T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: JHK efter 25. Marts 2014 kl: 10:39:03
-
Tak for en super god hjemmeside.
Har fuldt med i mange år på sidelinien her på hjemmesiden, men nu er jeg virkelig kommet på skideren så derfor søger jeg rigtig hjælp. Begge mine mekanikere siger uafhængigt af hinanden at det ikke kan betale sig at koste en krone mere på den bil.
Har kørt T3 1.9 boxer (skidegod bil) i 10 år, og i øjeblikket kører jeg (så længe det varer) 1.6 TD.
Jeg store kvaj har kørt den varm, så nu drikker den en liter vand på 40 km, olietrykket falder hvis jeg ikke kører 80 eller derover.
Jeg har kørt sådan i 3 måneder, men jeg tænker at det kun er spørgsmål om tid før jeg holder i vejkanten med rygende motor.
Min tanke er at skifte motor, og det er måske her der er nogle der kan hjælpe med viden;
1. Passer en alm. diesel motor ind, med ophæng osv?
2. Kan man bruge en Golf 2 motor?
3. Er der nogle, der har enten en TD, D, eller noget andet der passer til?
mvh den lettere paniske neglebidende
JHK
-
Velkommen til. Du skal da være velkommen til og kikke forbi oppe hos os. Vi holder til i hagested og det er ikke langt fra
holbæk.
-
Mit bud !
Jeg kører med en JR- motor i vores Gogge, den kommer fra Golf 2 og Passat fra 85-88, og det lader sig sagtens gøre, for alt det der sidder udenpå din motor (hvis det er en JX) kan uden problemer flyttes over på en JR.
Forskel på JX og JR er hydrauliske ventilløftere, så du kan ikke "nøjes" med at bytte topstykker.
Der er en af de andre brugere, som engang har skrevet, at han kører med SB- motor i en Doka. Vist med JX brændstofpumpen.
Der er en masse tråde om motorop-og-ombygninger og kan du selv skrue en del er der mange muligheder her.
Mvh. Kurt.
-
Tusind tak for hurtige og gode svar og den varme velkomst.
Jeg er allerede mere fortrøstningsfuld.
mvh JHK