T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: hanslars efter 27. August 2013 kl: 17:13:15
-
Nå. Nu har jeg både fået taget mig sammen til at stramme mit håndbremsekabel (godt hjulpet af Bentley manualen), samt skiftet brændstofslangen (som går fra pumpen ved den ekstra dieseltank, vi har siddende under bilen til påfyldningestudsen til den normale tank) - uden at hverken bilen eller jeg led den vilde overlast. :whistle:
Meen i erkendelse af, at man nok ikke springer direkte fra kategorien "har-aldrig-rodet-med-biler-men-har-set-folk-gøre-det-og-kendte-engang-en-som-havde-en-knallert" til "jeg-skifter-da-lige-motoren-på-min-syncro"-kategorien, kommer her lidt spørgsmål om olieskift.
Jeg har selvfølgelig søgt her på forummet, og fundet flere gode tråde om emnet, og kan konkludere at
- olien skal være varm
- jeg skal skaffe en ny kobberring
- jeg skal have købt et oliefilter
- der skal 4 1/2 liter olie på, og så checke efter 2 min om den skal have mere
Men, skal oliefiltret være af den korte slags, som Hintze sælger til diesel med oliefilter?
Hvad for noget olie skal man bruge?
Og er det korrekt antaget, at man bare skruer beskyttelseskappen af undersiden af motoren, og så er der adgang til bundproppen (jeg har tegningen af motoren i Bentley manualen)? :huh:
Jeg håber der er nogen der har lyst til at dele lidt viden :silly:
-
Hej der skulle værer et hul omkring bundproppen, vis ikke så lav et så du ikke skal af monterer hver gang du skal skifte olie. Olien ja der bruger jeg til mine 15/40 Mvh Frank
NB: Til Hintze skal du barer oplyse hvad motor du har så får du det olie-filter der passer. :-)
-
Fedt! Tak for svaret :)
Jeg kiggede lige ind under bilen, og der var ganske rigtigt et hul, så det skulle være til at gå til.