T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Sjov und Spass !!! => Emne startet af: jensjakob efter 16. Februar 2014 kl: 00:35:40
-
Jeg turde ikke......... Ganske enkelt. IKKE:
-
:P jaa der er bedre måder at få spænding i hverdagen på ;) Jeg skal i hvert fald ikke ind under og kravle..
Meeeenn kunne være sjovt med hurtig tur i firmabilen...
-
Tjae...hvis du har en hævet syncro, sker der alligevel ikke noget hvis den braser... ;)
-
Faren ved den er ikke om den braser, men om den vælter gr. ustabilt underlag. De ser solide nok ud men uden fiksering af afstanden mellem de to platforme er det farligt.
-
Jeg ville ikke tøve et sekundt den ser stabil ud.
J.J opsætningen er da ligeså god som dit profil billed
-
God pointe.
På min opstilling stod der en 6T buk i hver side af bilen - men - de kan jo altid skride, eller der kan være en materielfejl....
-
Uanset om den vælter, braser eller om syncroen har frihøjde nok - en lille brun streg bagi vil der nok komme
-
God pointe.
På min opstilling stod der en 6T buk i hver side af bilen - men - de kan jo altid skride, eller der kan være en materielfejl....
Jeg dobbel sikre altid - livet er sgu kort nok i forvejen !!!
-
Skal vi lige blive enige om een ting: "CE Mærkning er en narresut".
Dette nævner jeg "også i denne forbindelse" fordi snart sagt alverdens auto bukke fra 2-6 ton er CE mærkede. Hele balladen kommer "fra den store fabrik", det vil sige Kina. Vi er enige om at det første sæt bestod en test, det vi ikke er enige om, er hvad der skete, da den "store fabrik's pris kom under pres. Sænkede man dækningsbidraget, eller kvaliteten ? Det gætter i så på, har i rejst til Kina (på arbejde) så behøver i jo ikke at gætte. ;)
Min garage, værksted, har et lavt loft, så jeg har fået lavet et par ramper i aluminium, eller det man kalder Aluminium dørkplade, også CE godkendt, og lavet i England
Disse understøttes af en konstruktion, baseret, på rustfri stålrør. Men uagtet al denne sikring, har jeg hele vejen, under denne/disse ramper, placeret, "Kina Bukke" og dækstabler foran og bagved.
Knaser hele balladen, og jeg ligger under min US bil, er der 10 cm mellem værkstedsgulvet og bilen , det er mine 10 cm.
Er det en folkevogn, er der nok lidt mere, men det er vel ligegyldigt.
Jeg talte med "Bussemand" og han bruger betonfliser.
Vi kan købe en Stenhøj lift med garanti, vi kan købe alt muligt andet, vi kan tage risiko og chancer: men når vi ruller ind under bilen, med rullebrædtet, så synes jeg, i det mindste, at vi skal komme hele ud igen.
Venlig hilsen
Bent
-
Det er ikke min bil, men mine ramper er de samme:
[attachment=16817]h30fa96d.jpg[/attachment]
Selve "rampe delen" er sikret på "fødderne" med gennemgående rustfri stålrør og sikringslåse. Konstruktionen er testet og godkendt af British Standard. Systemet er for at sige det rent ud "pisse besværligt" at stille op, når man kører op af ramperne, har det forreste "fodstykke" en tendens til at ville "nikke" fremad.
Men når alt er iorden, så er det en glimrende arbejdsplads med min begrænsede lofthøjde. Jeg lægger lyspaneler (lysstof rør) på rampedelene, værktøj og ragelse, det funker.
Men at sætte det op til en "hurtig rep", det er "ikke sagen".
Der er denne løsning måske bedre:
http://www.raceramps.no
eller en rigtig lift/servicelift/grav.
Venlig hilsen
Bent
Venlig hilsen
Bent
-
hvorfor alt det bevær når man kan få en helt ny klargøringslift til 8000kr eller en helt ny 2 søjlet lift til 10000kr eller en helt ny 1meter saxelift til 12500kr
kvaliten kan jeg ikke udtale mig om da jeg ikke har testet nogen af dem
men mulighederne er mange, de fleste har dog mulighed for at grave en grav :)