T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Syncro Fora => Emne startet af: porteren efter 21. Juli 2013 kl: 09:52:04
-
Tiden er kommet hvor jeg godt kunne tænke mig at vide hvor megen olie der er på min gearkasse og front dif.
Kan det virkeligt være rigtigt, at jeg skal have mit bagerste motorværn ned for at kontrollere oliestanden? (WBX syncro)
Det er tilsyneladende en indvendig 17 mm sekskant/unbraco.... eller er det et specialværktøj?
Er propperne generelt svære at få ud?
Det ser ud til at være et konisk rørgevind, som propperne er monteret med. Skal de pakkes ved genmontering?
Facts, tricks og fiduser søges :cheer:
-
På 2 wd er proppen 17 mm umbraco, så mon ikke det er det samme. Jeg har haft held af at bruge en 10mm bolt og en rørtang til nød afmontering, men sidder den helt fast så har jeg en 17mm umbraco top og lednøgle du kan komme og låne. Mener du har ret i at det er med konisk gevind og at den ikke behober at blive pakket.
MVh Finn T
-
Samme prop på 2wd og 4wd ;) Og ja, de kan sidde DJÆVELSK godt fast...
Og ja igen, de er koniske og skal ikke pakkes ved genmontering...
-
Hvis du vil låne Kim, har jeg 17mm. umbrako den ene vinkel og den anden til ½ tomme topnøglesæt, som du må låne.
Men vi kører om lidt, så ring lige.
Mvh. KH.
-
@KH
Tak for tilbuddet, men jeg investerer selv i en 17 mm unbraco Top.
Mht. underkøringsværnet. er der nogen der har afmonteret prop og checket olie uden at fjerne det?
-
Ved ikke med en WBX, hvor anderledes det er, men på en JX kan det godt lade sig gøre..