T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Mekanisk => Emne startet af: chewie efter 25. September 2013 kl: 23:31:56
-
Hej derude.
Jeg har bestemt mig for at købe nye sænkningsfjedre, men er meget usikker på, hvor meget jeg tør at sænke.
Valget står mellem H&R's 45 mm sæt med Bilstein B6 støddæmpere eller H&R Cup Kit (55-60 mm).
Er der nogen, der har erfaringer med nogle af dem?
Mit mål er at gå så lavt som muligt, men stadig at bevare en hvis komfort. Samtidig vil jeg meget nødig have mindre hjulomkreds end org. 185 R14. Fælgene, der skal på er 8x16 ET 22 foran og 9x16 ET 11 bag. Det er dermed også et krav, at hjulene ikke går på nogle steder.
Er der nogle erfaringer med Lesjöfors 40mm sænkesæt?
Jeg er også åben for andre muligheder, så kom gerne med forslag. Eneste krav er at sættet har Tüv godkendelse.
Mattias
-
Hvis du holder dig til standard omkreds kommer du ikke I konflikt med dine skærmkanter. Du kan ikke
sænke mere end 40mm uden at miste comfort. Jeg har kørt med 60mm og et sæt som bare var mega
sænket. Ingen comfort. Mine øjne nød synet ;)
Mvh Jønne Ukendt
-
jeg kører med 80/60 cup kit og det kører uden problemer, og den er synet med det 2 gange , 185r14 dæk på 6 tommer syncro fælge. Den er meget mere præcis i styringen og ligger fantastisk på vejen, da det er dæmpere der passer til er komforten "næste" uændret
og så er den nemmere at komme ind og ud af på sine gamle dage
-
og det med ET11 i bag, der bliver du kaldt til syn hver enste gang de ser dig.. Go for it
-
og det med ET11 i bag, der bliver du kaldt til syn hver enste gang de ser dig.. Go for it
Det kan de gøre i hvert fald, men med mine 9,5 tommer brede hjemmesvejst bag-stålfælge blev jeg ikke stoppet...
-
Tak for svarene!
Jeg tænker også at det må være en fordel at støddæmpere og fjedre "passer sammen", som f.eks. Cup Kit.
Men skal jeg bekymre mig om hjulstørrelse med så meget sænkning og så brede fælge/dæk. (Er der forresten tips til dækstørrelse på de nævnte fælge, hvis jeg skal holde mig i nærheden af org. rulleomkreds?)? Det kan ikke komme til at skrabe på nogen steder?
Mattias
-
Rulleomkreds kan du beregne her:
http://www.toyotaextreme.dk/daekregn.asp
-
Jeg kører med et komplet sæt der sænker 60 / 45 og jeg har 10x17 fælge og der er ingen problemer og den er ikke for hård
-
Det lyder godt! :)
Er der samtidig nogen, der kan fortælle mig, hvorfor der stort set ikke findes dæk i størrelsen 235/55 R16 og meget få i 245/55 R16?
-
du skal køre med ens størrelse for og bag og så bare lade de bagerste stretche lidt, jeg kigger lige i tabellen imorgen og så skal de ikke være brede
-
Opelhaj har du ikke et billede
-
du skal køre med ens størrelse for og bag og så bare lade de bagerste stretche lidt, jeg kigger lige i tabellen imorgen og så skal de ikke være brede
Det har jeg sku da glemt... Pyt, jeg kører bare videre som om intet er hændt.
-
Oki dokes.
Så er 225/55 R16 måske mere passende... Eller 225/60 R16?
Er det en fordel at have ens størrelse for og bag? Eller er det bedre f.eks. at køre med 225/55 R16 foran og 225/60 R16 bag?
-
Dem jeg har på Limoen er 205/70 16 " og foran er det 195/55 16" . Ikke KUN for at få næsen ned men også for at hun ikke er så sidevindsfølsom. Jeg ved godt det ikke er en helt lovlig montering, men jeg er da blevet hevet ind til siden et par gange hvor de har tjekket dæk, UDEN nogen form for bemærkninger :-)