Tjekke slanger, osv.
Fandt så ud af, at slangen der går fra pulldown-dåsen til karburatoren var knækket af. Fandt en ny slange og satte den på. Rensede karburatoren med bremserens og trykluftpistol. Kan den slange fra pulldowndåsen være årsagen til, at den får for meget benzin? Hvorfor er karburatoren så snasket?
Håber I kan svare. :) Er lidt stolt af mig selv, at jeg fandt den knækkede slange :):):)
[attachment=14504]foto.JPG[/attachment]
[attachment=14503]foto-1.JPG[/attachment]
-
Det er super Patrick; det lyder fint med dine løftere.
Snask kommer vel af en utæthed, mange korte ture. Hvem siger den får for meget benzin? hvis spjæld 2 ikke åbner bruger den vel ikke benzin fra det trin.
-
Snasken kommer fra krumtaps udluftningen meget snask =under kompression og det plejer og være=slidt motor men. Noget vil der dog altid være
-
Kig også lige til dit luftfilter: Hvis det ikke har været skiftet i lang tid kan det være tilstoppet af diverse skidt. Det virker ligesom en choker, når motoren skal trække luft igennem sådan noget, og det kan give snask omkring karburatoren.