T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: jankjerbye efter 17. Oktober 2013 kl: 23:11:17
-
Hej!
Jeg har lagt mærke til at tanken på min Westy med 2.0 CU luftkølet boxer har 2 studser, ligesom på en dieseltank. Jeg tænker det KAN være en dieseltank der er monteret efter "det var hvad der var" princippet. (den ene i førersiden har en "bastler" lukning med et stykke slange og en bolt)
Jeg er klar til at kaste mig under bilen med skydelæren, men er der nogen guruer herinde (kom så Rasmus eller Casper) der kan størrelsen på de forskellige studser i hovedet? Er der andre forskelle på tankene? Skvulpeplader etc?
Og sidst men ikke mindst.. kan mine 2 caburatorer få nok benzin ud af tanken hvis det er en "diesel" studs?
mvh
Jan
-
Slet ikke nogen der har noget input?
-
Hej Jan , jeg mener diesel tank har 8 mm. studs , wbx har 12 mm. studs , du må da prøve med en dunk om der kommer mere krudt i den , men jeg har kørt med 2e motor med diesel tank , så mon ikke den får nok .
hilsen Poul
-
Hvis en 2E får nok ud af 8mm .. så må det være nok.. men ja jeg kan da prøve at give den pedalen i bund op af bakke og suge fra en flaske. Godt simpelt tip.
Har en hemmelig plan om at bruge den blændede studs til mit benzinfyr, så jeg slipper for t-stykke.
Er der iøvrigt et andet teknisk rationale for at sætte brændstof-filteret lige efter tanken andet end at det er ca. det laveste punkt på føringen? Synes det sidder af H til der.
-
Det er da naturligt at filtrere tættest på hvor forureningen opstår så pumpen også får rent igennem, og jo renere brændstof der løber igennem slanger og rør, des mindre slam og skidt kan der samles og lukke rørene til. Pumpen arbejder nok også lettest ved lavt krav til sug, når den nu skal give et relativt højt tryk.
-
Nå. Så har jeg med god hjælp fra Allan sat mit benzinfyr til på "returstudsen" og det virker ikke.. sært... Der stod en stor stråle med benzin ud da jeg fjernede "proppen".. der kom en ny slange på og ikke noget filter... Tændte for fyret og pumpen klikkede nogle gange og holdt så op.. blæseren kører.. men fyret starter ikke.. Hmm.. Nu når jeg prøver.. så starter pumpen slet ikke.. Er der en føler der kan mærke om der er benzin i pumpen eller har jeg futtet pumpen af? (mener ikke man kan smadre en diafram pumpe??)
Hvad siger benz fyr eksperterne? Hvad gør jeg for at få det igang igen.. det skal sku i gang hvis jeg skal lokke familien med til vintertur oppe ved Søren...
Jeg prøver at flytte det tilbage med t-stykke og alt det.. det er åbenbart ikke beregnet på at være en "ud" studs men kun en ind.. hmm kender ikke nok til tankens interne opbygning.. ville bare gerne spare et t-stykke.. Hmm..
-
Det er din pumpe eller et relæ som slår den fra.
Prøv at "prikke" med en af ledningerne og hør om pumpen klikker, hver gang du prikker til den.
Husk at pumpen skal hælde mindst 15-20 grader mod fremløbsretningen, da bensinen selv skal løbe mod pumpen.
Den skulle få føde nok fra returstudsen, sætter du den på fremløbsstudsen skal T-stykket sidde før pumpe og filter,
indsæt et lille gennemsigtigt filter før pumpen til fyret, så kan du også se om der er bensin frem til pumpen.