T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: T3sen efter 29. Januar 2014 kl: 12:48:04
-
Hvor meget skal der til for at sådan en diesel-blok fryser i stykker?
Er det laveste punkt hvor vandpumpen monteres?
-
Hvor meget skal der til for at sådan en diesel-blok fryser i stykker?
Jeg har nemlig taget en motor ud af en bil som har kørt uden kølervæske.
Men at der slet ingen kølervæske var overraskede mig alligevel noget.
Jeg havde lukket vand ud af motoren ved at tage slangen af den vandstuds
det holder termostaten, og regnede så med at det meste vand var løbet ud.
Jeg ville så idag tage slangen der forbinder vandpumpen og topstykket,
men ærgelig nok var den slange ½ fyldt med is.
Jeg har så tøet motoren op med en varmeblæser, så det vand der selv kan løbe ud er væk.
Er det laveste punkt hvor vandpumpen monteres?
Nej, det er det vist ikke, for efter optøning har jeg hældt kølervæske ind i topstykket,
og der kom en god del vand ud hvor termostaten havde siddet inden farven
blev kølervæske-blå.
Jeg håber ikke motoren har taget skade.
-
Tror ikke at der er sket noget med motoren. Havde en bil stående uden kølervædske. Den skød en
frostprop ud, det var alt.
Mvh Jønne Ukendt
-
Tror ikke at der er sket noget med motoren. Havde en bil stående uden kølervædske. Den skød en
frostprop ud, det var alt.
Det lyder lovende. Her var der ingen frostpropper skudt ud.
Motoren er egentlig ikke en JX, men skulle være en ME, også en 1.6 diesel, og fra en golf2.
Men hvorfor de lige mener den skal hedde ME og ikke JP synes jeg ikke fremgår nogen steder.
http://www.doppel-wobber.de/forum/Information_90_VW-Golf-Motoren.html