T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: jacob_kornum efter 15. Maj 2014 kl: 23:09:26
-
Helt hypotetisk (jeg overvejer ikke et køb (endnu))
Der må vel være grænser for graden af modifikationer for at få den gennem møllen og danske plader på - eller er der ?
Som den her monteret med TDI-motor med 215 HK - det umiddelbare indtryk er at det er fornuftigt lavet, alligevel har jeg ingen anelse om hvad de ville sige ved indregistrering.
???
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/vw-t3-caravelle-tdi-4x4-powerfull-prestige-raahe/190327301.html?lang=de&pageNumber=2&action=eyeCatcher&__lp=28&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=44%2C45%2C46%2C22&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT
-
Det var sgu da en FED Caravelle :woohoo:
Du skal kunne dokumentere at enten VW eller importøren kan godkende denne ombygning. Jeg ved ikke hvordan det er med godkendelserne i finland, men for at kunne godkendes i DK skal der enten en TÛV merkblatt 751 eller godkendelse fra fabrikanten eller dennes repræsentant i DK.. Jeg fik min Subarumotor godkendt fordi jeg kunne dokumentere at der kørte flere biler i DK med denne ombygning.
Udover det kan jeg ikke læse noget om hvad han har gjort for at forstærke drivlinien udover at montere decoupler og bytte viscoen ud med en stiv forbindelse.. De originale gearkasser kan slet ikke holde til de belastninger...
-
Lohr Tuning har dokumenteret 150 hk på specielle bremser i Tyskland, snak med dem.
Mener der kun er luft til maks 150 hk ... men man hved jo aldrig
-
stakkels gearkasse...
-
Det er jo helt hjernedød pris
-
Det er en effektforøgelse der vil få enhver synsmand til at spærre øjnene op en ekstra gang. Hvis bilen oprindeligt er født med 112 hk er det lige over 100 % hvilket NOK er en kende for meget. :blink:
Det vil kræve en uendelig række dokumentation i forhold til konstruktion, bremser m.v. så ud over en kostbar anskaffelse vil det nok også medføre krav om motorskift.
Men den ser godt ud, ingen tvivl om det. Garanteret også sjov som Boulevardracer mellem lysreguleringer.