T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: jankjerbye efter 19. Juni 2007 kl: 14:10:24

Titel: Statuslamper i instrumentbrædt, forgløde, vand og olie.
Indlæg af: jankjerbye efter 19. Juni 2007 kl: 14:10:24
Okaj! Så er slæden kørende igen og nu er der luft i programmet til lidt præventivt arbejde. Efter devicen "det går aldrig over af sig selv" som Jarl så rigtigt har pointeret i flere indlæg for nyligt, vil jeg gerne have klarhed over hvad der er normalt og hvad der er galt i den måde mine lamper blinker på i instrumentbrædtet.

Det skal siges at jeg har besluttet at skifte de to følere på vandstudserne, for at komme et trin videre i fejlfindingen, men det drejer sig jo ikke kun om at løse mit aktuelle problem men også at skabe noget indhold på t3nettet som man kan søge på og få afklaring uden at skulle skrive et nyt spørgsmål i forummet. Jeg HAR søgt på forummet og der mangler en samlet forklaring/typiske problemer.

Der er en smule her:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=121&highlight=gl%F8de

Jeg har taget to film med mobilen der gerne skulle illustrere de to typiske måder som lamperne opfører sig på, fejlen er altså i dette tilfælde ikke entydig og har periodisk karakter, med enkelte gengangere.

Se her:

http://martinelund.dk/jan/Start1.mov

http://martinelund.dk/jan/Start2.mov

Gløderelæet har været skiftet uden der var en forskel. Der er monteret ekstern oliekøler og jeg har overvejet om det kan være med til at skabe lavt olietryk i starten? Men der er masser af olie på op over øverste mærke. Hvad siger i ellers?

Jeg håber glødeproblemet løser sig med en ny temperaturkontakt:
(http://www.jpgroup.dk/images/feed/produktbilleder/175919501.jpg)
http://howdiaudi.dk/product/default.asp?mode=showproduct&id=177641
Varenr:  175919501

Glæder mig til at læse jeres feedback.
Titel: Statuslamper i instrumentbrædt, forgløde, vand og olie.
Indlæg af: BlackChart efter 19. Juni 2007 kl: 17:07:32
På min har der ikke været nogen mærkbar forskel i tiden som olielampen blinker efter start af motoren fra før oliekøler til efter oliekøler...

Min plejer at slukke af sig selv (uden at motoren får gas) inden for en håndfuld sekunder, alt afhængigt af hvor varm/kold motoren er...