T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Mekanisk => Emne startet af: bos1 efter 27. Maj 2013 kl: 11:32:47
-
der skal aut gear i jazzen, så nu er der en masse spørgsmål
hvordan ser speeder og bremspedal ud in en autgear bil, er det bare de almindelige eller er det med bred bremsepedal
hvilke slanger skal oliekøleren på gearkassen sluttes til
jeg har både haynes og bentlyen men synes ikke jeg kan finde noget brugbart , så er der nogen der ved hvor man kan se mere om dette
-
Mht. bremsepedalen, så er den samme størrelse som den "almindelige"
Selve pedal-armen er anderledes udformet og der er ikke tilløbsstuds til koblingscylinderen på væskebeholderen, ellers er resten ens..
Jeg tror det letteste er, bare at fjerne koblingspedalen eller skære den af,
det er absolut ingen drømmeopgave at skifte pedal-konsollen, men hvis det skal være originalt, så har jeg en konsol fra en automatic.
Den er komplet med pedal, konsol, hovedcylinder, væskebeholder og en meget fin bremseforstærker.
Prisen kan du få hvis du har behov for sættet og giver et kald på 30.11.15.18 ;)
-
takker den behøver ikke at være original, det er rigeligt med ham bag rattet :) og jeg tror jeg er forbi det punkt med originalitet da det jo er en JX med manuel gear der bliver bygget om til en 1,8 AAM med aut gear
jeg har siddet og kigget lidt rundt på nettet , og jeg synes det er lidt sløjt med ting man kan læse om aut gear
-
Hej , jeg skar bare koblingspedalen af , det er nemt , den oliekøler er til vand , så det er nok derfor du ikke kan finde et sted at sætte den til .
hilsen Poul
-
Hej , jeg skar bare koblingspedalen af , det er nemt , den oliekøler er til vand , så det er nok derfor du ikke kan finde et sted at sætte den til .
hilsen Poul
Så ryger den bare , ved godt den er til vand men hvilke slanger skal den sættes til
-
Drop vand/aut.olie varmeveksleren og monter en luft baseret gearolie køler istedet. Effekten er bedre end den originale og du undgår kompleksiteten ved at skulle skifte vandslanger/fordeler til noget fra en automat model. Gowesty har en glimrende artikel om køling af automatgear
-
jeg har været inde og kigge på deres side , men jeg synes ikke jeg kan finde det
-
Her :woohoo: og her (http://www.gowesty.com/ec_view_details.php?id=4481&category_id=400&category_parent_id=)
-
er det ligesom de oliekølere som man sætter på JX
-
pilotlejet på AAM motoren skal vel pilles ud for at aut gearkassen kan komme på , der er jo så vidt jeg husker ikke dette leje på en WBX
-
Du skal have svinghjulet på (med de 3 huller til converteren), converteren kommer slet ikke ind til pilothullet, som jeg husker det, men det kan du vel se ud at stumperne
-
jo jo så langt er jeg med, det kunne jo være der var en der vidste det på forhån , så jeg var fri for stå og fumle med det :) :)
-
Jeg ville fjerne det. Converteren har en næse der går ind i hvad der ville være svinghjulet. Umiddebart husker jeg diameteren på næsen som mindre end en højgearsaksel, men forsikkerheds skyld ville jeg fjerne det.
-
det tror jeg også jeg gør, selvom hinze nok har ret i at den ikke kommer derind da der jo sidder en omformer plade imellem motor og gearkasse
-
hvordan skal de tykke sort/rød ledninger forbindes, der sidder en på starteren og to på gearvælgeren
[attachment=14664]DSC_0046.jpg[/attachment]
[attachment=14665]DSC_0047.jpg[/attachment]
-
funktionen er til at kun at kunne starte motoren når gearvælger står i P eller N. Måske lidt ligegyldig, når du "bare" husker ikke at starte i gear.
Med andre ord, jeg ville lade forbindelsen der allerede sidder i bussen blive og færdig.
-
de er måske fødestrømmen til starter og er det da meget svært at lave om
det er nok meget rart at have en ekstra sikring når man tænker på hvordan min hukommelse er skruet sammen :) :)
-
i alle tilfælde, så gå efter at lave det så originalt som muligt, dvs. lav den med den originale startblokering, så undgår du os problemer til syn, da jeg ku tænke mig at der kunne ligge noget lovmæssigt i at der er den startblokering, det er jo en sikkerhedsforanstaltning!
-
det er styrespænding til starter relæ, dvs ikke startstrøm. Det er klemme50, mon ikke det anden stump med flad stik, går til styreboks på indsprøjtning.
Jeg tror nu mere det er komfort; ellers var det jo måske mere nødvendigt med sådan en funktion ved manuel gear.
-
ellers er det vel bare at køre styrestrømmen til starter igennem det stik kom jeg til at tænke på
-
ellers er det vel bare at køre styrestrømmen til starter igennem det stik kom jeg til at tænke på
mjaa, der jo "lissom" det VW har gjort :whistle:
-
det fandt jeg også ud af :blush: :blush: :blush: :blush: :blush: det er vidst for længe siden jeg har rodet med det her , det er nok de tykke ledninger der forvirrede mig :)
men hvad er den lille ledning på starteren så til
-
men hvad er den lille ledning på starteren så til
Unge mand, de skal læse :woohoo:
Det er klemme50, mon ikke det anden stump med flad stik, går til styreboks på indsprøjtning.
-
he he ''unge mand'' taaark :) :)
øjnene er jo det første man bliver blind på , nogen gange går det stærkt, for stærkt
og nu vi er igang med spørgsmål, er trækaksler de samme som til manuel
-
Nej, de er asymetriske. Gearkassen er grundet diffet monteret til den ene side, så derfor er de to trækaksler i forskellig længde
-
er trækaksler de samme som til manuel
Arrr, kik nu i posen. Der vil du kunne se, som Casper nævner, at de ikke er lige lange ...... :silly:
-
er trækaksler de samme som til manuel
Arrr, kik nu i posen. Der vil du kunne se, som Casper nævner, at de ikke er lige lange ...... :silly:
det er nemmere at spørge her , så får man heller ikke så fedtede fingre :) :)