T3nettet og T3Klub Danmark forum
Vores biler. => Dine Projekter... => Emne startet af: Jarl efter 19. Juni 2007 kl: 09:40:54
-
(http://aycu05.webshots.com/image/17884/2001845417014665093_rs.jpg)
(http://aycu33.webshots.com/image/18272/2001838705433559992_rs.jpg)
Måske skal jeg give et lille hint:
(http://aycu24.webshots.com/image/16863/2001860435648411828_rs.jpg)
-
en hårdt opboret JX blok!
-
:D DET ER DA EN JX(OJ) OG MED EKSTRA Køle huller ala KY.
Topstykket skal det så være modifiseret JX (OJ) eller KY
Spændende :) :) :)
-
Jamen I har da begge ret!
Det er en JX boret op til 79,51 mm (KY-størrelse (1716 ccm)) og forsynet med KY-kølekanaler. Topstykket (JX med panserventiler) får også de ekstra kølekanaler og så selvf. en KY-toppakning.
Så skal der bare kyles 4 spritnye KY-stempler og lidt lejer i, så skal det nok du.
-
tror du så også den kan køre :D :D
-
Haløjsa,vi har en 1,9er blok til at stå i værkstedet, den skal da bare bores op til den passer med stemplerne fra en 2,4D
.....hvornår laver du din første blok selv, sig ikke at tanken ikke har strejfet dig (en gammel ambolt en søjleboremaskine og honeren, så er den da i vinkel)
-
Det håber jeg sandelig - ellers kommer der et sæt nye KY-stempler billigt til salg :wink:
Nej seriøst - jeg er sikker i min sag, og i virkeligheden er jeg jo bare en copy-cat - Prøv at søge på http://www.vwbus-online.org på termen Hubraumvergrößerung
Der møder man sågar folk, der straks borer op i 80,51 svarende til 1760 ccm, så i forhold til deres projekter er jeg jo meget defensiv med 79,51. Faktisk har jeg overvejet lige at give den 0,5 ekstra, så den ender i 80,01 - 1742 ccm. Det passer nemlig sammen med min "originale" opborede KY'er, og hvis jeg bestiller 8 ens stempler er der som regel lidt bedre økonomi i projektet.
-
Hvor langt var det den JX jeg har i var honet op?
-
Haløjsa,vi har en 1,9er blok til at stå i værkstedet, den skal da bare bores op til den passer med stemplerne fra en 2,4D
Mulighederne for en 1,9'er hedder 79,51 (std) 80,01 (første overstørrelse) og 80,51 (anden overstørrelse). Derefter begynder væggen mellem cylindrene at blive usikker. - Men radius i anden X pi X slaglængden X cylinderantal = volumen, så 80,51 i en 1,9'er giver 1943 ccm - det kan man vist godt leve med...
.....hvornår laver du din første blok selv, sig ikke at tanken ikke har strejfet dig (en gammel ambolt en søjleboremaskine og honeren, så er den da i vinkel)
Åh - du ved - når huset er vandskuret, ungerne flyttet, det nye køkken sat op, arbejdsmarkedet forladt, kartoflerne hyppede, specialet afleveret....
-
Hvor langt var det den JX jeg har i var honet op?
Største almindelige JX-størrelse 77,5 = 1631 ccm
-
Øj.. jeg glæder mig til en køretur i en vogn med sånen KY i. Gerne med et olietermometer monteret så man kan se effekten af de ekstra kølekanaler.
-
Ja, så skal vi have givet dem prygl de der AAZ-folk :wink:
KY fordelene er jo indlysende: Mindre slaglængde = lavere middelstempelhastighed = større sikkerhedsmargin ved høje omdr. Lettere plejlstang = mindre vægt at bremse og accelerere = igen større sikkerhedsmargin. Plug'n'play montering med ALLE øvrige komponenter. Og såååå meget volumenforspring har en standart AAZ heller ikke med sine 1895 ccm
-
Nåja.. prygl og prygl.. Jeg tror jeg venter med at love prygl til Casper før jeg har trillet en tur i hans overtunede AAZ med ÖK og IC. :D :D
En gang til næste år, når gæstehuset er bygget og værkstedet har vægge og varme og maskinhuset har tag og de to ekstra T3ere er skrottet og køkkenet har nyt gulv .. og .. og... Så smider jeg måske en 2,4D i, ophonet til største overstørrelse og oliekølet, måske med en hidsigere pumpe end standard (Hvad siger du cswenderby??).
Kein turbo, moment durch Hubraumvergrößerung!!
Indtil videre tror jeg bare jeg trille glad og tilfreds rundt i min JX uden trykladning, der kværner lystigt derudaf med (antageligt) lav olietemperatur. Efter 3500 km siden sidste olie skift (jaja.. skal nok) er olien stadig generelt mørkebrun og lysebrun i "kanten" når man inspicerer den. Dejligt.
-
Er det en blok som gå hen og bliver serieproduceret og kan man afgive en bestilling på én, når prototypen har været testet?
-
@Jan:
Ja there's no substitute for volume, men inden du bruger millioner på en anden dieselpumpe skulle du lige overveje, at limit ikke ligger i hvor meget diesel vi kan sprøjte ind, men snarere hvor meget luft vi kan få ind. Det er jo derfor hårtørreren er så populær - og du har jo selv set, hvad der sker, når man øger dieselmængden uden at kunne tilføre mere luft.
@Morten:
Ja, jeg kan jo desværre kun selv køre med én blok ad gangen, så mon ikke der kommer noget på markedet, når jeg har fundet en stempelleverandør, der ikke tror at KY-stempler er lavet af hvidguld og derfor tror de skal koste tæt på 100 € stykket...
-
:shock: :D Jammen altså Jarl , det bliver jo bare bedre og bedre :shock: :D :shock: Hvem havde troet det :D Nu må der vist lægges til side til den nye OJ-variant :D :D
Morten
-
Hey Jarl
Har du tjekket dem her?
http://search.stores.ebay.de/vw-bus-com_kolben_W0QQfcdZ2QQfciZQ2d1QQfclZ3QQfromZR10QQfsnZvwQ2dbusQ5fcomQQfsooZ1QQfsopZ1QQsaselZ174664297QQsofpZ0
Mvh Mads Stetter
Golf 2 TD
-
Ja, de er fra den tyrkiske stempelproducent Mopisan....hmmmm.