T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Erik efter 05. April 2014 kl: 19:28:07
-
simmerringen ved akslen til ekstraberigelsen (forbindelsen til LDA dåsen) havde givet fortabt på min "nye" panel.. det nærmest pissede ud...
første udfordring var at finde en frisk simmerring... Jarl var på pletten i tråden med res.dels nummer til Bosch.. og hvor eller skulle en del til en Bosch pumpe findes.. prøvede først i Køge... nææææææ.... du skal finde et Diesel-center... nå.. man bliver jo stædig, så efter at gå forgæves hos VW.. (Ingen pumpe-reservedele på filmen).. en tur til Bosch Dieselcenter Hvidovre... Desværre... men vi vil gerne bestille den hjem... det bliver lidt dyrt i porto, med mindre du kan vente til vi alligevel skal bestille....
Det kunne jeg jo ikke... min bil bløder... Ringe til Jarl... "den er pissenemt at skifte... tager maks 5 min..." hmmmmm.. ja måske for Jarl... men os andre dødelige oplever formentlig skiver og fjedre, som flyver om ørene på os så snart første møtrik er løsnet...
Nå.. andet opkald til Jarl førte til at en simmerring lå i postkassen ved middagstid i dag... TAK Jarl..
nå.. af med stangen til LDA, af med møtrikken, af med armen... af med simmerring.. på med ny samle i modsat rækkefølge...
5 min... det var incl at finde værktøj, tage fotos, rydde op og prøvestarte...
[attachment=17302]h0863ef4.jpg[/attachment]
[attachment=17303]h40db5e5.jpg[/attachment]
[attachment=17304]h906f250.jpg[/attachment]
[attachment=17305]h1548d33.jpg[/attachment]
-
det beskriver jo hele essensen ved at have et fedt forum med gode folk ti lat hjælpe. Godt det blev løst, så panel'en kan komme ud og køre. Synes nu stadig vi mangler at se pladerne skruet på efter den lovgivning...
-
dejligt at nogen ting går glat, for når jeg ser første billede, så ligner det noget der knækker når man løsner..
heldigvis gik det nemt :D
-
Skiftede en sidste år, var nødt til at snuppe en fra en anden pumpe, men det var også ret nemt og den er da tæt endnu, men jeg må hellere bestille en ny for ikke at komme til at holde et eller andet sted med diesel over hele maskinrummet.
Mvh. Kurt.