T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: jankjerbye efter 24. November 2013 kl: 11:54:25

Titel: Friskluft system - hvordan virker det?
Indlæg af: jankjerbye efter 24. November 2013 kl: 11:54:25
Hej! Så har jeg med lidt lap og klyt og en hammer og en muffe og god hjælpe fra Allan fået monteret varmekasser og det er så nogenlunde tæt at der kommer dejlig lun luft op til varmeapparatet... Ahh.. :)

MEN! Da jeg købte den og skiftede det smadrede kølegitter, der pillede jeg en masse gaffertape af det som jeg nu indser må være friskluft indtaget.. Noget var på færde! Mit "varmeapparat" kan godt sende luft op til ruden og ned til kabinen.. MEN der kommer STORE mængder iskold luft ind udefra og det virker ikke til at nogen af "stængerne" på betjeningen kan lukke for det... Er der et kabel der er hoppet af et sted? Er der nogen der kan henvise til en tegning eller forklare mig hvor jeg starter inden jeg bliver desparat og splitter instrumentbord og hele dynen ad.. Hvem kender til det luftkølede frisklufsystem? Hjælp modtages meget gerne inden vinteren bliver hårdere og vi fryser fast til sæderne :)
Titel: Friskluft system - hvordan virker det?
Indlæg af: TONY efter 24. November 2013 kl: 12:47:06
Er varmeblæserkassen under instrumentbordet opbygget ca som de senere vandkølede, så er der 2 fremadhældende spjæld som bliver åbnet af fartvinden, der er ingen forbindelse til dem. Når blæseren startes, lukker modtrykket for spjældene.
Ved godt at systemerne er meget forskellige, men princippet er måske det samme.