T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: dennis efter 18. Maj 2013 kl: 19:35:32
-
Hej Gutter.
"Volkejeep`n" har sig sin egen vilje. Hun starter kun når det passer hende. Det er lidt tilfædigt om hun gider tørne startmotoren, når jeg drejer nøglen. Det er altid spændende når vi har holdt stille om hun så gider starte. Starteren er nyligt skiftet og er vældig. Men det er stadig ustabilt og usikkert om mit starterrelæ slår starteren i gang. Den form for pms har hun haft tidligere....
Er det kul i starteren og hvordan så?
Er det bundstykket. Well så må jeg skifte det.
Stel skulle være i orden og der er også nyt startbatteri. Der ER masser af strøm!
Nogle gange skal hun ha motoren tørnet i 4 gaer og puff puff. Andre gange falder hun til patten. Men der er ingen mønster i hendes pjank!
Er fristet til at kalde min "Volkejeep" for en gammel lor.. hmm hmm hmm .... SGU!
Jeg er meget åben for muligheder.
-
Prøv at tjek ledningen som sidder på startrelæ - den tynde som sidder med et spadestik. Jeg har haft en bil hvor det spadestik var mørt, så den opførte sig sporadisk.
Ellers ville jeg sige bundstykke i tændingslåsen - og det kan testes uden at skille hele ratstammen ad ;-)
-
Jeg har flere gange haft bøvl med plusforbindelserne monteret på selve starteren, den ene gang havde 2 af dem nærmest svejset sig sammen, er det en helt ny starter du har monteret, hvis ikke har jeg også været ude for at ledningen fra relæet så fin ud, men var helt mør, så den blev ustabil.
-
det lyder som dit bundstykke, men tjeck lige om den starter uden problemmer med en løs ledning mellem kl.50 på starteren og batteri plus.
-
En prøvelampe mellem stel og den tynde ledning på starteren. En makker til, at dreje nøglen en otte - ti gange mens du kigger efter, at der kommer lys i prøvelampen HVER gang. Så pudser du brillerne og tager et kritisk blik på kabelskoen: Den er som ny og ledningen er solidt fastgjort ? Så smører du med lidt kobberfedt og skubber den på plads.
Den klemmer selvfølgelig fast om " spaden " så der er 100 % konstant forbindelse ?
Eller den er rødbrun af rust med et grønt lag ir, halvvejs tæret væk og ledningen kan trækkes ud efter lyst, og skubbes tilbage - uden hensyn til manglende kobbertråd etc. ?
Så bør du spørge dig selv: Dennis, skulle du ikke ofre 2,50 kr nu og slippe for yderligere bøvl ? MÅSKE endda 5 kr hvis de sidste 10 cm af ledningen skal fornys med lodning, krympeflex og hele molevitten ?! Kobberfedt / silikonefedt i samlingen og så starter den pludselig HVER gang. :woohoo:
-
Hvis starter relæet klikker når du drejer nøglen er det mangel på spænding/strøm til starteren eller en død starter.
Hvis den klikker en gang i mellem ville jeg også tjekke styreledningen fra tændingen. Som det foreslåes, give en plus på start relæ og se hvad den så gør.
-
Har også haft de problemer, efter mange starter, bundstyk og div. ledninger så fine ud osv, Til sidst lavede jeg en ledning dirakte fra - på batteriet og til den ene bolt på starteren samme tykkelse som + ledningen til starteren. og en ny stel fra gearkasse til karosseri og har ikke haft nogen problemer siden :)
-
@Dennis, læs det sidste af tråden "Mangler stempel til JX/JR"
Der er skrevet om mine problemer og løsning af startvrøvl.
Mvh. KH.
-
Gutter.
I er en altid motiverende flok.
Har været på tur med sønnerne. Heldigvis ....... regnede det og alt var drivvådt og dermed strømførende da den absolut selv skulle starte og forlade stranden..... satsning. ja! eller nødvendig motivation... hæhæ med 4 drenge der gerne vil videre. Men alt gik vel og vi er nu tilbage ved hverdagen.
5 kr. bliver spenderet og makker hyret i morgen. Og så er det atter under "Volkejeep`n" ..... sagde jeg hverdag?? :-)
Håber i har haft en dejlig pinse :-)