T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: TONY efter 29. Januar 2014 kl: 22:38:17

Titel: Pumpetiming på en ??? diesel.....
Indlæg af: TONY efter 29. Januar 2014 kl: 22:38:17
Jeg havde lige besøg af en T3-fælle, som har lidt startvanskeligheder på sin diesel.
Efter et kig i motorrummet, måtte jeg melde pas, mht et bud på pumpetiming, pga en lidt sjov sammensætning.

Er der en som kan oplyse timingen på denne blanding :
AAZ 1,9 TD med JX turbo, 155 bars JX dyser, JX pumpe, men UDEN LDA-dåse.

Min første tanke er en timing som JX, men er lidt usikker pga den manglende LDA-dåse,
selv om jeg umiddelbart ikke mener det skulle have betydning for timingen.
Jeg har nok været væk fra dieselverdenen for længe..... vil ikke tage chancer på en andens motor.

Tony
Titel: Pumpetiming på en ??? diesel.....
Indlæg af: Jønne Ukendt efter 30. Januar 2014 kl: 07:18:53
Jeg har kørt 90 - 110. Ca 90 pt. Hvorfor dælen er der ikke LDA på den. Det er da der overskuddet ligger.
 Har godt bemærket at du har været fraværende i dieselolien. Det er skidt for demensen.

 Mvh Jønne Ukendt
Titel: Pumpetiming på en ??? diesel.....
Indlæg af: 4X4 efter 31. Januar 2014 kl: 07:39:46
Hvilken top har den på?
Da vi kørte AAZ-JX hybrid i den hvide syncro, havde vi en top fra en 1,6 og det gav vist lidt højere kompression pga. et mindre forkammer.
Vi stillede den lidt senere end std. jx pga. at vi syntes at den gik lidt for hårdt.
Titel: Pumpetiming på en ??? diesel.....
Indlæg af: TONY efter 03. Februar 2014 kl: 01:20:02
Citat fra: "Jønne Ukendt" post=107448
Jeg har kørt 90 - 110. Ca 90 pt. Hvorfor dælen er der ikke LDA på den. Det er da der overskuddet ligger.
 Har godt bemærket at du har været fraværende i dieselolien. Det er skidt for demensen.

 Mvh Jønne Ukendt


Bare rolig...demensen florérer i bedste velgående, godt hjulpet af bensindampene, men det får nok en ende nu.........

Jeg anbefaler ham at lægge ud omkring 90+ og håber det hjælper på bla. motorgangen.
Han har vist haft for travlt med at komme ud at køre...... LDA-dåsen er ikke monteret og tilskudsgiver-armen stod til at give max,
den var ikke fikseret, men falder selv om til den stilling. Koldstartkablet var ikke fastgjort og 2 ledninger til varmefølere var knækket.
Kabelskoen på ledningen til gløderørene havde kun fat i ca halvdelen af trådene og der var masser af luftbobler i dieseltilgangen.

Jeg begynder så småt at forstå hvorfor der var lidt startproblemer.....  :P

Tak for assistancen.

@ 4X4. Det er en AAZ top, så en standardindstilling er sikkert passende, men nu får vi at se hvor den ender, før den går godt.

Tony
Titel: Pumpetiming på en ??? diesel.....
Indlæg af: Jan efter 18. Maj 2014 kl: 22:47:55
Passer en 1600 top på en 1900 ?
Er det en AAZ og JX eller hvilke?
Er der lavet modifikationer ?