T3nettet og T3Klub Danmark forum
Køb og salg => Motordele => Emne startet af: jheltzen efter 02. April 2014 kl: 18:29:19
-
Hej alle T3 folk.
Jeg er ved at undersøge mulighederne og prisniveauet for en LBX 2.0 CU med indsprøjtning og programmerbar mortorstyrring.
Jeg står derfor og mangler følgende.
- Komplet indsprøjtningsmanifold D-jet eller L-jet (måske en af de nyesere også kan komme til at passe)
- Benzinpumpe til indsprøjtning
- Benzin regulator
- Dyser
- Lamdasonde
Evt.
- Motorstyring
- Luftmasse måler
Er sådan et sæt ikke til at skaffe for penge med alle jer der konvertere til R4 og diesel?
-
Prøv lige en gang mere ?
-
Haha.. Var lidt for hurtig på knapperne så kom til at trykke OK før jeg var færdig.. :D
-
Indsugningsmanifold fra vand og luftkølede passer ikke sammen. Tror du skal ha manifold
fra motorkode CT.
Mvh Jønne Ukendt
-
jeg har det hele til DJ set up, dvs. med Digifant styring uden kat og sonde.
-
Hej Jørgen.
Det regner jeg med du har langt mere erfaring med end mig.
Men ved du også hvor stor forskellen er, kan man eventuelt klare sig med noget tilpasning og er et sæt CT manifolde til at finde?
-
Hej Erik
Hvis manifolden ikke passer som jørgen siger, hvad skal du så have for hele sættet eller kommer det som en samlet pakke?
-
Jeg har et færdigt setup til en DJ/MV motor, med Megasquirt-motorstyring. Se denne tråd: http://t3nettet.dk/forum/dele-alt-andet/91602-s-diverse-laekre-stumper#99623
Du skal så finde noget manifold til LBX'eren og tilpasse lidt med nogle følere og noget. Men uanset hvilken vej du vælger er det jo ikke en lige ud af landevejen konvertering...
Prisen er til forhandling.
/Mads
-
Hej alle T3 folk.
Jeg er ved at undersøge mulighederne og prisniveauet for en LBX 2.0 CU med indsprøjtning og programmerbar mortorstyrring.
FEDT, jeg har været der. Det er sjovt og meget lærerigt. Se evt. denne tråd (http://t3nettet.dk/forum/dine-projekter/25902-lbx-amp-megasquirt/flat)
-
Jeg ville søge i Sverige. Spørg evt. Hasse her på T3nettet. Jeg fandt ud af det da jeg for nogle år
siden ville sætte 2 karburatorer fra en CU over på en wbx DG motor.
Mvh Jønne Ukendt
-
uanset hvad, så finder jeg lige det frem jeg har på lørdag og smider foto og pris...
-
Sorry har inga luftkylda bilar kvar
-
Jeg har lidt forskelligt fra en DJ, herunder benzinpumpe og regulator. Der er rabat at hente i forhold til priserne i tråden! ;-)
http://t3nettet.dk/forum/dele-motordele/91876-div-wbx-motordele-saelges#101671
-
Hej Hinze
Det ligner jo stort set det samme projekt som jeg er ude i, du har ingen stumper til overs?
Køre bilen stadig og hvad er dine erfaringer med systemet?
-
Hej Hinze
Det ligner jo stort set det samme projekt som jeg er ude i, du har ingen stumper til overs?
Køre bilen stadig og hvad er dine erfaringer med systemet?
Hej alle T3 folk.
Jeg er ved at undersøge mulighederne og prisniveauet for en LBX 2.0 CU med indsprøjtning og programmerbar mortorstyrring.
FEDT, jeg har været der. Det er sjovt og meget lærerigt. Se evt. denne tråd (http://t3nettet.dk/forum/dine-projekter/25902-lbx-amp-megasquirt/flat)
-
Hej alle T3 folk.
Jeg er ved at undersøge mulighederne og prisniveauet for en LBX 2.0 CU med indsprøjtning og programmerbar mortorstyrring.
FEDT, jeg har været der. Det er sjovt og meget lærerigt. Se evt. denne tråd (http://t3nettet.dk/forum/dine-projekter/25902-lbx-amp-megasquirt/flat)
Det ligner jo stort set det samme projekt som jeg er ude i, du har ingen stumper til overs?
Køre bilen stadig og hvad er dine erfaringer med systemet?
-
Jeg har lidt forskelligt fra en DJ, herunder benzinpumpe og regulator. Der er rabat at hente i forhold til priserne i tråden! ;-)
http://t3nettet.dk/forum/dele-motordele/91876-div-wbx-motordele-saelges#101671
Har taget dit tilbud til efterretning, men ser lige om jeg kan finde et komplet sæt et sted.
-
Hej alle T3 folk.
Jeg er ved at undersøge mulighederne og prisniveauet for en LBX 2.0 CU med indsprøjtning og programmerbar mortorstyrring.
FEDT, jeg har været der. Det er sjovt og meget lærerigt. Se evt. denne tråd (http://t3nettet.dk/forum/dine-projekter/25902-lbx-amp-megasquirt/flat)
Det ligner jo stort set det samme projekt som jeg er ude i, du har ingen stumper til overs?
Køre bilen stadig og hvad er dine erfaringer med systemet?
næ, dele er solgt. Bilen er borte.
Afhængig af din viden om motor teori og praksis er det kæmpe lærerigt; der skal læses rigtig meget om opbygningen af MS funktioner. Jeg kørte kun med styring af sprøjt, dvs ikke tænding. MS har sin styrke ved trykladning. Jeg prøvede det fordi jeg ville lære noget, ikke fordi jeg troede jeg kunne indstille motoren til f.eks bedre brændstof økonomi eller ydelse. Stort set alle historierne om MS er med trykladning. Der er forskel på versionerne af MS. Jeg har en fra loddekolben.dk med dip switche og USB indgang. Ellers skal du have en PC med seriel ind/udgang.
-
Hej alle T3 folk.
Jeg er ved at undersøge mulighederne og prisniveauet for en LBX 2.0 CU med indsprøjtning og programmerbar mortorstyrring.
FEDT, jeg har været der. Det er sjovt og meget lærerigt. Se evt. denne tråd (http://t3nettet.dk/forum/dine-projekter/25902-lbx-amp-megasquirt/flat)
Det ligner jo stort set det samme projekt som jeg er ude i, du har ingen stumper til overs?
Køre bilen stadig og hvad er dine erfaringer med systemet?
næ, dele er solgt. Bilen er borte.
Afhængig af din viden om motor teori og praksis er det kæmpe lærerigt; der skal læses rigtig meget om opbygningen af MS funktioner. Jeg kørte kun med styring af sprøjt, dvs ikke tænding. MS har sin styrke ved trykladning. Jeg prøvede det fordi jeg ville lære noget, ikke fordi jeg troede jeg kunne indstille motoren til f.eks bedre brændstof økonomi eller ydelse. Stort set alle historierne om MS er med trykladning. Der er forskel på versionerne af MS. Jeg har en fra loddekolben.dk med dip switche og USB indgang. Ellers skal du have en PC med seriel ind/udgang.
Jeg regner ikke med at bruge MS, men vil bruge et af de mere tuningsvenlige og intelligente systemer, der bruger lamdaværdi, TPS og tryk til at rette i indsprøjtningstabellen, prisen er efterhånden ens, med mindre man går efter den helt billige samleselv-pint løsning.
Jeg vil også som udgangpunkt kun bruge motorstyringen til indsprøjtning, men på sigt har jeg planer om at bygge mere på motoren så den kommer til at ligge på 120-150 HP, her er en programmerbar indsprøjtning bare så dejlig fleksible, når man skifter topstykke, krumtap mv.
-
Jeg regner ikke med at bruge MS, men vil bruge et af de mere tuningsvenlige og intelligente systemer, der bruger lamdaværdi, TPS og tryk til at rette i indsprøjtningstabellen, prisen er efterhånden ens, med mindre man går efter den helt billige samleselv-pint løsning.
Hvad kunne det så være for et system?
-
Jeg regner ikke med at bruge MS, men vil bruge et af de mere tuningsvenlige og intelligente systemer, der bruger lamdaværdi, TPS og tryk til at rette i indsprøjtningstabellen, prisen er efterhånden ens, med mindre man går efter den helt billige samleselv-pint løsning.
Hvad kunne det så være for et system?
Vems elle AEM har jeg blandtandet kigget på.
Mener MS også har en stump software der heder auto-tune, men er ikke 100% sikker.
-
jada eller tunerstudio; mulighederne er mange med MS
-
var lige en tur i skuret.. umiddelbart mangler der: gummi imellem gas-spjæld og luftmængdemåler, styrebox Digijet og benzinpumpe..
burde kunne finde box og gummi, hvis det har interesse...
[attachment=17299]h801c893.jpg[/attachment]
[attachment=17300]hc543939.jpg[/attachment]
[attachment=17301]h784a7cc.jpg[/attachment]
-
Jeg har lidt forskelligt fra en DJ, herunder benzinpumpe og regulator. Der er rabat at hente i forhold til priserne i tråden! ;-)
http://t3nettet.dk/forum/dele-motordele/91876-div-wbx-motordele-saelges#101671
Hvis ikke jheltzen vil købe benzinpumpen vil jeg gerne tage mig kærligt af den...
-
var lige en tur i skuret.. umiddelbart mangler der: gummi imellem gas-spjæld og luftmængdemåler, styrebox Digijet og benzinpumpe..
burde kunne finde box og gummi, hvis det har interesse...
[attachment=17299]h801c893.jpg[/attachment]
[attachment=17300]hc543939.jpg[/attachment]
[attachment=17301]h784a7cc.jpg[/attachment]
Det ser rigtig interessant ud, lad os snakke om de nærmere detaljer uden for dette forum.