T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: dehler efter 31. Januar 2014 kl: 10:51:24
-
min dehler med en 2,1 vandboxer og jeg tror nok koden er en dj men er i tvivl.
men den er begyndt at drikke og drikke kølervæske fra maks til minimum på blot 30 km.
hvor skal jeg lede efter fejlen?
det burde ikke være toppakningen / topstykket eftersom den har en hel ny motor fra vege der kun har gået 4000km men hvad skal jeg kigge efter for at finde fejlen og hvis det alligevel er toppakningen/topstykke hvordan vil det så give sig til udtryk.??
-
kan man få noget der tætner systemet og dermed løser det midlertidigt ?
eller gør det bare på sigt problemet større?
-
Find ud af om motoren bruger vandet eller om det er en udvendig utæthed. Ryger den med hvid damp,
drypper den et eller andet sted under bilen. Lad være med at hælde noget tætner på den når forbruget
er så stort. Prøv at finde en WBX kender i området og få lidt sagkyndig bistand.
Mvh Jønne Ukendt
-
synes ikke der kommer damp nogen steder.
den ryger en lille smule/hvid damp i motorrummet når den startes men ellers ikke.
kan ikke se den drypper men synes det er svært i dette vejr at se om den drypper. og damp kan jo også være sne når der når det varme i motorrummet.
men hvordan ville man kunne mærke det hvis det var toppakning/topstykke?
-
Du er velkommen til at ringe til mig. 20114427
Mvh Jønne Ukendt
-
kørte den over nyfalden sne.
det tabløb fra forenden med blå væske.
så køleren eller en slange er nok problemet.
er nu sendt med falck til hr thing.
øv bøv men sådan er det.
-
kørte den over nyfalden sne.
det tabløb fra forenden med blå væske.
Ok, så måske er det grunden til at køler-væskestand-alarmen blinker!
så køleren eller en slange er nok problemet.
er nu sendt med falck til hr thing.
øv bøv men sådan er det.
Meget for at løse et mindre problem, hvis bilen transporteres helt fra København.
Ofte er det et af plastrørene det knækker i nærheden af
hvor slangen fra køleren er skruet på.
-
Uhha blå kølervædske på letmetal topstykker , så beder man om problemer , der skal rød på nu du har skilt det ad .
hilsen Poul
-
Uhha blå kølervædske på letmetal topstykker , så beder man om problemer , der skal rød på nu du har skilt det ad .
hilsen Poul
Undskyld offtopic spørgsmål men gælder det egentlig også VW diesel ? Har aldrig haft de problemer med andre bilmærker mht. kølervædske. Men kan jo være legeringsbetinget
-
Nej det er vist kun wbx topstykkerne der er lavet af noget sart letmetal , kørte selv med blå på mine dieselbiler , men der er flere bilmærker der kun må få rød kølervædske ,pga. letmetal topstykker .
hilsen Poul
-
kørte den over nyfalden sne.
det tabløb fra forenden med blå væske.
så køleren eller en slange er nok problemet.
er nu sendt med falck til hr thing.
øv bøv men sådan er det.
Øv bøv? Det skal du da ikke være ked af..! ;-)
Glæd dig over at det bare var et simpelt problem og fejlen ikke lå begravet i din nye motors topstykker.. DET havde været øv bøv!
Det kunne også godt være køleren der var utæt, men 12-1500kr. for en ny køler er jo også billigt sluppet i forhold til det andet scenarie, og så har du tilmed sikret optimal køling af den nye fine motor du har investeret i!
-
Hmmm så vidt jeg husker fik du skiftet motoren ved hr thing undre mig hvis han skulle have fyldt blå kølervæske på :(
så er det da en fejl 40 hvis dette er tilfældet ...
/stiller