T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: jheltzen efter 06. Februar 2014 kl: 16:00:32
-
Hej alle i gode folk her inde.
Hvor kan man for relativ små penge skaffe en komplet Subaru Ej22 motor + 4wd gearkasse og ledningsnet, til indbygning i en T3'er?
Planen er at det hele skal modificeres så det kan klemmes om bag i bilen som skal kunne synes.
Mororprojektet kommer til at indgå som en del af et større renoveringsprojekt af en pop-top camper fra 85. (LBX)
Status er at bilen pt er 100% fir for rust ALT er lavet og bilen står ved maler, har fået 20L epoxy grunder og grundfarve. Ovenpå kommer lak med et højt indhold af metalflager.
Søger også erfaringe med konventering fra LBX til WBS eller Subaru, jeg er helt klar over mængden af arbejde kølerslanger mv. men er usikker på kølerens placering, jeg vil undgå at lave et ekstra huld i fronten, men kommer der luft nok igennem kølerhuldet mellem forlygterne, eller skal vi ud i noget kølermontering under bunden af bilen?
Mvh
Jesper Heltzen
-
Billeder.
-
Billed 2
Der er åbenbart en del problemer med at lægge billeder op.
-
Jeg har disse dejlige maskiner på lager, men desværre ikke til "små" penge :S
Du er velkommen til at ringe og høre på priser.
Mvh Per 21583808
-
Jeg har disse dejlige maskiner på lager
Det lyder spændende, er de ombygget til T3?
-
De er afmonteret og med komplet ledningsnet. Koblingsklokke, svinghjul og starter skal man selv skaffe.
-
Hvad med gearkasse er det noget du ligger inde med eller kan skaffe?
-
Jeg har kun automat gearkasser liggende, men kan godt skaffe de andre.
-
De er afmonteret og med komplet ledningsnet. Koblingsklokke, svinghjul og starter skal man selv skaffe.
jeg er nok lidt langsom.
1. Har de været monteret i en T3?
2. Er de med motorophæng til T3?
3. Er ledningsnettet til T3?
4. Er koblingsklokken til T3 gearkasse?
-
Hej jheltzen.
Har du stadigvæk køleblikket og den originale LBX motor? Så er jeg meget interesseret.
mvh
Jan Kjerbye
-
Motoren er komplet og sidder stadig i bilen.
Regner ikke med at sælge, eller pille noget ud af bilen før den anden motor er helt klar, og er jo kun ved at gøre de indledende øvelser, så der går en rum tid inden, men skal nok smide det hele her op hvis der kommer noget i overskud.
-
Motor kommer direkte fra subaru legacy. Ophæng og klokken skal man selv finde. Ledningsnettet er det org. fra subaru, som man bygger om til t3. Flere her på nettet kan lave denne operation.
-
Hej Jesper.
Vi ses et sted på Fyn på Torsdag... eller vores biler gør tænker jeg :-)
-
Ja kan se du også har gang i en større operation.
-
Du kunne evt kigge ned til mig, og få en prøvetur i en t3 med subarumotor, og se hvad en sådan ombygning kræver.. :-)
-
Ups. giver det så små VWer.
-
Tak for information Per, jeg vil muligvis kontakte dig senere.
Det er et større projekt og motorombygningen kommer først noget senere
Skal lige igennem følgende opgaver først:
- Rustarbejde (Færdig)
- Lakkering (Under udarbejdelse)
- Samling af bil
- Service af orginalmotor 2.0 LBX
- Renovering og samling af bil indvendig.
- Div opgraderinger, sæder, hynder, madrasser, lys mv.
- Opgradering af motor.
-
Tak for tilbudet Andreas.
Det er altid sjovt at komme ud og sparke nogle dæk mv. Dog vil jeg måske holde dig op på tilbudet noget senere da jeg kun er igang med at undersøge hvad der er af muligtheder.
Grundlæggende er jeg klar over hvad konverteringen omfatter, specielt når det er en LBX der skal konverteres fra.
Jeg er mest usikker på om jeg kan nøjes med at installere en køler bag det gitter der er mellem forlygterne, da det nederste gitter foran jo mangler (LBX) og jeg ikke vil til at skære for meget i bilen.
-
Tak for tilbudet Andreas.
Det er altid sjovt at komme ud og sparke nogle dæk mv. Dog vil jeg måske holde dig op på tilbudet noget senere da jeg kun er igang med at undersøge hvad der er af muligtheder.
Grundlæggende er jeg klar over hvad konverteringen omfatter, specielt når det er en LBX der skal konverteres fra.
Jeg er mest usikker på om jeg kan nøjes med at installere en køler bag det gitter der er mellem forlygterne, da det nederste gitter foran jo mangler (LBX) og jeg ikke vil til at skære for meget i bilen.
mener at Hinze havde gang i et LBX til vandkølet motor projekt engang,
men hvilken motor det endte med husker jeg ikke, da hinze jo tit bytter rundt :P
den super sjældne LBX Twinslider som projektet blev gjort på, er vist os væk for altid.....
-
Historien om den legendariske LBX twinslider er vist nævnt i Jarls 1001 nats eventyr.
Mvh Jønne Ukendt
-
mener at Hinze havde gang i et LBX til vandkølet motor projekt engang,
men hvilken motor det endte med husker jeg ikke, da hinze jo tit bytter rundt :P
den super sjældne LBX Twinslider som projektet blev gjort på, er vist os væk for altid.....
:woohoo: Verner dog
-
Historien om den legendariske LBX twinslider er vist nævnt i Jarls 1001 nats eventyr.
Mvh Jønne Ukendt
Mon han er faldet i søvn nu så... :sick:
-
Der er en 2.2 til salg på vwbus.no til 2500
-
Den er væk...
-
Dejligt at høre fra jer, kære venner. :-)
-
Subaru har dårligt ry, den smadrer koblinger på syncroer ude i terræn. Samtidig sluger den for meget og den har den vane, at den mangler kræfter på de nederste omdrejninger sammenlignet med en diesel.
Jeg tror det er en skattefidus i DK?
apropos .. Jumpy er kørt træt af AUDI 5E i syncroen, den sluger gevalig, under 4 km på literen og hans grønne Syncro har en subaru der ikke er særlig interessant i terræn. Den klarer omtrent 7 km på literen.
Det kan kun være en skattefidus hos jer.
Jens
-
Subaru har dårligt ry, den smadrer koblinger på syncroer ude i terræn. Samtidig sluger den for meget og den har den vane, at den mangler kræfter på de nederste omdrejninger sammenlignet med en diesel.
Jeg tror det er en skattefidus i DK?
Jens
Hvordan er det så lige det går for TDI og syncrogearkasser?
-
Der fikses SA plader ind i gearkassen. Bore 4 huller, skære gevind og montere pladen oven på det store lejer her på billedet. Dette lejer har den evne, at den vandrer 0,5 til 0,7 mm under belastning uden denne plade. Pladen giver evner til en 90 hk diesel Tdi. Dertil kan man montere diverse dele fra USA / Australien. Omtalte tandhjul i gearkassen kan klare flere kræfter.
[attachment=16816]h9486923_2014-02-18.JPG[/attachment]
En diesel 90 hk klarer sig fint med 14 km på literen (75 kroner 100km)
En benziner Subaru kommer op på 7 km pr. liter (161 kroner 100km)
Og så er der det gevaldige hop til 110 eller 150 hk diesel med 300NM, her skal gearkassen renoveres med Flugzeugaluminium skjold mm. så den hurtigt koster 3.000 euro. Dertil kommer de store bremser og LLK mm.
En 90 hk diesel er et fint alternativ. Noget jeg ofte tænker på ... men jeg er tilfreds med JX her i byen.
-
7 kml er vel også lige i underkanten med subaru motor. _Billy køre ca 12kml og det er AT gear..
Jeg køre selv 10kml i min.
-
Jeg kører 11 med automatgear og en tung højrefod
-
I get 12 klm no probs...